Nopea pulssi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti

Vieras
onko kenelläkään vastaavia oireita? Levossa pulssi nousee yht'äkkiä tois korkeaksi. Rinnassa tuntuu ahdistus ja läpätys. Rytmihäiriöitä on ollut kaiken aikaa, sellaisia kunnon lisälyöntejä ettäkoko rkoppa hetkahtaa, mutta tämä on nyt uutta. Kolmasti jo tänään tullut samoja oireita ja aina levossa. Mittasin äsken paineet 138/88 ja pulssi 149. Nomraalisti pulssini on jossain 55-60 tietämissä. Raskausviikkoja on 34. Pitääkö tällaista alkaa tutkituttamaan. Nuo rytmihäiriöt jo tutkitutin aiemmin ja ovat raskaudesta johtuvia, täysin normaaleja ilmiöitä.

Minä menisin Sinuna käymään nyt huomisin tai heti neuvolassa tai ainakin soittaisin sinne.
Tokihan sydän voi lyödä tiheäänkin, mut noi lukemathan on rasitus sykkeen tasolla.
Ei mitään huolta raskauden kannalta koska 34 viikolle päässet raskaudet on voiton puolella, jos on tulossa jotain komplikaatiota oman terveyden osalta.
Käy neuvolassa niin neuvoo lisää tai soita sairaalaan jonne menet synnyttämään niin päivystävälle kätilölle kerro huolesi hän auttaa sinua mielellään...

menen tänään justiinsa sopivasti neuvolaan. Täytyy kysyä asiaa siellä. Vähän kummastuttaa kyllä mistä johtuu. Aamupäivällä siivosin ehkä tuohon puoleen päivään asti, mutta ekat oireet tulivat vasta klo 17.30.

Syke nousee kaikilla jonkin verran raskauden aikana. Muistaakseni n.10-20% raskauden aikana. Osittain tämä johtuu kiertävän veren lisääntyneestä määrästä. Samoin rytmihäiriötuntemusten herkkyys lisääntyy odotusaikana.
Kuitenkin kannattaa muistaa että vauvan sykkeen harvenemista on havaittu useimmin silloin, kun äidin syke ylittää 150 lyöntiä minuutissa. Kohdun verenkierron mittauksiin liittyvien havaintojen ja sikiön syketarkkailun perusteella voidaan äidin liikunnan rasittavuuden turvallisuusrajana sikiön hyvinvoinnin suhteen pitää normaalissa raskaudessa äidin sykerajaa 150 lyöntiä minuutissa. Siis äidin sykkeen ylittäessa 150, sikiön hapensaanti heikkenee.

Kannattaa ehdottomasti ottaa asia puheeksi neuvolassa. Ja jos syke tuntuu olevan useinkin lähellä tuota 150 niin hakeutua lääkäriin heti.

Minulla rv32 nyt, ja nopeaa sykettä ollut muutamia viikkoja, ajoittain yhdistyneenä matalaan verenpaineeseen. Minulle epäilivät syyki alhaiseksi painunutta hemoglobiinia, joka voi lisätä sykettä. Hb oli silloin 100, edellisessä mitauksessa oli sentään saatu nousemaan 130.

nopea syke minulla on melkein aina kun jännitän paljon tai joskus kun olen kipeä. ja sitten minulla on joskus satunnaisesti rintakipuja ja kerran ollut autossa sekä rintakipua että nopea syke. äiti meinasi että minua ottaa pumpusta mutta onneksi se meni ohi. saattoi johtua siitä että olin huonossa asennossa liian kauan aikaa...

Yhteistyössä