Normaalipainoiset ja hoikat: luetelkaa mitä olette tänään syöneet ja kuinka paljon?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
povia
Aamulla: 2 leipaa maksamakkaralla, jugurttia. Toissa viela yksi leipa ilman paallysta ja kaksi luumua. Lounaaksi: SUURI annos pasta bolognesea ja salaattia. Vaahtokarkkeja ja taas luumu. Vahan karkkia valilla ja kotona kasviskeittoa ja kaksi paahtoleipaa maksamakkaralla. Omatekoista pirteloa kaksi lasia ja illalla kaksi ruisleipaa ja teeta. Huh... aika paljon nakojaan...
 
syöppö
Syöppö lisää, että on ihan himona pop corniin ja syö sitä pussin melkein joka päivä *nolo*
Ei sentään mitään jälkkäreitä yleensä.
Monivitamiinitabletti vielä iltaisin.

Vapaapäivinä syön sitten terveellisemmin kun lapset on näkemässä.
 
Mää olen normaalipainon ylärajoissa, mutta olen ennen lastani ollut aina hoikahko. Ruokavalio ei sinänsä ole muuttunut, liikunta vain vähentynyt lapsen myötä.

klo 7.30 Aamupala: 2 palaa ruisleipää, hieman rasvaa, kevytleikkele. Kahvia (sokeri+maito). Jugurtti
klo 10.30 välipala: yksi leipä +maitosokeri kahvi (yllätti nälkä kesken työpäivän, joka kostautui lounaan myöhäsyydellä)
klo 13 lounas: 200g makaroonilaatikkoa, 3 leipää jossa tosi vähän rasvaa (yht. 0.5 tl), kaakaota muki kevytmaidolla.
Klo 15 välipala: omena
klo 18 välipala: 3 leipää kevytleikkeellä +kahvia (sokeri+maito)

Iltapalalla varmaan syön yhden leivän tai banaanin.

Tänään puuttui ruokavaliosta lähes kokonaan kasvikset, jotka korvautui leivillä... :ashamed: Yleensä kyllä syön enemmän kasviksiakin.
 
aamupalaksi yhden sämpylän, rasvan ja juuston kanssa ja vettä.

Lounaaksi jauhelihakeittoa.

välipalaksi en kerennyt syödä mitään, join vettä. Niin ja suklaapatukan...

Päivälliseksi sitä samaa keittoa.

iltapalaksi 2 siivua leipää.

Olen normaalipainoinen.
 
Aamulla pari mukillista mustaa kahvia kera tupakan ja mustaviinimarjamehun. Lounaaksi kaksi keitettyä perunaa oivariinin kera, viisi nakkia sekä herneitä. Välipalaksi kahvin kanssa neljä ruisleipää, päälle paistoin kananmunan edam-juuston kaveriksi.
En ole syönyt sitten enää mitään, juonut vain lisää mustaa kahvia ja vettä.
Olen normaalipainoinen.
 
vieras
aamupala: kaksi voikkaria juustolla ja kinkulla, kuppi teetä, yks munkki ja vähän mehua
välipalaks puoli purkkia risifruttia(pikku likka ei jaksanut kaikkea)
Lounas: huoltsikan aurajuustopossu kermaperunoilla(lautanen tyhjäksi)+salaattia+leipä+vettä
välipala: kaksi voikkaria +teetä
iltaruuaks 300 grammaa mikroruokaa+appelsiinimehua (reissussa rajoitetulla budjetilla+rajoitetulla keittiöllä), 4 palaa fazerin suklaata, jokunen keksikin on tullu syödyksi.
nälkä on hirmunen, mut pitäs oottaa muksujen nukahtamista...ettei sais ruoka seuraa
 
1 suklaamuffinssi jossa voita 20% ( lidlin iso muffinssi)
0,5 vuohenjuustosämpylää
kahvi sokerilla
iso kasa rahkaa jonka tein kermaan
vähän valkosipulikermakastiketta ( voi veenus.. mä oon vetänyt kermaa :(:( -)
2 broiskupihviä
annos ranskalaisia perunoita
omena
2,5 banaania
0,5 rasvatonta maitoa
3 kpl tonnikalaruisleipää
5 siivua juustoa
nokare homejuustoa ripoteltuna leipien päälle
4dl appelsiinimehua
eskimopuikko
tomaatti
pala kurkkua
kourallinen salaattia
salaattikastike valkosipuli
apua!! toivottavasti siinä oli kaikki ja en kohta muista lisää

Olipas huono ruokapäivä. Olen surkea esimerkki.. Mulla on repsahtanut raskauden aikaan kaikki tavat :
No kermat pois niin ihan hyvä tulee *uskoo* Niin ja kermajuustot :D slurps, homejuuston jätän...
 
.,-
Aamupala: kaksi leipää (päällä margariinia, juustoa ja kinkkua)
lautasellinen corn flakes-muroja
lasi vettä

Lounas: salaattia
iso lautasellinen lihapataa
lasi maitoa

Välipala: mukillinen kaakaota
sämpylä ja mandariini

Päivällinen: kanaa ja riisiä
lasi maitoa
+ jälkiruoaksi irtokarkkeja

Iltapala: kaksi leipää
lautasellinen muroja
omena ja vettä
 
äippä
Klo 0.30 kupillinen teetä, sämpylä juustolla ja kinkulla, pala kääretorttua
Klo 5 kupillinen teetä, näkkäri sulatejuustolla, 8 palaa suklaata
Klo 10 kupillinen teetä, ruisleipä kinkulla
Klo 12.30 savusiikaa n 300 g, keräsalaattia, tomaattia, kurkkua, omena, domino keksi
Klo 14.15 kupillinen teetä, 2 hapankorppua sulatejuustolla
Klo 15.30 riisiä, kananuggetteja, porkkanapaloja
Klo 19.30 kupillinen teetä, ruisleipä kinkulla, viinirypäleitä

Näin tuo tais mennä. Yösyöntiä sen vuoksi että olin töissä, muuten ei öisin tuu syötyä.
 
emmanuela
4 kuppia kahvia
4 palaa ruisleipää, joissa margariinia+kinkkua+salaattia+kurkkua+kipparijuustoa+tomaattia
lautasellinen puuroa+mansikoita
8 eineslihapyörykkää
2 possuleikettä
salaattia kesk.kok. kulhollinen (tomaatti, jäävuorisalaatti, feta, oliivi, sipuli, kurkku + kastike)
3 lautasellista riisiä + kanakastiketta (fileesuikaleita 450g, ruokakermaa, valmiscurrykastike,paprikaa)
2 sämpylää, päällä margariinia sekä metukkaa ja suolakurkkua
1 jugurttijuoma ("iso" pullo)
2 banaania
2 omenaa
1 appelsiini
lattea kuppi
vitamiinit+kalkki
vettä väh 2 litraa
 
Vierailija
Tänään on tullut syötyä näin:

aamulla kaura-ruispuuro jossa pellavansiemenrouhetta ja vehnänalkioita, raejuustoa jossa iso kasa musta- ja punaherukoita, lisäksi n. puol litraa vettä ja näkkäri

päivällä seitiä, raejuustoa, pakasteporkkanoita, rasvatonta maitoa, proteiinipastaa ja näkkäri.

Iltapäivällä joku semmonen juoma mihin oli tiivistetty 200 g hedelmiä ja kasviksia sekä patonkia kinkulla ja salaatilla

nyt syön tässä turkkilaista jugurttia jossa puoli purkkia maitorahkaa, makeutusjauhetta ja t-lusikkallinen tummaa kaakaojauhetta. Kaks näkkäriä söin myös.

Sellaset eväät täällä. Mitat mulla 167/60.
 
Varpunen
Aamiainen: Lasi vettä
Lounas:Yksi jauhelihapihvi (keskikokoinen), yksi peruna, salaattia, keitettyä kukkakaalia, vaalea leipä kevytlevitteellä.
Päivällinen: Spagettia ja jauhelihakastiketta, kaksi leipää
"välipala": Kourallinen juustonaksuja.....
Iltapala: Valkosipulipatonkia

Mitat: 158/44
 
jummi
aamulla en muistanut/ehtinyt syödä.Lounaalla 2 ruisnappista pelkällä edamilla ja karjalanpiirakka.Päivälliseksi meni makaronilootaa noin 3 dl ja 2 näkkäriä sekä vihersalaattia noin 5 dl. Iltateellä meni 2 palaa omenapiirakkaa ja älyttömästi vaniljakastiketta.Ja kohta otan iltakahvin, kahvia menee muutenkin litra,pari päivässä.Samoin vettä.
 
Mä syön arkisin ihan surkeesti, pitäis vähän pinnistää jos meinaan timmiytyä/saada lihasta :|

Tänään ihan sekalaisessa järjestyksessä; kaks suklaa-cappucinoa, Arnold'sin mansikka-banaani-smoothie, vuohenjuusto(ym.)täytteinen ciabatta, banaani, neljä desiä omena-mustikkamehua, proteiinipatukka, paistettuja perunoita ja jauhelihasoossia, porkkanaa pala, halvaa... Ja vitamiinipore. :ashamed:
 
-Pannun verran kahvia aamulla ja päivän mittaan (2 palaa sokeria ja vähän maitoa per kuppi)
-Pastaa ja jauhelihakastiketta, kurkkua ja tomaattia.
-Kunnon siivu raparperi-omenapiirakkaa (Onkohan sitä vielä kaapissa :p )
-Puolikas riisipiirakka ja vähän munavoita.
-Epämääräinen setti jääkaappisyömistä. (Pari nakkia, pala juustoa, kurkkua...)
-Kaurapuuroa voilla ja sokerilla.
-Popcorneja ja tivolikeksejä telkkarin ääressä.
-Kotipolttoista omenamehua varmaan litran verran päivän mittaan ja lasi valkoviiniä illalla.

En tiedä, lihoisinko jos söisin älyttömiä määriä jatkuvasti. Tähän asti en ole ainakaan painoindeksin mukaan olemaan lihava tai edes pyöreä, omasta mielestäni olin sitä keskimmäisen jälkeen sen vähän aikaa, kun en ollut uudestaan raskaana.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niiden ei tarvitse vastata, jotka eivät liho vaikka söisivät miten paljon.
Normaalipainoinen olen, keski-ikäinen ja pituus 166cm ja paino noin 57 kg. (nuorempana olin laiha, nykyään jo normaali, enää en saa lihoa yhtään)

Olen syönyt tänään maustamatonta jugurttia jossa paljon sokeria.
4 ruisleipää paksusti juustolla päällystetty.
lihakeittoa 2 lautasellista
2 lautasellista riisiä ja kanakastiketta.
tomaatin.
 
mamamaalta
Aamupala:
- kaksi palaa jyväleipää +kurkku, leikkele, salaatti
- pari kuppia mustaa, sokeritonta kahvia

Lounas:
- makkarasoppaa
- juomaksi vettä ja jälkkäriksi kahvia

Päivällinen:
- lihamureke, muusi (veteen tehty, maitovammanen nääs), porkkanaraaste
- juomaksi vettä

En (juuri) koskaan syö illalla mitään

Tänään lisäksi karviaisia suoraan pensaasta. Joskus terveellisemmin, joskus mässäillään. Mutta iltäsyömistä vältän.

Pituus/paino on 164/57. Hoikaho ainakin peilin ja miehen mukaan.
 
Lila
Bmi 18,5
Ruispuolukkapuuroa, maitoa, kahvia ja pullanpala
Broilerrisottoa
Muutama karkki
Kahvia ja kääretortun palanen
6 näkkileivänpalaa, päällä minilättää
Pari desiä maitorahkaa, johon sekoitettu vähän kermavaahtoa
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Herran jestas!!! En yhtään ihmettele, että olen läski! Ja jotkut vielä imettävätkin ja noin pienillä määrillä!!! En ikinä pystyisi elämään tuommoisilla ruokamäärillä...
Veit sanat suustani. Mä pyörtyisin näin vähillä ruokamäärillä, lisäksi olisin kiukkuinen kuin persieen ammuttu karhu.

 
vieras
Aamupala:Mukillinen vihreetä teetä, 2 jyväpaahtoleipää ruukkusalaatilla, juustolla, kurkulla ja paprikalla, lopuksi kuppi kahvia

Lounas: eilistä pizzaa 1 pala ja rasvatonta maitoa

Välipala: Kahvia yksi mukillinen ja pala piimäpiirakkaa

Päivällinen: Perunaa ruskealla kastikkeella ja jauhelihapihvi(itse tehtyjä), salaatti (kiinankaalta, keräsalaattia, keltaista ja vihreää paprikaa, kurkkua), höyrytettyä parsakaalta

Iltapala: Mukillinen vihreetä teetä, 2 ruisleipää ruukkusalaatilla, juustolla, leikkeleellä, kurkulla ja paprikalla, rasvatonta jogurttia



 

Yhteistyössä