Noniin, kertokaa tyhmälle TARKASTI!(verojuttuja)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja o
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

o

Vieras
..Miten mä sitä muutosverokorttia haen? Juuri katoin tuota verokorttia ja se oli palkkaa varten. Kannattaako mulla hakea sitä muutosverokorttia nyt vai sitten kun vauva on syntynyt ja jään äp-rahalle ens kuussa? Kotihoidontuella oon ollut koko viime vuoden. Hitto et on VAIKEETA!!! Järki lähtee...
Miten mä nyt haen sitä, menenkö sit kelaan ja saanko sieltä jonku lappusen, ja mitä sit, vittu! Mä en oo tehny tuolle verokortille yhtää mitään sen jälkeen ku jäin kotihoidontuelle, antanu mennä itekseen.
20 prossaa ne vissiin vei ja sain muutaman kumpin palautuksia.
Miten tässä kannattaa tehä, ihan maalaisjärjellä selostettuna tyhmälle, kiitos!
:D

soita kelaan ja selvitä paljonko sulle maksetaan tänä vuonna. Hoitoraha ja äitiyspäiväraha erikseen. Sitten kysyt mitä on maksettu nyt tammikuun aikana ja paljonko siitä on mennyt veroa. Sit menet nettiin vero.fi sivuille tekemään uuden verokortin kelaa varten.

Jos tiedät tämän vuoden tulosi kohtuu tarkkaan jo nyt, voit hakea sen jo nyt. Olet saanut kelasta äitiyspäiväraha päätöksen,josta näet, että mitä ne sulle maksaa ja lasket ne vaan yhteen (ylläri ylläri). Jos olet koko vuoden äippälomalla ja hoitovapaalla niin lasket kaikki ne rahat yhteen ja voit varmuuden vuoksi hieman yläkanttiin laskea (+200-500?) niin ei sitten tule mitään ikäviä ylläreita. Sitten soitat tai menet käymään verotoimistossa ja sanot niille tulos ja muistat kertoa, että ne on etuuksia eikä palkkaa. Ne lähettää sitten sieltä automaattisesti kelalle sen uuden kortin ja kela pidättää veroa sen mukaan. Kysy jos on vielä jotain epäselvää. Ite jo pari vuotta kotona olleena ja näiden asioiden kanssa taistelleena osana jonkin verran neuvoa.