Nonni, nyt alko kissan kiima

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wiivi84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

wiivi84

Aktiivinen jäsen
06.06.2005
5 035
0
36
reilun viikon on kissat olleet meillä ja nyt alko nartulla kiima, ei muuten mitää mutta nyt se merkkailee joka paikkaan :(

ei kai se auta ku lähtee ens viikolla eläinlääkäriin ja kattoo ensin ettei oo tulehduksia ja sit leikkauttaa toi narttu..kyllä mä vielä kiiman kestäisin joten kuten mut en sitä et se pissii joka paikkaan

No narttukissa kannattaa kyllä leikkuuttaa vaikka kiimamourut ja -höyryt jaksaisikin sietää. Niitä pentusia kun saattaa tulla monta pesueellista vuodessa, ellei leikkuuta...

Alkuperäinen kirjoittaja iu:
No narttukissa kannattaa kyllä leikkuuttaa vaikka kiimamourut ja -höyryt jaksaisikin sietää. Niitä pentusia kun saattaa tulla monta pesueellista vuodessa, ellei leikkuuta...

Joo siis tarkoitus onkin leikata, mutta ihan vielä ei ois ollu siihen varaa, mutta kai sen rahan jostain pihistää

joku urbaanilegenda, että pitäisi pennuttaa, mä olen kattellut vähintään yhden kiiman ja sitten on leikkautettu, yhdellekään pennuttomista kissoista ei ole tullut syöpää ja yksi eli 16-vuotiaaksi..

on muuten hankala homma tuo kun kissa alkaa pissailla minne sattuu, kissa haistaa vastakin ne paikat, joihin pissaillut ja merkkailee jatkossa samoihin paikkoihin..

Alkuperäinen kirjoittaja kissojen omistaja:
on muuten hankala homma tuo kun kissa alkaa pissailla minne sattuu, kissa haistaa vastakin ne paikat, joihin pissaillut ja merkkailee jatkossa samoihin paikkoihin..

Aamulla vietiin patja ja peitto+tyynyt pihalle, on nyt ollu siel koko päivän. mietin vielä jotain tollasta ruokasooda tai etikka hoitoa peitolle.. :/

Muistelen, että on olemassa jotain kissankarkotetta, jota voi suihkauttaa paikkoihin, joihin kissa on ehtinyt merkkaamaan. Ei sit pitäis enää sinne tehdä uudestaan...

Kannattaa kyllä nopeasti leikkauttaa se tyttökisu, miedontaa kummasti niitä odöörejä. Meidän leikatun neitosen pissa ei oikeesti haise käytännössä yhtään. (Tai yhtään ja yhtään... No mut ainakaan kissan pissalle. :saint: )

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiPikkuInkkuli:
meil olis tääl ojakkalassa kiimanen kollikatti :laugh:

laitankos sen kylään? :whistle:

Minkäs sorttista kollia se ois?? ottasitko sit puolet pennuista hoiviis?? meil on vaa kassiton kolli joka on ihan raivona jo tolle mouruajalle..

ja arvaa vaan..narttu kävi taas merkkaamassa pitkin kämppää sellasia pikku liruja..prkl

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Alkuperäinen kirjoittaja Battimanni:
Kissalle on pillerit olemassa :wave:

Kerrotko lisää.. :wave:

Eläinlääkäristä saa hommattua e-pillereitä kissoille. "Kiimaoireiden" alkaessa annetaan nappeja muutaman päivän ajan, kunnes kiima mennyt ohi.

onkos sellaset kalliita? auttaisko noi pillerit siihen merkkailuun? aikasemmin aina törmänny kolleihin jotka merkkailee mut nyt onki päinvastoin

Eläinlääkäristä saa hommattua e-pillereitä kissoille. "Kiimaoireiden" alkaessa annetaan nappeja muutaman päivän ajan, kunnes kiima mennyt ohi.

onkos sellaset kalliita? auttaisko noi pillerit siihen merkkailuun? aikasemmin aina törmänny kolleihin jotka merkkailee mut nyt onki päinvastoin

Äitini kissalla nuo e-pillerit ainakin auttoivat merkkailuun. Ei tarvinnut äidin herätä enää kissankusen keskeltä :D Hintaa en valitettavasti muista. Jos et saa ennen huomista vastausta tuohon, niin voin kysäistä äidiltä.

kysy eläinlääkäriltä. Perlutex on meidän pillerien merkki. Eikä anneta montaa kertaa vaan yhden kerran viikossa, säännöllisesti. Keväällä huomaa jos on unohtunut pilleri antaa, alkaa olla niin kaveria pylly pystyssä :)

eikä ole mun mielestä kalliita edes. Tai no riippuu mitä pitää kalliina ja mihin haluaa rahansa käyttää. Toi 20tbl eli 20vkon paketti maksoi about 11,90e. Mun mielestä viimeksi saatiin isompi paketti ja se saattaa tietenkin olla halvempi myös. Tuleehan se sitten ajan mittaan hintavaksi sekin.

Kyl mä luulen et mä taidan kyllä jostain repii ne rahat siihen leikkaukseen kuitenki..tätä on kestäny vasta kaks päivää mut mä oon jo niin raivona tohon pissailuun et oksat pois..

Kyl mä luulen et mä taidan kyllä jostain repii ne rahat siihen leikkaukseen kuitenki..tätä on kestäny vasta kaks päivää mut mä oon jo niin raivona tohon pissailuun et oksat pois..

no nyt soitat heti huomisaamuna eläinlääkärille ja kysyt voiko saada puhelinreseptin kissan kiimanestoipillereihin. Ota vaikka pieni paketti ensin ja kokeile mitä vaikuttaa. Sillä on muistaakseni aika nopea teho kaikenlisäksi. Ja sitte keräät rauhassa rahat leikkaukseen jos sitä haluat.

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:

no nyt soitat heti huomisaamuna eläinlääkärille ja kysyt voiko saada puhelinreseptin kissan kiimanestoipillereihin. Ota vaikka pieni paketti ensin ja kokeile mitä vaikuttaa. Sillä on muistaakseni aika nopea teho kaikenlisäksi. Ja sitte keräät rauhassa rahat leikkaukseen jos sitä haluat.

Täytyy soittaa joo, eiks leikkauski voida tehä vasta sit ku kiima on ohi? eiks kiima voi kestää monta viikkoa?? mä pelkään vaan et nyt kun se merkkailee et jatkaa tota pissimistä sittenki ku kiima on ohi , ei oo kovin kiva tää pissan haju ja sit kun pitäis lastenki viel oleskella tääl kämpässä ilman et tarvii kokoajan miettii missä on kusta ja missä ei

Yhteistyössä