Novitan huopaset lanka - kestovaippailijat

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä en saanu niitä kutistumaan pesussa. Ei kuulema tarvi tehdä haarakappaleesta kaksinkertaista. Hahtuvaan en vielä osaa verrata muutaman käyttökerran jälkeen
pitää pestä 40 asteessa ilman huuhteluainetta. Mulla on ainakin huopunut hyvin tuo lanka.
 
tein tuolla hahtuvalangan ohjeella wilhelmiinan sivuilta. ja ajttelin pestä 30 asteessa kuin villasukatkin. kun lapasohjeessa oli että jos haluaa ihan huovuttaa niin sitten 40 astetta. eli pitäiskö ne sitten huovuttaa vai antaa huopua itsekseen ajankanssa??

 
neuloja
Mä en välttämättä suosittelis tekemään villiksiä huopanen-langasta.. siis ainakaan niin, et ne tekee tosi isoks ja sit huovuttaa koneessa 40 asteessa. Meinaan ainakin lapasista ja tossuista tulee tosi paksut ja jämäkät, joten uskoisin, et ne ei ois niin kovin kätevät villiksinä. En tosi ole testannu asiaa, mutta näin voisin kuvitella..

Kannattaa etsiä lanka, joka on valmiiksi ohkasempaa, jolloin huopuessa siitä ei tule niin paksu paketti.

Tsemppiä! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja muppe-78:
en tiedä millaset tulee mut muuten kommentoin

mitenkä isot teet kun kutistuu pesussa? lapanenkin on jo niin hauska :LOL: ison näköisenä
Eihän niitä hahtuvapöksyjäkään pesukoneeseen laiteta, ku huopuu ja kutistuu... eli noista neulotaan ihan normikokoiset pöksyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
tein tuolla hahtuvalangan ohjeella wilhelmiinan sivuilta. ja ajttelin pestä 30 asteessa kuin villasukatkin. kun lapasohjeessa oli että jos haluaa ihan huovuttaa niin sitten 40 astetta. eli pitäiskö ne sitten huovuttaa vai antaa huopua itsekseen ajankanssa??
Ei kannata huovuttaa. Meillä ainakin se lanoliinitus piti kosteuden sisäpuolella. Kyllähän ne haaroista hieman huopaantui käytössä, muttei pahasti. Jos meinaat ihan huovuttaa, ni tulee liian jämäkät pöksyt ja on siten epämukavat lapselle.
 
Ei niitä erikseen aleta koneessa huovuttamaan. Jotkut tykkää käsin huovuttaa hieman villahousuja, ennen käyttöönottoa. Mutta ne kuitenkin huopuu hieman joka tapauksessa ihan käytössäkin.

Olen tehnyt Huopasestakin, mun käteen se tuntui jotenkin karkeammalta kuin hahtuvalanka mutta ei siinä muuten mitään kummallista. Ja ihan yksinkertaisella langalla koko housut.
 

Yhteistyössä