Nukkuiko vauva vieressäsi vai omassa sängyssä? Ja miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juuup
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Just eilen päätin, että kolmannelle en edes hanki pinnasänkyä. Se vie vaan turhaa tilaa ja on romuvarastona makuuhuoneessa :D

Meilläkin pinnasänky oli kyllä pelkkä romujen kerääjä. Mies monesti etsi jotain tavaroita ja usein vastasin, että kato pinnasängystä. :xmas:

Esikoinen nukkui enimmäkseen omassa sängyssään, koska nukkui siellä paremmin ja nukahtikin sinne helposti illalla ja yösyötöillä. Kuopus taas nukkui vieressä alusta asti, koska ei nukkunut hyvin itsekseen. Nukkuikin aika pitkään vieressä.

Mun mielestä noi ratkaisut riippuu lapsesta ja miten vanhemmat pystyvät nukkumaan. Pääasia on kuitenkin, että koko perhe nukkuu. Paitsi äiti, jonka kuitenkin pitää välillä herätä. :saint:

Meidän lapsista nykyäänkin vanhempi haluaa nukkua yksin. Mökillä tai matkoilla, kun on nukuttava yhdessä, nukkuu toki, mutta on helpottunut aina, kun pääsee omaan sänkyyn. Nuorempi taas nukkuu sitä paremmin, mitä ahtaampaa on. Mökit ja siskonpedit on hänestä se paras majoitus. Ei haittaa, vaikka ei olisi omaa paikkaa, kunhan on ihmisiä.

Meillä lapset 7kk ja 2v nukuu kumpikin meiän vieressä, vaihdettiin sänkykin patjoihin ettei kukaan putoo. Ihana nukkua niin! Ehkä tuntuu tutulta koska itse nukuin äidin vieressä vielä 10v. Oli niin turvallista ja kaikki murheet unohtui, haluan tarjota omille lapsille saman. Ja kukaan meistä ei oo siis herkkäuninen, joten homma toimii. Isomalla lapsella oma sänky vieressä, jossa väillä nukkuu osan yöstä jos haluaa :)

Molemmat nukkuivat vieressä siihen asti, kunnes alkoivat liikkumaan ja tippuilemaan sängystänsä. Molemmat eivät ole suostuneet nukkumaan ilman äitiä, joten ajattelin, että kai se sitten luonnollista on nukkua vierekkäin, että lapsi saa turvaa. Ja olihan minullakin symbioosi aika vahva silloin lapsiin. Ei kaduta, päin vastoin. Tiedänpähän ainakin, että perusturvallisuus on kunnossa, ja olen kuunnellut lapsen toiveita.

Yhteistyössä