Nopeeta toimintaa taas mulla ja miehellä...

• Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti
Turkilmas
Juu tänään haettiin lainaa pankista kylppäriremppaan ja tänään myös saatiin eka riita aiheeseen liittyen.

Ei siis olla pienimmässäkään määrin aiemmin suunniteltu remppaa, ei mietitty mitä tehdään, ei edes pahemmin budjettia mietitty (paitsi tietty kattona se mitä pankista haettiin). Aloitettiin siis suoraan siitä että marssittiin pankkiin.

Mies on ollut sen jälkeen koko päivän pois, tuli just kotiin ja alettiin puhua rempasta. Viis minuuttia pystyttiin keskustelemaan kuin aikuiset kunnes sitten pinna poikki molemmilla. Syy: millainen kiuas tulee saunaan.

Joo tulossa on taas ihanat ajat miehen kanssa :headwall: :headwall:

Turkilmas
Mä kyllä tykkään rempasta mutta äh....tyhmää tappelua ja nyt ei puhuta toisillemme :headwall: :headwall: .

Kun mun mielestä koko saunaan ei tarvis muuta kuin laatta laittaa lattiaan ja nyt mies on repimässä sieltäkin kaikki pois ja vaihtamassa kiukaan,lauteet, seinät ja siis ihan kaikki.
Plus että kylppärin puolelta pitää seiniä myöten repiä kaikki alas ja vaihtaa uuteen, KAIKKI hanat,lavuaari,pytty,kalusteet,kaakelit....siis ihan kaikki.

Me otettiin lainaa 10 000? ja sen pitäis siis riittää materiaaleihin ja työvoimaan...ja mä pahaa pelkään ettei sillä rahalla kauheesti uusita saunaa... :/

mie asun ikuisuusprojektissa jossa kaikki paikat on remontissa ja vähän rempallaan(lukuunottamatta vessaa ja pojan huonetta) minä tykkään!! meillä minä valitsen ja mies tekee, ehkä siinä se juju että onnistuu :) ja luonteeltanu olen vähän huoleton hulda joten pieni sekasotku ei minua sureta :) mutta voimia sinulle ja piä tiukasti kiinni kiukaastasi! =) :hug:

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Melukylän Mutsi:
Tässä syy miks mä EN ikinä alota mitään tommosta rojektia miehen kans. Never ever. Lähden maan pakoon kun alottavat autotallin teon. :kieh:
Me ollaan kyllä kaikki rempattu yhdessä ja välillä tapeltu ihan pirusti ja välillä oltu ihan sulassa sovussa.

Mutta mä olen kyllä sanonut etten koskaan uskalla ton äijän kanssa alkaa rakentamaan....se on kyllä varma sota jos ei erokin :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Melukylän Mutsi:
Tässä syy miks mä EN ikinä alota mitään tommosta rojektia miehen kans. Never ever. Lähden maan pakoon kun alottavat autotallin teon. :kieh:
Me ollaan kyllä kaikki rempattu yhdessä ja välillä tapeltu ihan pirusti ja välillä oltu ihan sulassa sovussa.

Mutta mä olen kyllä sanonut etten koskaan uskalla ton äijän kanssa alkaa rakentamaan....se on kyllä varma sota jos ei erokin :kieh:
Me ei olla ees tehty mitään. Mut jos saadaan sota pystyyn jostain hyllyn kokoomisesta niin en uskalla ees aatella mitä tapahtus jostain isommasta... :xmas:

vieras
Me otettiin lainaa 10 000? ja sen pitäis siis riittää materiaaleihin ja työvoimaan...ja mä pahaa pelkään ettei sillä rahalla kauheesti uusita saunaa... :/
Mä kyllä tekisin tuolla rahalla jo kokonaan uudenkin saunan! Kyllä luulis remppaan riittävän, kun vähän kattoo, mistä ostaa...

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä kyllä tekisin tuolla rahalla jo kokonaan uudenkin saunan! Kyllä luulis remppaan riittävän, kun vähän kattoo, mistä ostaa...
Mutta siis me joudutaan kuitenkin esim.putkityöt,vesieristys,laatoitus yms. teettämään ulkopuolisilla. Eihän tuossa olis ongelmaa jos vois kaikki työt tehdä itse ja tolla rahalla hommata vaan matskut...mutta kun tosiaan siihen pitää sisältyä myös työt :(

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Meillä se toimii niin, että mä päätän mitä ostetaan ja mies myöntyy. :xmas:
Hitto kun mun miehen täytyy tunkea nokkansa kaikkiin asioihin :headwall: :headwall: . Ehkä joku muistaakin kun täällä ihmeteltiin miten miehelleni oli tärkeää vaunujen kuosikin :whistle:

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Vierain:
Me ollaan rakennettu yhdessä... Ja mä tein samalla opinnot loppuun... Ja enää en moiseen rääkkiin ryhtyisi, en siis edes jaksanut riidelläkään :( :)
Toisaalta tulipa tehtyä kaikki rääkki samaan aikaan =) . En mä tiedä onko tää yhtään mukavampi vaihtoehto rempata koko ajan hiljalleen kämppää. 3 1/2 vuotta ollaan tässä asuttu ja lähes koko ajan jotain tehty enemmän tai vähemmän...

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Noh, nukkukaahan yön yli ja miettikää asiaa huomenna uudelleen =)
Hitto mä annan ton äijän ostaa ja tehdä mitä lystää. Siinäpä sitten miettii mistä repii rahat kun ne on loppu :kieh: :kieh:
Tehkää huomenna myös alustava budjetti, ja sen pohjalta sitten miettikää rempan suuruusluokkakin. Joo, no tämä on helppo sanoa, mutta toteutus vois tökkiä meilläkin :whistle:

Turkilmas
Noh, nukkukaahan yön yli ja miettikää asiaa huomenna uudelleen =)
Hitto mä annan ton äijän ostaa ja tehdä mitä lystää. Siinäpä sitten miettii mistä repii rahat kun ne on loppu :kieh: :kieh:
Tehkää huomenna myös alustava budjetti, ja sen pohjalta sitten miettikää rempan suuruusluokkakin. Joo, no tämä on helppo sanoa, mutta toteutus vois tökkiä meilläkin :whistle:
No siis onhan meillä tavallaan budjetti. Koko remppa saa maksaa maksimissaan 10 000? materiaaleineen, työkustannuksineen ja ihan kaikkineen. Mielellään vielä vähän allekin...

Mä vaan jotenkin oon varma että tuo äijä luulee nyt budjetista liikoja. Kun etenkin työ on kuitenkin hiton kallista.

No, ehkä tässä vielä päästään sopuun, ärsyttää vaan tuollainen suuruudenhulluus |O

Ooha
Vuolukivikiuas on ehdottamasti paras. Mä en olis halunnu sitä millää kun tehtiin remppaa, budjetti oli tiukka. Kiuas maksoi noin 500 ja oli kiukus kun ampiainen aiheesta. Mut semmonen meille vain tuli ja on niiiiiin mahtava. Antaa uskomattoman tasaset, pehmeet löyly. Viihdyn saunas húomattavasti kauemman kuin enne.
Sit me laitettiin saunaa kauttimet, jota kans pistin vastaan kynsin hampain, mutta on ihanaa kun saa sinne yksin mennä kaljan kans, kuunnella ihanaa musaa ja rentoutua. Suosittelen!!

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Ooha:
Vuolukivikiuas on ehdottamasti paras. Mä en olis halunnu sitä millää kun tehtiin remppaa, budjetti oli tiukka. Kiuas maksoi noin 500 ja oli kiukus kun ampiainen aiheesta. Mut semmonen meille vain tuli ja on niiiiiin mahtava. Antaa uskomattoman tasaset, pehmeet löyly. Viihdyn saunas húomattavasti kauemman kuin enne.
Sit me laitettiin saunaa kauttimet, jota kans pistin vastaan kynsin hampain, mutta on ihanaa kun saa sinne yksin mennä kaljan kans, kuunnella ihanaa musaa ja rentoutua. Suosittelen!!
Mutta jos me aletaan vielä kaiuttimia ja muita sovittelemaan, niin kohta voidaan laatoittaa vaan puolet kylppäristä tai jättää vallan pytty ja lavuaari ostamatta :D .

Kun tuo budjetti ei kuitenkaan niin kovin iso ole...

Muuten kyllä hyvä idea :flower:

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Meillä se toimii niin, että mä päätän mitä ostetaan ja mies myöntyy. :xmas:
kummaa että näin on, mies siivoaa sitten jäljet vai miten..?
vaikka ei ollut mulle, niin pakko tulla kertomaan että mä en ymmärtänyt tätä kommenttia :/

muoks: siis pointtia...

Ooha
Alkuperäinen kirjoittaja Ooha:
Mutta jos me aletaan vielä kaiuttimia ja muita sovittelemaan, niin kohta voidaan laatoittaa vaan puolet kylppäristä tai jättää vallan pytty ja lavuaari ostamatta :D .

Kun tuo budjetti ei kuitenkaan niin kovin iso ole...

Muuten kyllä hyvä idea :flower:
Meillä laitettiin kaikki uusiks, sauna ja pesuhuone, ulkoseiniä, ikkunoita, ovia ja eristeitä myöten. Rahaa meni noin 9000?. Kaiuttimetkin maksoi hurjat 65?, halvalla hienouksia oli meidän periaate. esim katossa on 16 "tähti" valoa, nekin makso vain 120, kun jossain niistä oli saanu pulittaa yli 600. Mutta aikaa kyl käytettiin vertailuihin kaiket illat.

Yhteistyössä