nopea ja hyvä herkku kahvipöytään??

A shadieeyah
2 munaa
1,5-2 dl sokeria
2 tl vaniliinisokeria
3 dl vehnäjauhoja
1,5 tl leivinjauhetta
1,5 dl juoksevaa margariinia tai 150 g sulatettua voita
1 dl maitoa

sekoita munat ja sokeri sekaisin. sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää taikinaan. lisää margariini/voi. lisää maito. sekoittamiseen käytetään ihan puukapustaa, ei tarvitse sähkövatkainta. taikina voideltuun vuokaan, päälle marjat. jos käyttää omenoita niin vähän kanelia. paistetaan uunin alaosassa 200 asteessa 25-35min.

Tää on tosi nopee..oon käyttänyt taikinaan purkillisen ananas murskaa ja on oikein muhevaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
2 munaa
1,5-2 dl sokeria
2 tl vaniliinisokeria
3 dl vehnäjauhoja
1,5 tl leivinjauhetta
1,5 dl juoksevaa margariinia tai 150 g sulatettua voita
1 dl maitoa

sekoita munat ja sokeri sekaisin. sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää taikinaan. lisää margariini/voi. lisää maito. sekoittamiseen käytetään ihan puukapustaa, ei tarvitse sähkövatkainta. taikina voideltuun vuokaan, päälle marjat. jos käyttää omenoita niin vähän kanelia. paistetaan uunin alaosassa 200 asteessa 25-35min.

Tää on tosi nopee..oon käyttänyt taikinaan purkillisen ananas murskaa ja on oikein muhevaa.

kuulostaa hyvältä..
:p
 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja mymmy myy:
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
2 munaa
1,5-2 dl sokeria
2 tl vaniliinisokeria
3 dl vehnäjauhoja
1,5 tl leivinjauhetta
1,5 dl juoksevaa margariinia tai 150 g sulatettua voita
1 dl maitoa

sekoita munat ja sokeri sekaisin. sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää taikinaan. lisää margariini/voi. lisää maito. sekoittamiseen käytetään ihan puukapustaa, ei tarvitse sähkövatkainta. taikina voideltuun vuokaan, päälle marjat. jos käyttää omenoita niin vähän kanelia. paistetaan uunin alaosassa 200 asteessa 25-35min.

Tää on tosi nopee..oon käyttänyt taikinaan purkillisen ananas murskaa ja on oikein muhevaa.

kuulostaa hyvältä..
:p
On ja jos ei oo maitoa esim niin on käyttäny semmosen pikkasen kidius jogurtin maidon sijasta ja öljykin käy margariinin sijasta(silloin laitan vaan pikkasen reilu desin).
 
yks äiti
Alkuperäinen kirjoittaja maarit:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Mutakakku.
sul on tosi outoja kommentteja. kaikilla palstoilla.. mee vähän ulos haukkaa happee ettei tarvi turhaan keljuilla väelle.
Mutakakku on kyllä helppo- ja nopeatekoinen, mutta se on parasta vasta seuraavana päivänä. Ja sulle Maarit tiedoksi, mutakakku (eli mud cake) on amerikkalainen suklaakakku ja aivan taivaallisen hyvää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja yks äiti:
Mutakakku on kyllä helppo- ja nopeatekoinen, mutta se on parasta vasta seuraavana päivänä. Ja sulle Maarit tiedoksi, mutakakku (eli mud cake) on amerikkalainen suklaakakku ja aivan taivaallisen hyvää.
Musta taas se on parasta n. tunti paiston jälkeen. :p Kermavaahtonokare lautaselle viereen ja AVOT!
 
Laitetaan nyt ohje vielä. Tämä on karppifoorumilta otettu ohje lievästi sovellettuna. Eli vähähiilarinen ja tosi helppo tehdä!

2 levyä (200g) Maraboun 86% suklaata
200 g margariinia

suklaat paloiksi ja voin kanssa kuppiin ja mikroon. Sulata miedolla lämmöllä kunnes suklaa ja voi on täysin sulaa. Anna jäähtyä niin että seos on n. huoneenlämpöistä. Lisää joukkoon yksitellen

5 munaa

koko ajan vatkaten (sähkövatkaimella about täysillä). Lisää joukkoon makeutusainetta tarpeen ja maun mukaan, esim.

15 kpl Lidlin Cologran-tabletteja murskattuna

ja viimeisenä vielä

2 ruokalusikallista mantelijauhoja

Kaada mousse irtopohjavuokaan, uunissa 200 asteessa n. 10 minuuttia.

Tarjoile esim. kermavaahtonokareen ja kahvin kera.

 
yks äiti
mun mutakakku onkin ihan erilainen!

Mutta noita reseptejä löytyy kyllä pilvin pimein erilaisia. Onko toi kakku sellanen sisältä raaka? Ite ku tykkään, että paistetaan kypsäksi, ja sitte syödään seuraavana päivänä, kun on maut tasaantunu. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja yks äiti:
mun mutakakku onkin ihan erilainen!

Mutta noita reseptejä löytyy kyllä pilvin pimein erilaisia. Onko toi kakku sellanen sisältä raaka? Ite ku tykkään, että paistetaan kypsäksi, ja sitte syödään seuraavana päivänä, kun on maut tasaantunu. :)
No raaka ja raaka, mutta siis on löysä sisältä. Sehän siinä se muta on. Jos sen paistaa kypsäksi, on se vaan suklaakakkua. Mun mielestä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tän helpompaa ei olekaan!:
kiitos sille, joka aikoinaan ohjeen laittoi!
Omenapikaistus

Voitele uunivuoka
lohko vuokaan omenoita paksuhko kerros. Tai maun mukaan, ihan vähästä tulee tosi ohut valmiina.
Sekoita 1,5dl sokeria ja 3dl vehnäjauhoja.
Ripottele sokeri-jauhoseos omenoiden päälle. (1dl jauhoista voi korvata mantelijauheella/rouheella)
Ota jääkaappikylmästä voista juustohöylällä siivuja, jotka asettelet jauhojen päälle siten, että siivujen reunat menevät vähän päällekäin. Peitä koko vuoka voi siivuilla.
Paista 225 asteessa n. puolituntia, kunnes pinta on kauniin ruskea ja rapea.
Tarjoile vanilja kastikkeen kera. (hyvää ilman kastikettakin)
 
Helppoa ja nopeaa
Mun helpoin kahvipöydän täytteet löytyy yllättävän lähellä olevan Siwan herkkuhyllystä. Viisi minuuttia ja pöydässä on seitsemää sorttia tarjottavaa. Ja ihan itse olen ostanut.
 
Kevyt???
Miten voi kakku olla vähähiilarinen jos siihen tulee isot kasat suklaata ja mantelia??? Rasvataso ei ainakaan ole matala... No sokeri on korvattu keinotekoisellamakeutusaineella, mutta kevyttä se ei ole. Eikä edes kovin vähä hiilarista, kyllä siinä suklaassakin on hiilareita. tavallinen pikkupulla on ainakin reippaasti vähäkalorisempi.
Mutta onhan mutakakku kyllä hyvää!!!
 

Yhteistyössä