Nostaako poskiontelotulehdus aina kuumeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tietämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kystat:
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Ei nosta aina lämpöä. Kokeile sarvikuonoa, itse sen avulla pääsin p-o-tulehduskierteestä, kun kystaiset poskiontelot ja aina nuhan yhteydessä tuli po-tulehdus.

Voikohan noita kystia olla lapsella?
Ja miten ne näkyy? Näkyykö esim. poskionteloultrassa, jos ei ole tulehdusta ja on kysta?
Meillä tytöllä tulee aina ontelotulehdus, kun on kunnon flunssa.
Kuvattu kyllä on joskus, mutta olisiko mahdollista että olis sittemmin tullut kystia?
Oireileeko vain tulehduksen aikana?

Riippuu lasten iästä. Pienillä lapsillahan ei ole edes kehittyneitä poskionteloita eli esim. alle 5-vuotiailla ei tarvitse tutkia. Ei ole yleistä, että kystia lapsilla.

Minä söin juuri 2 antibioottikuuria poskiontelon tulehdukseen.Ei nostanut kuumetta.Antibioottikuurit vaativat vielä punktion lisäksi että ohi meni.Tauti oli päällä yhteensä viisi viikkoa :o

Alkuperäinen kirjoittaja kystat:
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Ei nosta aina lämpöä. Kokeile sarvikuonoa, itse sen avulla pääsin p-o-tulehduskierteestä, kun kystaiset poskiontelot ja aina nuhan yhteydessä tuli po-tulehdus.

Voikohan noita kystia olla lapsella?
Ja miten ne näkyy? Näkyykö esim. poskionteloultrassa, jos ei ole tulehdusta ja on kysta?
Meillä tytöllä tulee aina ontelotulehdus, kun on kunnon flunssa.
Kuvattu kyllä on joskus, mutta olisiko mahdollista että olis sittemmin tullut kystia?
Oireileeko vain tulehduksen aikana?

Röntgenkuvissa mulla todettiin. Ja oireilee kaiken aikaa, aina nuhainen olo, mut just flunssassa menee niin tukkoon että tulee tulehdus. Sarvikuono auttanut niin, että viimeinen antibioottikuuri oli v.2006, eli oikeasti apua siitä. Väläyteltiin leikkausta jo, ja sain paniikin, sit ostin kannun jota luulin huuhaa-hommaksi, mut ihme kyllä toiminut :D

Alkuperäinen kirjoittaja Sanni76:
Minä söin juuri 2 antibioottikuuria poskiontelon tulehdukseen.Ei nostanut kuumetta.Antibioottikuurit vaativat vielä punktion lisäksi että ohi meni.Tauti oli päällä yhteensä viisi viikkoa :o

Oliko sulla aikaisemmin ollut poskiontelotulehdusta? Mitenkähän yleistä on, että joutuu tuohon punktioon? (kyselee punktiota pelkäävä)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanni76:

Oliko sulla aikaisemmin ollut poskiontelotulehdusta? Mitenkähän yleistä on, että joutuu tuohon punktioon? (kyselee punktiota pelkäävä)

Olin 6 vuotta sitten työpaikassa jossa todettiin kosteusvaurio.Sieltä sain poskiontelokierteen.Poikkeuksitta kun saan nuhan,se menee poskiontelon tulehkukseksi :( Vie multa äänen joka kerta tullessaan.

Yhteistyössä