Np-ultran tekopaikka Järvenpääläisille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Silkkimaki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Silkkimaki

Vieras
Onko kokemusta siitä, mihin Järvenpäästä lähetetään np-ultraan? Joku kirjoitti että piti valita synnytyssairaala heti, kun np-ultra tehtiin sitten siellä. Itse aion hakeutua Haikaranpesään, niin pääsenkö sitten np-ultraankin Kättärille?

Muuten ei väliä, mutta en pysty mitenkään työpäivän aikana käymään ultrassa Hyvinkäällä joka on automaattivaihtoehto Järvenpääläisille.

Moi!

Mä kuuule olen sitä mieltä että me Nurmijärveläiset ja samoin te Järvenpääläiset sekä Tuusulalaiset mennään ultraan Hyvinkäälle. Sehän on se "meidän sairaala". Vaikka synnyttäisit Ivalossa niin ultrat tehdään omassa sairaalassa. Aikaisemmin nurmijäveläisille np tehtiin Hyvinkäällä ja rakenneultra Nurmijärvellä mutta nyt vuoden alusta kummatkin tehdään Hyvinkäällä. Hoitaja sanoi että Nurmijärvi oli kuulema viimeinen ympäryskunta joka siirtyi Hyvinkäälle.

Hyvinkäällä on hyvä laitteet jo sen puoleen ihan jees.

niin vielä siitä Hyvinkäästä että varmasti saat mennä muuallekin ultraan mutta sitten hintapolitiikka on ihan eri. Itse meinaan meinasin viime raskauden aikan mennä rakenneultraan Hyvinkäälle vaikka se tehtiin Nurmijärvellä, mutta sanottiin että tarvitaan laskutuslupa kunnalta ja se voi olla kalliimpaa. Mutta sinähän saat ultrasta lapun jonka voit viedä työnantajalle ja silloin ei kenelläkään ole nokan koputtamista vaikka olet pois töistä ja palkka juoksee. Myönnän että matka on kyllä hankala.

niin vielä siitä Hyvinkäästä että varmasti saat mennä muuallekin ultraan mutta sitten hintapolitiikka on ihan eri. Itse meinaan meinasin viime raskauden aikan mennä rakenneultraan Hyvinkäälle vaikka se tehtiin Nurmijärvellä, mutta sanottiin että tarvitaan laskutuslupa kunnalta ja se voi olla kalliimpaa. Mutta sinähän saat ultrasta lapun jonka voit viedä työnantajalle ja silloin ei kenelläkään ole nokan koputtamista vaikka olet pois töistä ja palkka juoksee. Myönnän että matka on kyllä hankala.

Nurmijärveläisiä täällä myös, mutta saatiin kyllä ihan ite valita, et missä halutaan kaikki äitipolikäynnit np-ultra mukaanlukien hoitaa: Naistenklinikalla, Kätilöopistolla, Jorvissa, Hyvinkäällä, Porvoossa, Lohjalla vai Tammisaaressa.

Niin vielä ja ei meille ainakaan oo missään vaiheessa puhuttu mistään maksusysteemeistä, vaan on sanottu, että HUS-alueella voi vapaasti mennä ihan mihin vaan.

Teeii, kuulostaa oikein järkevältä ja se voi olla että tilanne on muuttunutkin sillä se mitä kerroin oli esikkoa odotellessa eli -06. Ja toisaalta välillä annetaan vähän väärääkin tietoa noista sairaaloista/neuvoloista.