NP-ultrasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pääräjähtää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pääräjähtää

Vieras
Kävin np-ultrassa tasan rv 11 ja nyt on jäänyt vaivaamaan kun sikiön mitta 41mm ja niskaturvotus 1mm mutta mitään muuta ultraaja ei sanonut. ei puhunu nenäluusta, ei mistään että näkyykö mitkäkin ruumiinosat jne :( voinko sanoa neuvolassa tästä että voinko päästä uudelleen eri paikkaan ultraan? onko toi nenäluu siis niinkuin millainen. onko se automaattisesti näkyvissä jos omilla silmilläni olen näkevinäni ultrakuvassa lapsella nenän?

Sun viikkos on aika vähän ja lapsi kehittyy tosi paljon viikossa. Mutta jos nenän näät ni kyllä se siinä on :) Jotkut on vaa nii tyhmiä/tympääntyneit työhönsä että ovat tuppisuina ellei joku kysy jtn. Kyllä luulis että se olis sanonu jos jtn. poikkeavaa olis :) Älä stressaa. Ja noi mitat kuulostaa mun mielest hyvilt.

voit käydä yksityisellä omaan piikkiin, mutta uutta np-ultraa et varmaan saa. Kaikki oli varmasti hyvin, olisi siellä selvästi sanottu jos ei olisi. Nauti raskaudestasi!! :)

Meillä äitiyspolin seinässä luki jotakuinkin näin " NP-ultrassa tarkastetaan sikiön syke, sikiöiden määrä, niskaturvotus. Laskettua aika tarkastetaan"

Eipä siellä sitte muuta kuulu katsoakaan.. ?

En voi odottaa rakenneultraan asti hermoilematta :( on niin pitkä aika :(
ultralaitteet oli vanhat (sellainen vanhanaikainen tv:kin) ja ultraaja sanoi heti aloittaessaan että syy on minun kun tehdään ultra vatsapeitteiden päältä (vaikka näin tehty aiemminkin ja ohjelapussa näin lukee minkä sain). en saanut yhtään kuvaa että oliko kaikki hyvin vai ei :(

[QUOTE="Mie";28374356]Meillä äitiyspolin seinässä luki jotakuinkin näin " NP-ultrassa tarkastetaan sikiön syke, sikiöiden määrä, niskaturvotus. Laskettua aika tarkastetaan"

Eipä siellä sitte muuta kuulu katsoakaan.. ?[/QUOTE]

Minulla aikaisemmasta raskaudesta lappu jossa lukee:

Löydökset: normaali kohdunsisäinen raskaus
Sydänäänet: todettiin
CRL: 45,0mm
NT: 1,3mm
Kallo/aivot: vaikuttaa normaalilta
vatsanpeitteet: vaikuttaa normaalilta
Kädet: molemmat näkyvissä
Jalkaterä: molemmat näkyvissä

nyt en saanut mitään lappua eikä sanottu yhtään mitään noista muista asioista :'(

No jos kaikki ei olisi ollut hyvin, niin kyllä se oltaisiin sulle erikseen sanottu.

Mäkin jouduin erikseen nenäluun näkyvyyttä kyselemään, kun siitä ei mulle muutoin mitään puhuttu. Ultraaja kyllä heti kertoi sen jo nähneensä ja ultrasi sen kohdan mulle vielä erikseen, että mäkin näin. Vähemmällä vaivalla oltaisiin säästytty, jos hän nenän jo ensimmäistä kertaa nähdessään olisi ääneen sanonut "täällä näkyy nenäluu hienosti" tms.

Ap, kyllä se ois sanonu jos ois ollu jotain. Usko nyt vaan. Ei se meilläkään mistään nenäluusta puhunu, katto että sykkii ja miten koko vastaa laskuja. Tarkensi laskettua aikaa. Ja sen turvotuksen mittas. En muista että oisin kasvoista erottanu muuta kun että muotoutumassa on jotain sille kohtaa ja että asukkaalla oli jotkin räpylät käsien ja jalkojen aiheina. Sen verran se sano että missä on pää ja siitä ties missä on toinen pää.

nyt en saanut mitään lappua eikä sanottu yhtään mitään noista muista asioista :'(

Voi luoja!! Ja sinä "vollotat".

Ei mullekaan sanottu. Kortista luin. kai sulla oli kortti mukana?

Hei haloo, kai se nyt olis maininnu jos raajoja olis puuttunut! Enkä mäkään kyllä ikinä kuullutkaan mistään nenäluusta! Ite aikanaan olin onnessani kun ultrassa varmistui että olen tosiaan raskaana (ei paljon oireita ollu), se tieto riitti mulle!

Ap, kaikki on varmasti hyvin. Olisi siitä tosiaan mainittu jos jotain olisi puuttunut tai jotain epäilyttävää olisi näkynyt. Ymmärrän kyllä, että raskaana sitä hormonihuuruissa hermoilee mitä kummallisemmista asioista. Tsemppiä odotukseen!

Ja siitä nenäluusta. eli jos sikiöllä on tuota niskaturvotusta paljon-liikaa niin nenäluun olemassaololla tai puuttumisella voidaan tarkentaa diagnoosia jolloin sitä lapsivesipunktiota ei välttämättä tarvita ja keskenmenoriski voidaan välttää. Mutta jos turvotus ok niin ei ne sitä nenää enempää tutki.

Okei:) Mua vaan huolestuttaa kun ei maininnut just näkyykö raajoja ja miten vaikuttaako sikiö muuten normaalille :/

Kait se ultraaja nyt ois sanonu jos rasjoja tms. ei ois näkyny, kannattas nyt ottaa se järki käteen js lopettaa turha stressaaminen. Mulla oo koskaan np-ultrassa sanottu mitään nenäluusta tms. ja kolmas raskaus nyt menossa, rakenneultra on sit erikseen.

Tuo niskaturvotus on todella pieni. Itselläni oli 2,5 mm eikä ultraaja sanonut mitään, kaikki hyvin. Saitko ultrakuvaa profiilista? Voit siitä yritttää itse katsoa tuota nenäluuta. Sitähän ei automaattisesti ultrassa katsota. Saat varmaan pian yhdistelmä seulan tulokset kotiin kirjeitse.

Yhteistyössä