Nukahtamislääkkeestä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sten
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sten

Vieras
Oletteko koskaan tarvinneet käyttää nukahtamislääkkeitä? Jos olette niin minkä merkkisiä, miten kauan ja miten saitte "unen päästä kiini" kun lakkasitte niitä käyttämästä ?!? Unettomuus vaivannut jo kuukausia, parin - neljän tunnin yöunia ja en vaan kovin uskaltaisi niitä käyttää...

Triptyl oli merkki, käytin yli vuoden. Vakavan masennuksen vuoksi oli myös Cipralex. Masennus hellitti niin lääkkeet oli helppo jättää. Suht helposti sain lopettamisen jälkeen unesta kiinni vaikka etukäteen hiukan pelottikin...

Suosittelen hakemaan apua, rohkeasti vaan! :hug:

Mä en ole niitä kotona käyttänyt, mutta sairaalassa olen niitä saanut joitakin kertoja. Kun olin sellaisen ottanut illalla, niin aamulla kun tultiin verikokeita ottamaan seitsemän aikaan, niin olin ihan tokkurainen ja jatkoin nukkumista kokeidenoton jälkeen.

Mulla mahdollisuus saada Stella-nukahtamislääkettä. Pää sekoo väsymyksestä, yöt valvon. Keho on väsynyt ja mieskin luule mun nukkuvan mut aivot raksuttaa viimeistä päivää, öisin tuntuu että sekois kun aivotoiminta aktiivisempaa kuin muulloin! Nyt en vaan tiä uskallanko kuin monena päivänä ottaa peräkkäin, pakkausseloste pelottelee riippuvudella ja että lopettamisen jälkeen ei saisikaan unta...

Alkuperäinen kirjoittaja Sten:
Mulla mahdollisuus saada Stella-nukahtamislääkettä. Pää sekoo väsymyksestä, yöt valvon. Keho on väsynyt ja mieskin luule mun nukkuvan mut aivot raksuttaa viimeistä päivää, öisin tuntuu että sekois kun aivotoiminta aktiivisempaa kuin muulloin! Nyt en vaan tiä uskallanko kuin monena päivänä ottaa peräkkäin, pakkausseloste pelottelee riippuvudella ja että lopettamisen jälkeen ei saisikaan unta...

Mä söin niitä suht pitkään enkä riippuvuutta huomannu

Mä olen syönyt Zopinox nukahtamislääkettä. Mulla on auttanut tosi hyvin, mutta ei ole tarkoitettu pitkäaikaiseen käyttöön. Zopinoxilla nukkuu noin 4h sikeesti, mutta ei ole aamulla mitenkään tokkurassa. Vähän ehkä väsyneempi kuin, jos ei olis ottanut lääkettä. Olen saanut hyvin nukuttua niiden lopettamisenkin jälkeen. Hyvä keino on ajatella, että yrittää ensin saada unta ilman, ja sitten ottaa lääkkeen, jos ei uni tule. Monesti se jo auttaa, kun on tietoinen, että voi lääkkeen ottaa.
Pitkäaikaiseen unettomuuteen mulla käytettiin pientä annosta vanhempaa mielialalääkettä. Se toimi tosi hyvin ja lopettamisen jälkeen sain hyvin nukuttua.

Remeronia (unettava masennuslääke) syöty täällä, sen lisäksi Stellaa, Stilnoctia, rauhoittavista Diapamia ja kohtuullisen pitkä pätkä Xanaxia..

Remeron on siitä jännä lääke, että paradoksaalisesti annoksen pienentäminen pahentaa sivuvaikutusta ("unetus") eli siis itse asiassa pienellä annoksella toimii erinomaisesti nukahtamislääkkeenä ja on huomattavasti noita muita "kevyempi" ja vähemmän turruttava.

luonnontuotteista Valeriana toimii erinomaisesti.

kaikki siis ehdottomasti vain tilapäiskäyttöön!

Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:
Triptyl oli merkki, käytin yli vuoden. Vakavan masennuksen vuoksi oli myös Cipralex. Masennus hellitti niin lääkkeet oli helppo jättää. Suht helposti sain lopettamisen jälkeen unesta kiinni vaikka etukäteen hiukan pelottikin...

Olen käyttänyt Tenoxia ja Imovanea (Stella on tämän sukulaislääke), ihan ok kumpikin. Ottaisin sinuna kyllä parina yönä lääkkeen. Voi hyvinkin käydä niin ettei sitten enää tarvitsekaan kun yliväsymys ja ylikierrokset on parila hyvillä yöunilla saatu kuriin.

Olen käyttänyt Tenoxia ja Imovanea (Stella on tämän sukulaislääke), ihan ok kumpikin. Ottaisin sinuna kyllä parina yönä lääkkeen. Voi hyvinkin käydä niin ettei sitten enää tarvitsekaan kun yliväsymys ja ylikierrokset on parila hyvillä yöunilla saatu kuriin.

Alkuperäinen kirjoittaja Sten:
Kiitos vastauksista ;) Ehkä tänä iltana uskaltaudun ottamaan, saisi tän väsymyksen ja kiukun pois...

muistathan ettei noilla poisteta varsinaista ongelmaa eli unettomuuden aiheuttajaa.. nuo ovat vain tilapäisapu akuuttiin ongelmaan..

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:

Mutta Triptyliä käytetään myös nukahtamislääkkeenä.

Kivunsietokynnyksen kohottamiseen sain triptyliä, että saisin paremmin nukuttua. 2 viikkoa olen syönyt. En vaan ole vielä oikein selvittänyt koska olis paras ottaa, tokkuraiseksi en ole tullut otan 10 mg illalla. Miten alkaa vaikuttaa oton jälkeen?

Stella nykyisin ja aiemmin Stilnoch (?). Käytän aina jos on parikin huonoa yötä perättäin, sillä unettomuus jää minulle helposti päälle ja vain pahenee. Välillä menee 2-3 kuukautta täysin ilman. Yleensä käytän unilääkettä vain 1-2 yötä, joskus 3 peräkkäin, noin kerran kuussa arvelisin. Näin on mennyt jo viisi vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Remeronia (unettava masennuslääke) syöty täällä, sen lisäksi Stellaa, Stilnoctia, rauhoittavista Diapamia ja kohtuullisen pitkä pätkä Xanaxia..

Remeron on siitä jännä lääke, että paradoksaalisesti annoksen pienentäminen pahentaa sivuvaikutusta ("unetus") eli siis itse asiassa pienellä annoksella toimii erinomaisesti nukahtamislääkkeenä ja on huomattavasti noita muita "kevyempi" ja vähemmän turruttava.

luonnontuotteista Valeriana toimii erinomaisesti.

kaikki siis ehdottomasti vain tilapäiskäyttöön!

Hei!

Remeron on tosiaan paradoksaalinen - pieni annos ja nukkuu paremmin mutta yksi haittavaikutus on ylitse muiden - turpoaminen - lihottavin lääke minkä tiedän siksi sen indikaatioksi ei sovi masennus vaikka masennuslääkehän se on unettavalla vaikutuksella. Hyvä, jos toimii.

Yhteistyössä