Noudatatko lelujen "ikämääräyksiä"?

Leluissa en noudata. Saisi muuten olla vajaa 2 vuotiaan kädestä ottamassa isompien leluja pois jatkuvasti. Eipä tuo edes tykkää leikkiä millään taaperoleluilla kun katsoo sisaruksistansa mallia myös lelujen ja leikkien suhteen.

Videoissa ja tv-ohjelmissa olen sitten tarkka että mitä saavat katsoa ja kuinka paljon.
 
Viblsp
En, käytän omaa järkeäni. Uskon että lelujen rajat on laitettu ihan varmuuden vuoksi hieman liioitellen, ettei tule lakijuttuja jne.

Sama koskee leffoja jne. Jos itse tiedän että joku ohjelma ei sovi pienille, en anna katsoa. Esim. Pokemonit on meillä "bannissa", en halua että muksut niitä katsovat. Simpsonit-leffaa saisivat katsoa, vaikka siinä taitaa ikäraja olla. Tykkäävät katsoa sarjaakin, vaikkeivat puheesta ymmärrä.
 
Jos lelujen kaikkia ikäraja-asetuksia/suosituksia noudttaisin jäisin tuolle alle 3-vuotiaalle aika vähän mitään millä leikkiä.
Eli en noudata. En toki osta vaikka naapurin 1- vuotiaalle lahjaksi mitään miljoonan pikkuosan leikkikalusettiä.

Videoitten kanssa olen tarkempi. Joitakin yksittäisiä k- 7 olen katsonut yhdessä isompien tyttöjeni kanssa.
 
Vieras
Tähän on pakko kommentoida että jos lahjaksi ostatte leluja niin kattokaa silloin ne ikämääräykset! Minä en ainakaan halua lapsilleni mitään mikä on tarkoitettu paljon vanhemmille.Sit voi jättää ostamatta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Tähän on pakko kommentoida että jos lahjaksi ostatte leluja niin kattokaa silloin ne ikämääräykset! Minä en ainakaan halua lapsilleni mitään mikä on tarkoitettu paljon vanhemmille.Sit voi jättää ostamatta!
Kun ostan lahjaksi niin noudatan ikämääräyksiä. Jos ihan ktiin ostelen niin en ole niin tarkka...

 
leluissa en omillani noudattanut, itsehän omat lapseni tunnen ja ne määräykset/suositukset on osaltaan tukemaan valmistajan selustaakin ettei valituksia tule vahingoista lelujen kanssa. Elokuvissa toimii lisäksi minun ennakkosensuuri eli telkkarista saattaa kakkonen katsoa jotakin kiellettyä minun kanssani tai minun ennaltakatsomana, mutta nuorin taas on erilainen ja hänellä on minun puolelta joskus tiukempi ennakkosensuuri ja ikäraja-asetus kuin viranomaisilla
 

Yhteistyössä