Nukkumis- / nukuttamisgalluppia

  • Viestiketjun aloittaja Luonnekysymyskö?
  • Ensimmäinen viesti
joku
viimeks varmaan täytynyt nukuttaa kun tyttö ollu noin 6kk...Nyt 2,3v. Aina ollu hyvä nukkuun ja jääny sänkyyn kun hyvät yöt ja halit saanut...ja sit itekseen nukahtanu.
 
akateeminen äiti
Meillä ei oo nukutettu koskaan vaan on opetettu noin puolivuotiaana nukahtamaan itse kaikessa rauhassa:) Ja omassa sängyssä tietty nukkuvat koko yön, iät 1v10kk ja 4,5v.
 
Memmu
Alkuperäinen kirjoittaja akateeminen äiti:
Meillä ei oo nukutettu koskaan vaan on opetettu noin puolivuotiaana nukahtamaan itse kaikessa rauhassa:) Ja omassa sängyssä tietty nukkuvat koko yön, iät 1v10kk ja 4,5v.
MIten ootte opettanut, kun ei meillä vaan se lapsi nukahda vaan saa kamalan raivokohtauksen, jos itsekseen jättää.
 
jossu
6kk-1v iässä meillä lapset oppineet nukahtamaan itsekseen. toisille ollut helpompaa, toisilla on vienyt kauemmin aikaa ja vanhempien voimia tarvittu enemmän, jotta on saatu opetettua tuohon itsekseen rauhottumaan. ja jokaisella meidän lapsista on yöunet sen jälkeen muuttuneet kunnollisiksi, rauhallisemmiksi kun ovat oppineet itse nukahtamaan.
 
jossu
Alkuperäinen kirjoittaja Memmu:
Alkuperäinen kirjoittaja akateeminen äiti:
Meillä ei oo nukutettu koskaan vaan on opetettu noin puolivuotiaana nukahtamaan itse kaikessa rauhassa:) Ja omassa sängyssä tietty nukkuvat koko yön, iät 1v10kk ja 4,5v.
MIten ootte opettanut, kun ei meillä vaan se lapsi nukahda vaan saa kamalan raivokohtauksen, jos itsekseen jättää.
meillä on käytetty tassuttelua.
 
Meillä koko porukka nukutaan samassa huoneessa. Lapset kohta 5v ja 2v. Ja isä joka aina lapset nukuttaa, lueskelee omaa kirjaansa aina niin pitkään, että molemmat lapset ovat unten mailla. Ei ole työlästä nukuttajallekaan, koska saa pitää valot päällä ja lueskella..:) Lapsilla on turvallinen olo ja kylläpä omissa huoneissaan ehtii vielä nukkua.. Näin meillä.
 
Jenis
Meillä on jäänyt omaan sänkyynsä nukahtamaan jostain 3-4-kuukauden ikäisestä asti, nyt 2,5-vuotias lapsonen. Erilaisia vaiheita on ollut, kävelemään oppimista yms, että on pitänyt käydä silittelemässä joko illalla tai yöllä, mutta pääsääntöisesti on siis menty näin. Pienempänä yöt oli todella levottomia, 5 kk:n iästä rauhallisempia. Ollaan tietoisesti pidetty kaikki nukutusrumba minimissä, ja luonnekysymyskin tuo varmaan lienee.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
1kk ikäsestä asti nukahtanut itse omaan sänkyynsä.
Miten tän saisi toteutettua? Ihan hyvällä kysyn siis.
Ei vaan olla saatu lasta pienempänäkään nukahtamaan itsekseen. Toinen lapsi syntymässä piakkoin.
En tiedä onko tämä ollu meillä se toimiva juttu. Kun meillä on kans lapset nukahtaneet itsekseen jo tosi pienenä. Tutti suuhun ja sänkyyn.

Mä en vauvanakaan koskaan hyssytellyt tai heilutellu nukkuun. Maitoannos ja sit sänkyyn. Jokain viis on menny näin.

Mitä olen sukulais perhettä seurannu niin he ovat hyssyttäneet ja heiluttaneet uneen vielä parivuotiasta. Kauheet rituaalit vieläkin ku menevät nukkuun vaikka jo isoja lapsia.

 
ap
Kuten nimimerkiksikin laitoin, taitaa olla sitten luonnekysymys. :)

Meidän 3v2kk pyytää viereen eikä osaa nukahtaa yksin (osasi jossain vaiheessa ennen takertumisvaihetta) kun taas 1v5kk pikkuveli on nukahtanut 4kk ikäisestä itsekseen vaikka par'aikaa onkin kova takertumisvaihe päällä.

Meillä nukutaan samassa huoneessa.
 
En ole koskaan nukuttanut.

Lapset 6,5-, 5- ja 1,5-vuotiaat. Nukahtavat itsekseen. Unisatu luetaan sohvalla.

Lapsilla on yhteinen huone nykyään. Aiemmin kuopus nukkui minun kanssani, mutta yösyöttöjen poisjättämisen jälkeen muutti lastenhuoneeseen.
 
2 puoli ja 5 vuotiaat tytöt, luen iltasadun, laulan pari unilaulua ja sitten sanon hyvää yötä ja poistun huoneesta. Tämä rutiini ollu molemmilla tytöillä n. 1-vuotiaasta asti. Sitä ennen nukahtaneet joko tissille tai omaan vuoteeseen sylittelyn jälkeen.
*muokkaus*
Nukkuneet omassa huoneessa 2-vuotiaasta asti, nyt siis tytöt samassa. Aiemmin esikoinen yksin omassaan ja nuorempi minun huoneessa.
 
Meillä nukutetaan 2v sänkyynsä. Nukkuu yöt tosi hyvin mutta nukkumaanmeno on ikuinen hankaluus. Oppi jo 1v nukahtamaan itse ja tämä kierron on kestäny kohta 4kk eikä millään meinaa asettua. Hankaluudet alko pian jatkettavaan siirryttyä. Mutta ei se nukuttamine sillee haittaa, en oleta lasten olevan samanlaisia enkä usko että olis vaan yks oikea tapa.
 

Yhteistyössä