Nostaako poskiontelotulehdus aina kuumeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tietämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tietämätön

Vieras
Siinäpä se kysymys.
Mulla siis viikon verran ollut ihan kamala flunssa, viime yöstä lähtien on jomottanut päätä ja ajoittain toista korvaa, toinen poskionteloista on kosketusarka ja sitä "polttelee". Lisäksi niistäessä tulee sieltä verensekaista limaa. Mutta kuumetta ei siis ole, joten onko aihetta epäill poskiontelotulehdusta?

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulla oli poskionteloiden tulehduskierre muutama vuosi sitten ja ei koskaan kuumetta. Haehan kuuri vain, tulehdukselta kuulostaa.

No jos se lääkäri tekisi kuitenkin sen virallisen diagnoosin ;)

Juuri näin. Mutta oireet sopisivat sinuiittiin. Ja ei ole aina kuumetta. Käy päivystyksessä/vastaanotolla.

Alkuperäinen kirjoittaja pennola:
mulla oli poskionteloiden tulehduskierre muutama vuosi sitten ja ei koskaan kuumetta. Haehan kuuri vain, tulehdukselta kuulostaa.

Juuri näin. Mutta oireet sopisivat sinuiittiin. Ja ei ole aina kuumetta. Käy päivystyksessä/vastaanotolla.

Sulta mä kysynkin,että hammastulehduksilla on vissiin yhteyttä myös poskiontelotulehdukseen vai olenko väärässä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ccws:
Mene ihmeessä lääkäriin pian - mä en mennt ja lopulta mulla oli tulehdus jopa otsaontelossa :( Parempi saada lääkket pian ettei tarvii jouluna napsii tabuja....

Hui kamala, míten tämä oireili?

Otsaontelontulehduksessa pitkälti samoja oireita kuin poskiontelotulehduksessakin. Monesti lisäksi kovaa pääkipua, mahdollisesti huimausta yms. Voi nostaa kuumetta, ei aina. Mutta hoidettava asia, vakava.

Sulta mä kysynkin,että hammastulehduksilla on vissiin yhteyttä myös poskiontelotulehdukseen vai olenko väärässä?

Et ole väärässä :) Anatomisesti poskiontelot sijaitsevat juurikin ylätakahampaiden päällä eli esim. jos noissa hampaissa muhiva infektio, voi levitä myöskin poskionteloon/-onteloihin. Ja kuten viisaudenhampaiden poistossakin, niin siinähän voi tulla joskus reikä eli suora yhteys suusta poskionteloon ja siksi hammaslääkäri asian aina varmistaa.

Hammasinfektiot ovat yllättävän moneen asiaan yhteydessä ja ne tulisikin aina huolella hoitaa. Jos lähtevät leviämään, joskus hengenvaarallisia seurauksia.

No hemmetti kun mä olen yrittänyt patistaa tota miestä lääkäriin kun sillä on hammas tulehtunut,kaiken lisäksi se polttaa tupakkaa,niin ei ole ihme jos tulee poskiontelotulehduksia vähän väliä.

Kiitos kaikille vastanneille!
Kai se on sitten huomenna mentävä lääkäriin taas kerran, harmittaa vain jos joutuu sen takia olemaan sairaslomalla,kun on juuri flunssaisen lapsen kanssa ollut pois töistä.

No hemmetti kun mä olen yrittänyt patistaa tota miestä lääkäriin kun sillä on hammas tulehtunut,kaiken lisäksi se polttaa tupakkaa,niin ei ole ihme jos tulee poskiontelotulehduksia vähän väliä.

Suomalainen mies :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos kaikille vastanneille!
Kai se on sitten huomenna mentävä lääkäriin taas kerran, harmittaa vain jos joutuu sen takia olemaan sairaslomalla,kun on juuri flunssaisen lapsen kanssa ollut pois töistä.

Pikaista paranemista!

Suomalainen mies :)

Mä olen sanonut sille,että tuun pitää sitä kädestä kiinni :D
No ensi viikolla mä laitan sen tilaamaan itselleen ajan. :|

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Ei nosta aina lämpöä. Kokeile sarvikuonoa, itse sen avulla pääsin p-o-tulehduskierteestä, kun kystaiset poskiontelot ja aina nuhan yhteydessä tuli po-tulehdus.

Voikohan noita kystia olla lapsella?
Ja miten ne näkyy? Näkyykö esim. poskionteloultrassa, jos ei ole tulehdusta ja on kysta?
Meillä tytöllä tulee aina ontelotulehdus, kun on kunnon flunssa.
Kuvattu kyllä on joskus, mutta olisiko mahdollista että olis sittemmin tullut kystia?
Oireileeko vain tulehduksen aikana?

Yhteistyössä