Nostan hattua kotiäideille.itse en enää kyllä jaksaisi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mia:
sama täällä. Onneksi on viimeinen lomaviikko jo menossa, hulluksi tuleminen on hyvin hyvin lähellä...

sama homma. vielä puolitoista viikkoa lomaa :headwall: Perjantaina lomalle jäänti tuntui erittäin mukavalta, mutta ei enää. Nyt olen jo niin uuvuksissa, että ei tosikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
sama täällä. Onneksi on viimeinen lomaviikko jo menossa, hulluksi tuleminen on hyvin hyvin lähellä...

sama homma. vielä puolitoista viikkoa lomaa :headwall: Perjantaina lomalle jäänti tuntui erittäin mukavalta, mutta ei enää. Nyt olen jo niin uuvuksissa, että ei tosikaan.

taitaa olla liian kovat vaatimukset. minusta kotona olo ei ollut rankkaa, ei vaikka piti välilä hoitaa 2-3kk yksin lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:

taitaa olla liian kovat vaatimukset. minusta kotona olo ei ollut rankkaa, ei vaikka piti välilä hoitaa 2-3kk yksin lapsia.

ei ole vaatimuksia minun loman suhteeni. Kaikkeni yritän, että olisi lapsillekin lomaa. mutta ei, niin ei!

Alkuperäinen kirjoittaja v:
kiits :)
mut sit kun tätä tekee enemmän niin tulee ne jutut et homma toimii helpommin :)

Mulle tuli kotiäitiys ihan tarpeeksi tutuksi viiden vuoden aikana, ja nyt sitä huomaa kuinka paljon mukavampaa on kun elämässä on muutakin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Åsa:

Mulle tuli kotiäitiys ihan tarpeeksi tutuksi viiden vuoden aikana, ja nyt sitä huomaa kuinka paljon mukavampaa on kun elämässä on muutakin ;)

mä oon nyt ollut vähän reilu 3v mutta kyllä mäkin jo ootan että vuoden päästä pääsee töihin :) vaikka kivaahan tääkin on.

Kiitos. :flower:
On tosiaan niitä päiviä jolloin ei meinaa jaksaa mutta ihmeen voimalla sitä kuitenkin jaksaa.
Viimeksi aamulla mulla oli pinna niin kireellä lasten kanssa kun oltiin lähdössä.
Mutta nyt on olo jo rauhallisempi. :)
6v2kk kotiäitiyttä takana.

Tää on vähän omituista. Siis itelläni neljä alle 5-vuotiasta ja tuntuu luonnolliselta, että lapset kotona. Muuttuuko se sitten, kun menen töihin ja lapset kokopäivähoidossa tai koulussa? Nyt tuntuu hassulta ajatella, että kirjoittaisin ite että "tuun hulluksi kun hoidan lapsiani 24/7" tms. Toki kaipaan minäkin hetken taukoa välillä ja mulle onkin melkein jo lomaa, jos vain nuo isommat (4v 10kk ja 2v 9kk) ovat kotona ja kaksoset vaikkapa mummilassa muutaman tunnin. Sitäkin tapahtuu vain todella harvoin, eli pääasiassa 24/7 olen vastuussa lapsista ja aion vielä olla kotiäitinä siihen asti, että kaksoset tuntuvat olevan valmiita päivähoitoon. Esikoinen on puolipäiväisessä 2vrk/vko, 5h kerrallaan, koska tukee kehitystä. Jotenkin vain omituista ajatella, että joku väsyy muutamassa päivässä lapsiinsa, niin luonnollinen asia kun se äitiys kuitenkin on...

Alkuperäinen kirjoittaja Åsa:

mä oon nyt ollut vähän reilu 3v mutta kyllä mäkin jo ootan että vuoden päästä pääsee töihin :) vaikka kivaahan tääkin on.

Joo, siis ihan oma valinta mullekin oli että olen kotona. Yhtään en kadu, mutta aikansa kutakin :)

Minä taas nautin, kun ole nyt kesälomalla ja menen töihin vasta 8.9.Yksi lapsi vain nyt kotona, kun toinen aloitti koulun ja en kaipaa töitä toistaiseksi yhtään....Kuopus kyllä kaipaa päiväkotiin kavereiden kanssa leikkimään

Muutoksia kiukutellaan aina. Eli teilläkin on nyt tullut muutos normaaleihin arkirutiineihin sun loman vuoksi, ja se aiheuttaa ihmetystä ja se taas aiheuttaa kitinää. Kunhan tottuvat, niin helpottaa, näin veikkaisin. Sama juttu koulun loppumisen aikaan keväällä - odotetaan hirmusti kesäloman alkua ja viimeiset viikot koulussa (ja myös kotona) ollaan tulisilla hiilillä. Samoin loman loppupuolella, kun odotetaan koulun alkua, niin vaikeaa on. Muutokset yleensäkin aiheuttavat aina jonkin verran vastarintaa - niinhän se on aikuistenkin maailmassa.

Minä olen huomannut kuinka tylsää voi ollakaan kahden ( 2- ja 4-vuotiaat ) lapsen kotihoitajana. Kun kaksi lasta lähti eskariin ja kouluun niin mulla on niin tylsää, ei mitään tekemistä näiden kahden pienemmän kanssa ja tämä hiljaisuus on jotenkin kuluttavaa. Onneksi kohta tulee perheenlisäystä niin saadaan taas vilskettä tähän taloon :D

En minäkään kotiäitiyttä tällä hetkellä jaksaisi, mutta kesäloma lasten kanssa teki terää. =)

Nyt olisikin syksyksi mahdollisesti miettimistä siinä haluaako nostaa työaikaa vai ei. Nykyisellä työajalla lapsilla on lyhyet hoitopäivät ja runsaasti vapaita välissä, eli saadaan ottaa ihan rennosti kotona. Tuon työaika ei edes lisäyksen jälkeen olisi 100% ja yhä hoitopäivät lyhyitä ja vapaita löytyisi, vaikkakin vähemmän mitä aiemmin.

Tavallaan tuo lisätienesti houkuttelisi ja viihtyväthän lapset hoidossa. Toisaalta taas oma mukavuudenhalu houkuttelisi jatkamaan näin kevyemmällä kaavalla... no, saas nähdä mihin päädytään.

Ja mä tässä pohdin, kuinka voisin olla kotona 3 vuotta, vaikka ei tämä minuakaan varten ole, mutta ei mitään järkeä laittaa lapsia hoitoon ja mennä töihin, kun hoitomaksuihin menee 500-600 euroa! =/

tiedän kyllä olevani huono kun en omia lapsiani jaksa. Olin itse 3v kotona ja olinkin näin hermoheikko jatkuvasti. Nyt tajuan miten kamala olenkaan ollut ja miten miehellä on ollut kestämistä.

On tässä kotona tullu 7v. oltua niin täytyy sanoo että mieli tekis jo tehä jotain muuta, ja pian se on mahdollista kun vaan hommia löydän. Ite halusin kotia jäädä ja ei tää nyt huono ratkasu ollu, nyt vaan mieli jo halajaa töihin tai jonnekin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Minä olen huomannut kuinka tylsää voi ollakaan kahden ( 2- ja 4-vuotiaat ) lapsen kotihoitajana. Kun kaksi lasta lähti eskariin ja kouluun niin mulla on niin tylsää, ei mitään tekemistä näiden kahden pienemmän kanssa ja tämä hiljaisuus on jotenkin kuluttavaa. Onneksi kohta tulee perheenlisäystä niin saadaan taas vilskettä tähän taloon :D

Tylsää? Kai sitä nyt tekemistä keksii? Eikös päivät mee mukavasti just ton ikästen kanssa ulkoillen ja leikkien? Ja omaakin aikaa jää.
Tää nyt kuulosti jotenkin tosi hassulta. Mun mielestä.

Mä oon ollu 6,5 vuotta kotona, tosin välillä on ollut hoitolapsia... Mutta kotiäitiys on minun alaani... Kauhistuin, kun näin leikkipuistossa äidin, joka kauhisteli, että kotona oleminen on raskasta.. hänen vauvansa kuitenkin vasta 10 kk......

Yhteistyössä