Normaalipainoisia laihduttajia, bmi-tavoite 22,5?

Löytyisikö kanssayrittäjää otsikon mukaisiin lukemiin . Omalla kohdallani tuo tarkoittaisi painon putoamista 61 kiloon. Pudotusta pitäisi saada aikaiseksi noin 6 kiloa. Syy laihduttamiseeni on tuo ikävä vatsamakkaralihavuus ja sen myötä suurentunut diabetes-riski (raskausaikana seurannassa ja sukuvikakin :/ ). Olen painanut tuon verran viimeksi 7vuotta sitten. Menetelmä on vielä hakusessa. Yhden Nutrilett pikastartin kokeilin tässä kuussa, mutta yöks... :$
 
Karppaus on perusidealtaan tuttua, mutta kun tavoitteeseen on päässyt niin pullahtaako takaisin? Pari työkaveria on tuolla laihduttanut, mutta ei pysyvää tulosta. Karppauksen jälkeen ovat lihoneet yli aloituspainonsa. Ja eivät siis ole palanneet millekään pulla/suklaa/ranskalaiset-linjalle vaan ihan tavalliseen ruokavalioon. Eniten taidan uskoa painonvartijoihin, mutta riittääkö siinä teho kun ylipainoa ei ole "vakavasti". :/
 
Tilanteeni on aika samanlainen, vatsamakkaraa kertyy vaan, ja taitaa olla sukuvika, kun kaikki naiset suvussa malliltaan "pötköjä". Lisäksi mulla on pco taipumusta, mikä omalta osaltaan lisää vatsalihavuutta, ja myös terveysriskejä. Itselläni on tuo kolesterolikin vähän korkea ollut aina, ja se pitäis saada alas. Olen yrittänyt tässä puolisen (!) vuotta jo laihtua, mutta pois on lähtenyt vaan pari kiloa. Mulla bmi on n. 24 ja vähän päälle. Niin ja rasvaprosenttikin lähes 35...masentavaa. Omalla kohdallani yritän muuttaa elintapoja pysyvästi, askel kerrallaan parempaan suuntaan, ja liikuntaa tulen lisäämään...itselläni tuo on ennen auttanut kiinteytymään, ja olenkin sitä mieltä että lihasmassan lisäys on kohdallani paras tapa lisätä aineenvaihduntaa ja laihtumista. Nyt olen ollut kotona vauvan kanssa, enkä ole juuri ehtinyt aktiivisesti kuntoilemaan, mutta syksyllä pääsen paremmin liikkumaan (jumppaliput on jo ostettuna!).

Miten sinä olet ajatellut edetä?? Olis kiva kuulla ja saada vähän tsemppikaveria =) . Niin, ja muuten, auttoiko Nutrilett startti??
 
Nutrilett-kuuri tiputti noin pari kiloa, mutta ne oli ihan järkyttävää syötävää... |O . Ja takaisinhan ne tuli, tosin palasin entisiin tapoihini...oma syy. Olen yrittänyt pariinkin kertaan ihan vaan katsoa mitä suuhuni laitan ja myös liikkua mahdollisuuksien mukaan (poika 6v), mutta liikuntaa pitäisi olla enemmän, jotta laihtuisi. On vaikeampaa laihduttaa, kun sitä ylipainoa ei ole paljon. Meillä on myös koira, mutta ikä painaa sillä, joten kovin kovia lenkkejä ei voi tehdä. Karppausta on ehdotettu, mutta tuo pihvien pureminen vähän epäilyttää. Olen kyllä ns sekasyöjä, mutta taidan olla pikkuhiljaa siirtymässä vähemmän lihaa sisältävään ruokavalioon. Olisin siis ns eettisistä syistä lihaa boikotoiva. Liha maistuu hyvälle, mutta kun asiaa ajattelee lautastaan pidemmälle, niin meinaa kurkkuun juuttua. Karppauksessa kuitenkin ne proteiinit on ne juttu ja hiilikset niitä kartettavia. Pelkillä kasviksilla taas ei elä. En kuitenkaan osaa ainakaan vielä soijien, tofujen kanssa oikein pelata. Olen yrittänytkin katsella netistä jotain vähähiiliksiä ruokia. Olenkin miehelleni sanonut että voisitteko muuttaa pojan kanssa muualle pariksi kuukaudeksi, että äiti voi syödä rehuja ja sulattaa mahaläskejä liikunnalla kaiken päivät ;)
 
Heips!
Mäkin tulin sivuille etsimään tsemppiseuraa muutaman kilon pudotukseen. Ylipainoa ei juurikaan ole mutta vatsa löllöttää edelleen nuorimman jäljiltä kivasti...
Painonvartioiden Cd-romin omistin ja se olis ollu hyvä apu vaikka isosta pudotuksesta ei olisi ollut kyse mutta naarmuttui niin että heitin menemään.
Varmaan täytyy vaan raakasti rueta niin ahkeraksi ja laskea ruokien kalorit itse, niin ennen muinoin tiputin -10kg keskimmäisen jäljiltä. Ja tosiaan huomenna ajattelin aloittaa...
 
Huomenna ajattelin mäkin aloittaa. Ekaks ajattelin alkaa kirjaamaan syömisiä ylös. Mä oon tosi laiska tuollasessa, mutta luulen, että se on ainoa keinoa pysyä ruodussa. Pakko olla nyt ahkera, ei tuu muuten laihtumisesta mitään. Liikkumiset pitäis kirjata myös. Katsotaan onko ens sunnuntaina pidelty jo viikko kirjaa :)
 
täällä ilmottautuu kans yksi, jolla kertynyt ylimääräistä vatsaan seudulle :ashamed: painoa olis pudotettavaa abaut 5kg, vaikea sanoa, kun enemmänkin peiliin oon katsonu saavutuksia, enkä vaakaan. Kevät meni ihan ok hyvin, paljon liikkuen (väh.5krt. viikossa raskasta liikuntaa) ja sain kuntosalilla harjoitellen lihaksetkin jo kasvamaan hyvää alkuun.. vaan tuli kesä ja herkut ja vei nekin vähät lihakset, ja toi vastaavasti vatsan kohdalle epämiellyttävää täytettä. Nyt olis taas aika laittaa itsensä ruotuun ja jatkaa liikkumista, ja ennenkaikkea kiinnittää huomiota ruokavalioon!! karppausta olen päättänyt kokeilla..
 
Alkupaino aamulla noin 66,7. Kokeilen nyt sitä jonkinasteista karppausta mahdollisuuksien mukaan. Eli esim. tänään söin seitiä, kukkakaalia gratinoituna. Hyvin kyllä huomasi, että vaikka annos oli ihan kunnon kokoinen, niin hiiliksien vähyys nälätti. No ehkä tuohon tottuu. Iltapalalla ajattelin herkutella pienellä annoksella mansikkarahkaa makeutettuna canderelilla. Liikunta tuli hoidettua reilun puolen tunnin kävely/hölkkälenkillä. Poika pyöräili ja muut sen tahdissa. Toivottavasti en sorru perinteiseen "kolme kertaa päivässä punnitus"-leikkiin. Siinä kun ei erota todellisia tuloksia. Paino kun muuttuu päivän aikana paljon. Kaiken tämän tiedän mutta plääh silti tuota tahtoo tulla harrastettua.
 
Minä voisin tulla myös mukaan remmiin?? BMI n. 23 ja tahtoisin sen olevan n.21.
Hienoa että jolku aloitti ns. normaalipainoisillekkin ketjun :D Täytyyhän tässäkin yrittää pysyä, eikä ole aina niin helppoa. :/ Minulla(kin) tuntuu jämähtäneen paljon tuohon vatsanseudulle. Kuntosaliharjoittelun aloitin tuossa keväällä ja lenkkeilen. Kesällä olen ollut hiukan laiskempi. Mut jospa se tästä taas kun työt alkaa ja arki koittaa. :D Olen yrittänyt viimeisen vuoden aikana muuttaa elämäntapoja parempaan suuntaan.
Tosissani aloitan taas näiden uusien elämäntapojen noudattamisen ensi maanantaina kun työt taas alkavat. :D Josko niillä main uskaltaisi puntarillekkin pitkästä aikaa... :x
 
Joo, aamupaino oli niinkin "kivat" kuin 70,8kg. Käytiin sit lohia onkimassa ja syötiin siellä savustettuna muiden eväiden kera, joten jäi laskematta mitä söi. ei oikein kehdannut keittiövaakaa rahjata mukana varsinkaan kun kaikki ei ymmärrä miks normaalipainoinen laihduttaa...
Mut ei kuitenkaan varmaan ihan yli äyräiden ole tullut syötyä.
Ja tunti liikuttuakin tuli tässä iltamassa ulkona, joten jospa se vielä tästä pääsee vauhtiin.
Tämä on kyllä hyvä kun pääsee rupattelemaan saman henkisen porukan kanssa. Kyllä kummasti motivoi ja auttaa taistelemaan tuon jääkaapilla ramppaamishimon kanssa :p
 
Noloa...siinä sen huomaa miten on kesälomalla tullut mussutettua ja kroppa on turvoksissa. Kävin huvin vuoksi vaakassa taas aamulla kun takana oli edes vähän kevyempi päivä vaikkei tiukaksi voi sanoa millään. Paino oli sitten 69,6! Eli tämä olisi varmaan sitten kuitenkin se lähtöpaino...BMI 24,4
Ajattelin etten laske ainakaan tässä vaiheessa kaloreita, kunhan liikun ja seuraan mitä syön ja milloin, kai se on tulevaisuuden kannalta kuitenkin järkevintä....
 
heippa,
mullakin on kroppa turvoksissa mussutusten jäljiltä. Eilen söin vähemmän, ja heti putosi 0.5 kiloa. Mun lähtöpaino sitten lienee 60.2, ja bmi 24.3. Vain kuukausi aiemmin painoin vielä puol kiloa vähemmän...
 
Ajattelin vähän kirjoitella miten meikäläisellä menee. Tähän asti ei ole tullut mitään isoja haksahtamisia luvattomiin ruokiin, mutta mökkiviikonloppu edessä :headwall: Millä ihmeellä siitä selvitään. Sadeilmoja on luvattu, joten puuhellan lämmössä keittiössä tulee sitten istuttua... "Virallista" punnitusta ajattelin su tai ma, joka toivottavasti edes jotenkin palkitsee tämän viikon syömisvahtimiset."
 
Mökkiviikonloppu edessä täälläkin, mut minäpä aloitankin virallisesti laihdutuksen/kuntoilun kunnolla vasta maanantaina... :D Turvoksissa ollaan täälläkin, ja vkl jälkeen vielä' lisää,mut sit saa kilot lähtä karisemaan... B)
 
Eka viikko takana ja pudotusta vaivaiset 300g. Tosin viikonloppu meni läskiksi, lähes kirjaimellisesti. En sitten kyennyt "niuhottamaan" kun mökillä oltiin vielä viimeistä tai ainakin liki viimeistä kertaa. Mutta ei tästä lannistuta, vaan jatketaan.
 
Pudotusta +-0. Paino vaihtelee päivittäin (hölmönä olen sitä vahtinut). Olen kyllä oikeasti syönyt vähemmän, mutta kun en ole liikkunut ei tuo paino ainakaan merkittävästi tuosta hievahda. prkl. Parin viikon päästä alkaa liikunnallisempi elämä...jospa tuo yhdistelmä sitten toimisi, mutta sitä ennen jatketaan samaan malliin.
 
Aamusaldo oikeutti BMIksi 24,3. Taidan ottaa uudeksi viralliseksi punnituspäiväksi perjantai-aamut, koska nuo viikonloput eivät tunnu millään menevän kevyellä ruokavaliolla :kieh: Maanantai-aamuisin saa aina tuijotella viikonlopun turvotussaldoja, joten siksi siis perjantai.
 
kc2
heips!! täälläkin ilmottautuu yksi mukaan..paino tällä hetkellä 65kg ja tarkotus ois saada 5-7kg pois mutta ei oo todellakaan helppoo. lenkillä käyn päivittäin,tosin ehkä pitempiä täytys tehdä. en kans oikeen noista soijista ja tofuista välitä. olisko kellään jotain hyvää vinkkiä millä sais vatsamakkarat ja pepun pienemmäks? =)
 
Valitettavasti ei tunne ihmekikkoja tuohon makkaran kadotukseen.. :/ . Itse yritän nyt ns vähähiilarisella, koska liikuntaa ei tule harrastustettua niin usein/paljon kuin ehkä haluaisinkin. Tofut ja soijat kiinnostavat lähinnä sen vuoksi, että tuolla vähähiilarisella pihvit (proteiinipitoisuus, ei hiilareita) ovat vapaasti syötävissä. Eilenkin vaan jäi kyljekset kokonaan syömättä kun niitä raakoja ruhonpaloja siinä pannulla paistelen muulle perheelle. Taidan kohta olla kasvissyöjä... En edes tahtoisi, koska sekasyöjällä en paljon helpompaa. Ja miehestä nyt on ihan turha yrittää mitää "kania" ;) Hirven lihaa syön paljon paremmalla omallatunnolla, koska se on saanut elää kohtuullisen normaalia elämää "teurastukseen" asti. Huoh, olisihan tämä tylsää jos olisi liian helppoa. Mutta periksi ei anneta. :)
 
noniin, tänä aamuna starttasi kunnolla mun uuden elämän alku :whistle: oli tossa vielä viikonloppuna yhdet juhlat, niin annoin itseni vielä mässyttää herkkuja. Karppausta päätin kokeilla ja toivottavasti siitä jotain tuloksia sais aikaan! Vaa`asta on patteri loppu, joten alkupainoa vaikea sanoa. Kaupan kautta siis kotiin..
Liikuntapuoli starttaakin sitten kunnolla syyskuun alusta, kun alkaa uudet ohjelmat salilla. Karppaukseen kun kai kuuluu aluksi voimattomuutta, niin ajattelin että nämä kaksi viikkoa ensin totuttelen uuteen ruokavalioon ja sitten aloitan kunnolla liikkumaan.
tsemppiä kaikille :hug: :flower:
 
Välitulos taas, eli BMI aamupainosta laskettuna 23,84 (tarkkaa...) :) Tämä viikko mennyt hyvin, joten taidan pitää huomenna "lepopäivän". Olen tosi tyytyväinen tulokseen, ottaen huomioon että liikunta on ollut todella vähäistä. Ns vähähiilihydraattista on tullut edelleen noudatettua ja tuntuu kyllä tehoavan. Edelleen tosin pelkään että mitä laiharin jälkeen taas tapahtuu. Ei ole paluuta entiseen mässytykseen. Paheitani on aina ollut reippaat annokset perunaa, riisiä ja pastaa. :| Mutta vielä ei olla tavoitteessa, joten surraan painon kurissa pitämistä vasta myöhemmin... =)
 

Yhteistyössä