Normaalia alkoholinkäyttöä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikä on ja ei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksei alkoholia ostettaessa kysytä todistusta siitä, ettei ole raskaana? Olisi mielestäni hyvä käytäntö.

A) Mistä saa todistuksen, ettei ole raskaana? Meinaatko, että naiset (paitsi raskaana olevat ja absolutistit) kävisivät kerran kuussa terveyskeskuksessa raskaustestissä ja sieltä kirjoitettaisiin aina todistus?
B) Minä olen raskaana useammankin kerran ostanut alkoholia, vaikken sitä ole itse juonut. Työssä yksi työtehtäväni oli ostaa asiakkaiden joululahjat, joka sattui sinä vuonna olemaan viinipullo. Samoin ostin viinit joulupöytään isommalle seurueellemme. Lisäksi kävin ostamassa miehelle varpajaisiin etukäteen lahjaksi konjakkipullon.

Miksi ihmeessä minun olisi pitänyt juoksuttaa muita asioillani ja vielä kieltäytyä työtehtävistäni siksi, että olin raskaana?

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Naisille viinakortti. Neuvolassa sitten nähdään alkoholiostoksesi, ja jos olet ostanut alkoholia raskaudenaikana, niin lapsi pois alkoholistiäidiltä. Toki tapauskohtaisesti.

Naisille viinakortti. Neuvolassa sitten nähdään alkoholiostoksesi, ja jos olet ostanut alkoholia raskaudenaikana, niin lapsi pois alkoholistiäidiltä. Toki tapauskohtaisesti.

Hyvä ratkaisu. Ei tarvitsisi sitä todistusta hakea niin usein. En ymmärrä kuka lapsia vihaava julmuri voisi vastustaa näin loistavaa keksintöä. Tällä ehkäistäisiin niin paljon lasten kärsimystä.

Hirveätä katsoa noita alkoa käyttävien lapsia. Jos edes YKSI noista olisi pelastettu, niin tuo järjestelmä olisi kaike rahan ja vaivan arvoista. Ettekö ajattele lapsia!!!

[QUOTE="nuuh";29340086]Hänhän on juoppo. Piste. Ja nuo gölgimukit sun muut siiderit oli vaan osa päivän annoksesta. Vai luuletko että ihan sun kunniaksesi pullot aukas?[/QUOTE]

Pitäisikö lapseilta kietää päihteiden käyttö kokonaan? Nythän suurinosa päihteistä on jo kiellettyjä.

Typerää väittää ettei lapsi tiedä mitä tölkissä on. Kyllä tietää ja omasta kokemuksesta sanon. Monet ahdistukset lapsena olen kokenut varsinkin äidin Alkon käytön takia. Viikolla ei juotu koskaan, vaan ahkerasti töissä käytiin. Viikonloppuna sitten kaljottelua ja käytös muuttui naurettavaksi ja kummalliseksi pelleilyksi. Ahdistavaa.

Yhteistyössä