Noniin, sanokaapa rehellisesti...

Ei ole viikkoakaan, kun tuli kaverinsa kanssa heiltä ja osoitti mua puupyssyllä, kiukkuisesti tokaisin, jotta ihmisiä ei osoitella, kunnes tähtäsi koiraa, kielsin senkin kovin sanoin :D .

Ei ole mitenkään yltiöpäisen kiinnostunut ollut pyssyistä koskaan, joku konekivääri saattaa varastossa olla pölyyntymässä, mutta mulle ne ei tuota valvottuja öitä. Tällä hetkellä POP on AkuAnkan taskarit :D .
 
Rukoilijasirkka
Mun isi oli ostanut ilmakiväärin, niin mä oli8n ihan intona heti ampumassa sillä. se on vaan vähän semmonen painava, niiin poika ei jaksa tähdätä sillä. Harmikseni se on niin jäykkä, etten edes jaksa sitä ladata.
 
Mukavaa, etten oo ainut lapsiaa "kieroon" kasvattava... en oo kyl miekää varsinaisesti niitä pyssyjä niille tyrkyttäny, mut mahdotonta miun mielestä kokonaan kieltääkään... samoin on laita puissa kiipeilyyn yms. vaaralliseen toimintaan...
 
Rupesin justiin miettiin et jestas, meillä ei oo yhtään pyssyä, miekkaa tai muutakaan vastaavaa :D Eikä oo muuten mistään sellasia ees väsänny saatika sellasia leikkejä leikkiny =)

Noh, ehtii varmasti vielä, ikää vasta 3 v 6 kk :D
 
mamma
10 vuotiaan poikani leluista löytyy jos jonkinlaista pyssyä, miekkaa ym. asetta. Aikansa niillä on leikkinyt mutta nyt on jo kasvanut ohi sen vaiheen.. Kuulapyssy edelliskesänä oli hankinta josta meillä keskusteltiin pitkään ja vakavasti, sovittiin pihassa paikka jossa sai ammuskella ja "maalitaulukin" tehtiin. Homma pysyikin hanskassa =)
Kaikkea ei voi kieltää ja pojilla vaan tahtoo olla vaihe johon kuuluvat nämä "sota-ja taisteluleikit".

Sen sijaa olen ehdoton pleikka ym. pelien kanssa.. meille ei tule ns. väkivaltapelejä ja ikärajoista pidetään tiukasti kiinni!!!!
 
weballergy
Saa leikkiä :)

Lapsille on kuitenkin hyvä selittää oikean ja väärän ero. Itse en näe siinä mitään pahaa, leikkejä ja leluja ne on lapsille siinä missä muutkin. Tottakai, jos leikit on pelkästään väkivaltaa, niin silloin asiaan on puututtava ja lasta ohjattava muihin leikkeihin. Mutta silloin tällöin leikittynä niin ihan ok :)
 
vieras
Meillä pienenä opetettiin ettei ihmisiä saa edes leikillään osotella pyssyllä ja samalla lailla olen opettanu omillenikin. Isovanhemmilta opittu menee siis perintönä pojillenikin.
 
Mä en anna. Mutta anoppi antaa :saint: isänsä kaikki vanhat lelupyssyt on tallessa ja siellä ne sitten neidin kanssa kiertää juosten tupaa ympäri ja ammuskelee pankkirosvoja ja toisiaan...


Mä en tosiaan tykkää |O (ja kyllä, olen ilmaissut mielipiteeni.)
 

Yhteistyössä