Normaalipainossa laihdutus on todella vaikeaa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minäääää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minäääää

Vieras
Kaipaan vähän tsemppiä miten jatkaa. Eli mitat on 170/67, olen laihduttanut 7viikkoa ja paino tippunut sen 4kg eli aika vähän. Haluaisin painon tuonne alle 60kg. En vain tiedä miten sen saan sinne. Pitääkö laskea kalorit jopa 1200kcal/pvä? Pärjääkö sillä pidemmän aikaa?

Yksi ongelma on mahani. Eli olen mallia omena. Kaikki ylimääräinen on makkarana vyötäröllä. Haluaisin sitä pienemmäksi. Nytkin kun olen laihtunut 4kg niin vyötärö ei ole kaventunut kuin 1-2cm, eli vähän. Tuntuu että on todella sitkeässä läski siinä vyötäröllä. Olen tehnyt hikijumppaa monta kertaa viikossa ja käynyt kävelyllä. Nyt on ollut taukoa tämän viikon jumpista.

Kärsin myös masennuksesta ja olen syönyt siihen eri lääkkeitä ja pari vuotta olen syönyt nyt nuroleptia pienellä annostuksella. Voiko tuo häiritä aineenvaihduntaa niin etten voi edes laihtua? =(

Olen aika toivoton tilanteen suhteen kun haluisin käyttää kivoja vaatteita enkä mitään säkkejä.

Olet sopivan kokoinen. Unohda laihdutus ja opettele rakastamaan itseäsi sellaisena kuin olet. Tee asiota joista nautit ja panosta hyvinvointiin. Toivottavasti masennuskin paranee.

..jos katsot ihmisiä ympärillläsi huomaat että upeimman näköisiä ovat ne hymyilevät ihmiset joilla on hyvä ryhti ja ovat ns sinut itsens' kanssa, eivät välttämättä ne langanlaihat

Hei, älä masennu! 7 vkoa ja neljä kiloa, sehän on hyvä!

Jos nyt heität hanskat tiskiin, niin et laihdu enää yhtään, ja se yleensä johtaa siihen, että lihoo taas.

Joka päivä kun on ees gramman laihempi, on parempi, kuin että olisi gramman lihavampi.

Rennosti vaan eteenpäin :)

Sä olet sentään laihtunut. Mä en laihdu millään vaikka kuinka yritän. 158cm 63kg. Mullakin kertynyt vatsan etenkin ylävatsalle. En tiedä mikä vialla kun ei paino tipu.

[QUOTE="zxc";30296948]..jos katsot ihmisiä ympärillläsi huomaat että upeimman näköisiä ovat ne hymyilevät ihmiset joilla on hyvä ryhti ja ovat ns sinut itsens' kanssa, eivät välttämättä ne langanlaihat[/QUOTE]

Joojoo. Itse olin aiemmin normaalipainon alarajoilla tai jopa alipainoinen, nykyisin on tullut muutama kilo lisää. Ihan normaaliPAINOINEN olen kyllä. Mutta itsellänikin on vatsamakkara, ja kyllä se häiritsee - melkein mitkään vaatteet eivät näytä hyvältä, ja kaikkein ikävintä on se, että ihmiset tulevat tosi usein onnittelemaan minua raskaudesta. En todellakaan pidä läskimakkarasta vyötärölläni, ja lisäksi luin että se lisää diabetesriskiä tosi paljon.

Itse olen vähentänyt sokerin syöntiä - jossain vaiheessa söin suunnilleen joka päivä jotain suklaata - ja aloittanut monipuolisen liikunnan, joka vielä painottuu keskivartalon treenaamiseen.

Minulla ei ole mitään ongelmia itseni kanssa - pidän itseäni hyvännäköisenä, ja minulla on vielä se XS-kokoisen kehonkuva. Mutta ei se estä sitä, etteikö voisi haluta vatsamakkaran pois. Haluan mieluummin treenata itseni hyvään kuntoon ja vatsan NORMAALIKSI kuin hyväksyä itseni makkaramahaisena.

Ap: Kyllä sen makkaran varmaan jotenkin saa pois, mutta se vyötäröllä oleva rasva on sitkeässä ja vaatii siksi aikaa. Itselläni on tavoitteena saada se ensi kesään mennessä pois. Treenaan 3-4 kertaa viikossa n. tunnin kerrallaan - ei mitään mahdottoman paljon, mutta sellainen kohtuullinen määrä käsittääkseni. Ja tosiaan olen kiinnittänyt syömisiin huomiota. Itse en niinkään tuijota vaakaa, vaan katson peilistä. Syvät vatsalihakset on itselläni huonossa jamassa ja niitä yritän treenata.

Tsemppiä!

Tuohan on ihannevauhti painonoudotukselle, n 0,5 kg/vko. Itse olen melkein samassa tilanteessa kuin sinä, 169 cm ja 67 kg, tavoite 63-64, paino putoaa nyt 0,5 -1 kg viikossa. Syön 1200-1300 kcal päivinä jolloin en harrasta mitään liikuntaa. Nälkä on hurja iltaisin, mutta paino laskee :) Joka lauantai pidän herkuttelupäivän, syön mitä mieli tekee, myös karkkia jne.
tsemppiä sinulle, olet laihtumassa hyvää vauhtia! Jokainen tietää itse paljonko haluaa painaa, ja olet menossa kohti ihannepainoasi, unohda siis nuo "ethän sinä ole edes ylipainoinen"-kommentit. Paljon paremmalta näytän itsekin timmissä kunnossa, kun voi pitää tiukkoja farkkuja, korostaa vyötäröä vöillä ja hyvin istuvilla vaatteilla.

Täällä on toinen saman ongelman kanssa painiva! Ite oon laihduttanu 8 kg ja haluisin laihtua vielä 2-3 kg, mutta ne ei meinaa lähteä millään!!! Tai en jaksais vaan kituuttaa millään 1000 kcal/päivässä dieetillä.. Olen myös 170 cm ja painoa tällä hetkellä 64 kg. Mitä mä sanoisin vinkiksi, niin aseta välitavotteita, niin laihdutus tuntuu helpommalta. Tähtää nyt vaikka 65 kiloon, eihän siihen ole kun 2 kiloa matkaa, se innostaa ehkä vielä tsemppaamaan. Sit ehkä vielä pari kiloa.. Tavotteita ei kannata laittaa ainakaan liian alas. Ite olin 61 kilosena jo oikein tyytyväinen itseeni! Tsemppiä, uskon, että ennen joulua molemmat meistä on ainakin 2-3 kg kevyempiä :)!

Juotko ja nukutko tarpeeksi?

Itselläni paino putoaa nopeasti ja helposti, kun vaan juo 3-4l vettä per päivä (tuosta 0,7l vihreää teetä), nukkuu 7-9h yössä ja jättää sokerin, hiivan, viljat ja maitotuotteet minimiin tai kokonaan pois.

1,5-2,2l vettä riittää naiselle jos nyt ei kovasti hikoile, salilla huhkimassa juotua pulloa ei tarvitse laskeakaan, yleensä sitä juo tarpeen mukaan. Tuon ylittävä on vain turhaa, menee suoraan alas. Se on kyllä joku uskomus naisilla, että veden juominen laihduttaa, mutta ei se perustu muuhun kuin siihen, että runsaasti vettä juovat jättää helpommin mehun ja limun pois.

No joo, on se laihduttaminenenkin vaikeaa, mutta vielä vaikeampi on pysyä siinä laihdutetussa painossa!

Mä painoin 67 kiloa. (pituus se sama 170) Kolmen kuukauden dieetillä sain painon 64;ään kiloon ja olin hiton tyytyväinen. Sit söin pari viikkoa normaalisti ja painoin taas 67.

Mulle riitti dieetit, tästälähtien keskityn kuntoiluun. :D

Miksi niin kiire? Mulla on 10 kg laihdutusurakka tavoitteena ja aikaa ensi kesään. 7 kg on jo lähtenyt tänä vuonna :) Mulla lähtöpaino 68 ja pituutta 171 eli aika samat mitat kuin sulla! Karppaamalla olen saanut kilot pois, muut tavat ei toimi mulla koska silloin mulla on jatkuvasti nälkä. Urheilussa olen keskittynyt pääasiassa lihaskuntoharjoitteluun. Vihdoin vatsa alkaa sulamaan, mutta vielä on matkaa.

Tiukassa on mullakin, 162 cm ja alkuun 72,8 kg. Vaikka olen siis hieman ylipainoinen, enkä normaalipainoinen. Nyt on pudonnut 3 kg, tuskastuttavan hidasta tuntuu olevan eikä näy vielä missään. Mutta tähtään nyt seuraavaksi 65 kiloon, sitten mietin tarvitseeko vielä laihduttaa. Tsemppiä ap:lle ja muillekin!

Tuolta minustakin ennen tuntui. Paino pyörii 60kg:n molemmin puolin, nyt alapuolella, kiitos GFG:n. Ei tarvitse kituuttaa ja paino putosi helposti, lisäksi oppi syömään vähän terveellisemmin ja hyvin väliajoin sopivia määriä, niin paino ei ole kerrankin tullut laihiksen jälkeen takaisin. Nyt jo 5viikkoa muistaakseni ollut laskematta tai punnitsematta syömisiä.

Juotko ja nukutko tarpeeksi?

Itselläni paino putoaa nopeasti ja helposti, kun vaan juo 3-4l vettä per päivä (tuosta 0,7l vihreää teetä), nukkuu 7-9h yössä ja jättää sokerin, hiivan, viljat ja maitotuotteet minimiin tai kokonaan pois.
Painon tuolla saattaa saada putoamaan mutta muun elämän voikin unohtaa tuolla juontimäärällä. Eihän siinä muuta ehi kuin juoda ja pissata, ainakin saa vessa olla lähellä koko ajan. ;)

Minä olen jo toivoton. Minun vaatekoko on 42-44 entisen 36 sijaan. MInua hävettää ja nolottaa, laihduttaminen ei onnistu, kilot pysyvät, vaikka mitä tekisin. :( Inhottaa olla tämmönen tankkeri, näytän joltain bodarilta, kun hartiat on niin järkyttävän leveät. :(

Minä olen jo toivoton. Minun vaatekoko on 42-44 entisen 36 sijaan. MInua hävettää ja nolottaa, laihduttaminen ei onnistu, kilot pysyvät, vaikka mitä tekisin. :( Inhottaa olla tämmönen tankkeri, näytän joltain bodarilta, kun hartiat on niin järkyttävän leveät. :(

Et ole toivoton tapaus! Mä painoin 1,5 vuotta sitten 75 kiloa, pituutta on 177 cm. Tunsin oloni todella epämukavaksi ja pullukaksi, läskiä oli vaikka millä mitalla. Indeksien mukaan en ollut ylipainoinen, mutta kyllä peili kertoi muuta. Häpesin itseäni, itsetunto oli huono, vaatteet eivät näyttäneet hyviltä jne.

Minustakin tuntui, ettei laihduttaminen onnistu. Yritin vähentää syömisiä ja katsoa, mitä syön. Mutta paino ei siltikään laskenut. Olo oli epätoivoinen. Mutta sitten aloin oikeasti laskea kaloreita, ja yritin pitää ne noin 1200 kcal/päivä. Ja kappas vain, paino alkoi laskea. Olin huijannut itseäni aiemmin.

Aluksi piti oppia sietämään näläntunnetta. Maha kurisi ja herkutteluista piti karsia. Aloin syödä terveellisemmin ja lenkkeillä. Mutta muutoksiin tottui. Terveellinen ruoka alkoi maistua hyvältä, makeanhimo väheni ja vatsalaukku pienentyi. Laskin tarkasti kalorit ja itsekuri ja -tunto kasvoivat, kun pystyin olemaan sortumatta herkkuihin ja mässäilyyn. Oli kiva huomata, miten kuntokin koheni.

Puolessa vuodessa kiloja lähti noin 17-18. Muutama on tullut takaisin erinäisten syiden takia, jotka ovat johtaneet mässäilyyn, mutta aion taas ottaa itseäni niskasta kiinni. Nyt tiedän, että laihduttaminen onnistuu. Minä pystyin siihen, joten olen varma, että sinäkin pystyt. Pitää vain löytää oikea motivaatio ja jaksaa. Älä anna periksi :) Tsemppiä!

Itse en usko, että tuo ravinnon kyttääminen toimii, jos puhutaan suht normaalipainoisesta ihmisestä. Eli ainut keino on liikunnan lisääminen. Liiku joka päivä, vähintään neljänä päivänä kunnon hikeen.

Eihän sulla ole laihdutettavaa ! Voit toki kiinteyttää mutta siihen tarviit terveellistä, ravitsevaa ruokaa 2000kcal päivässä ja rankkaa salitreeniä :) Terveisin normaalipainossa kiinteyttänyt +7kg -10cm vyötäröltä

minä suosittelen tuota tapaa! 2 1/2 viikkoa takana, -2 1/2kg :) ja ihan normaalisti syön nuo 5 päivää, siis samoin kun ennen. tai no, vettä yritän juoda tavallisina päivinäkin enemmän ja margariinia ja juustoa vähän vähentää ja muuta todella pientä. mutta herkutellutkin olen kaikilla viikoilla :)

Yhteistyössä