Nukkumatti hukassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siis mikä ihme...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

siis mikä ihme...

Vieras
Aaapuaaaa! Meillä on 10kk lapsi joka ennen on aina nukahtanut niin että sen on vieny sänkyyn ja antanu pullon sinne. se on sitten sielä juonut ja pistänyt tutin suuhunsa ja ruvennut nukkumaan. Nyt kuitenkin viime illat ovat olleet tällaisia:

Normaaliin aikaan viedään lapsi sänkyyn kun on syönyt iltapalan ja tavalliset iltatoimet tehty. Iltapusut ja halimiset ja pienet juttelut vielä makkarissa. Tyttö sänkyyn ja pullo mukaan nojaamaan peittoa tms vasten kun ei ite oikeen osaa pitää kiinni. Lähdetään makkarista pois niin alkaa kauhea huuto viimeistään siinä vaiheessa kun laitetaan ovi kiinni (joskus rupeaa huutamaan jo siinä vaiheessa kun laitetaan sänkyyn). Sitten kun menen takaisin makkariin, ollaan heti niin tyytyväistä. Yritän antaa pullon suuhun mutta tyttö huitoo sitä pois käsillään ja kääntää päätään. Ehkä ottaa pari kulausta mutta siihen jää, vaikuttaa siltä ettei ole jano. Silitän hetken ja annan tutin, sitten lähden ja taas alkaa huuto. Odotan hetken mutta kun huuto yltyy kunnon itkuksi niin menen takaisin. Tätä samaa jatkuu monen monta kertaa. Jos nostan hänet sängystä (kuten kerran kokeilin) niin yrittää heti päästä konttailemaan ja leikkimään. Jos taas jään siihen sängyn viereen silittelemään ja vaikka olisin hiljaa, tyttö rupeaa "juttelemaan" ja nyppimään mun kättäni yms. eikä ainakaan nuku. Lopulta kun lähden taas huoneesta, rupeaa heti huutamaan hysteerisesti joten käännyn saman tien takaisin ja annan taas pullon varmaan kymmenennen kerran, sitten yhtäkkiä kelpaakin juoda. Kun pullo on tyhjä ja siinä hetken silittelen, rupeaa taas huutamaan kun lähden .Ei ole jano, ei nälkä, vaippakin on vaihdettu, sopivan lämmin yms. Haluaa siis varmaan läheisyyttä? Mutta musta tuntuu että se haluaisi vain leikkiä tms.

Ennen nukahtaminen kävi noin 5 minuutissa ilman mitään ongelmia. Nyt siihen menee vähintään tunti tai pari. Ja muuten kyllä voisin hyvinkin olla tytön vieressä kunnes nukahtaa, mutta kun ei se halua ruveta nukkumaan varsinkaan silloin jos joku on siellä huoneessa, silloin se haluaisi vain leikkiä. Sitten taas jos lähden huoneesta niin saan palata sinne miljoona kertaa kun toinen alkaa lopulta itkemään niin paniikissa. Mikä on? Eikä muuten auta vaikka oon kokeillut jättää ovenkin auki että tulee valoa ja kuuluu ääniä.

Eroahdistusta! Meillä myös samanikäisenä lapsi alkoi vaatia äidin lasnäoloa nukahtaessa. Samat temput yritti kuin teilläkin, eli temppuilla ja esitellä äitille. Kävin vaan istuksimaan vähän kauemmas sängystä jottei yletä ottamaan minusta kiinni ja sitten vain istuin tekemättä mitään. En reagoinut siis temppuiluihin mitenkään ja joka ilta temppuiluaika väheni (alussa oli ekat kerrat ainakin 1t näitä temppuja). Sitten alkoi tehdä vain niin että kurkkasi pari kertaa pinnasuojan yli ja tarkasti että äiti on varmasti paikalla.

Ei siis huutanut kun olin paikalla ja nukahtaminen kesti n10min jonka jälkeen lähdin pois. kys. tapa jäi pois kun lapsi aloitti uudelleen tuon temppuilun myöhemmin. Suutuspäissäni kerran läksin huoneesta pois eikä lapsi reagoinutkaan millään tavalla. Siitä lähtien nukahtanut ilman mitään ongelmaa itsekseen!

kiitos vastauksista... joo siis oon koittanu jättää ovenki auki ja jutella täällä sitten itsekseni/miehen kanssa että kuulisi meidän äänet, mutta ei auta...
Voisinkin kokeilla huomenna tuota mitä "varmaankin" kirjoitti :)

Täällä ihan sama rumba viimeiset 2 viikkoa, tosin poika on nyt 1v7kk.
Ennen tosiaan nukahti samantien pullon kanssa, nyt menee samalla tavoin kuin teillä ja kaiken tuon ramppaamisen jälkeen mä luovutan ja sitten antisankari hilpaiseekin terrorisoimaan koululaisia jotka koittaa saada myös nukutuksi..

Ikävää, muttei varmaan ikuista kuitenkaan :)

Yhteistyössä