Noloa, jouduin jättämään ostokset kassalle tänään...

Alkuperäinen kirjoittaja kevät76:
Just eilen kirpparilla edellisellä asiakkaalla oli electronin kans ongelmia ja kirpparin täti sano, että electroneista ollaan pikku hiljaa luopumassa koska on niin paljon ongelmia niiden kans eli pankkikortteja niidenkin tilalle suositellaan. Tiedä sitten onko totta...

eikös se nimen omaan oo niin, että pelkkää pankkikorttia et saa enää pankista vaan visa electronin tai yhdistetyn pankki/luottokortin? Ei tainnu täti tietää asiasta ollenkaan, ellei tarkottanu että heillä ei jatkossa käy electron.

Sitä paitsi, usein jos on niitä ongelmia e:n kans, niin se johtuu siitä että liikkeellä itellänsä on huonot yhteydet, ts. liian vähän "kaistaa".

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Alkuperäinen kirjoittaja kevät76:
Just eilen kirpparilla edellisellä asiakkaalla oli electronin kans ongelmia ja kirpparin täti sano, että electroneista ollaan pikku hiljaa luopumassa koska on niin paljon ongelmia niiden kans eli pankkikortteja niidenkin tilalle suositellaan. Tiedä sitten onko totta...

eikös se nimen omaan oo niin, että pelkkää pankkikorttia et saa enää pankista vaan visa electronin tai yhdistetyn pankki/luottokortin? Ei tainnu täti tietää asiasta ollenkaan, ellei tarkottanu että heillä ei jatkossa käy electron.

Sitä paitsi, usein jos on niitä ongelmia e:n kans, niin se johtuu siitä että liikkeellä itellänsä on huonot yhteydet, ts. liian vähän "kaistaa".

Mä olen saanut 2 pankkikorttia vaikka niitä "ei pitänyt" saada.Postitse tuli enkä mitään tehnyt.Siis en ottanut uutta korttia kun vanha oli menossa umpeen.

Mulla on kerran jäänyt pari ostosta kanssa, mutta ihan rehellisesti ei rahat riittäneet.. Olin pienemmässä kaupassa käymässä ja en hoksannut ajatella, että myös huomattavasti kalliimmassa. Siinä sitten hädissäni jätin muksun puuron ja vaipat kassalle.. Vastuuntuntoinen äiti. Ja kaiken lisäksi autossa huomasin, että olin suorittanut ostokseni sepalus auki :snotty:

Kiiruhdin kotiin, vajosin sohvan nurkkaan ja lähetin miehen uudelle ostosreissulle.

Alkuperäinen kirjoittaja Mariduk -napalmi kuula-:
Mulla on kerran jäänyt pari ostosta kanssa, mutta ihan rehellisesti ei rahat riittäneet.. Olin pienemmässä kaupassa käymässä ja en hoksannut ajatella, että myös huomattavasti kalliimmassa. Siinä sitten hädissäni jätin muksun puuron ja vaipat kassalle.. Vastuuntuntoinen äiti. Ja kaiken lisäksi autossa huomasin, että olin suorittanut ostokseni sepalus auki :snotty:

Kiiruhdin kotiin, vajosin sohvan nurkkaan ja lähetin miehen uudelle ostosreissulle.

Sori, mutta :laugh:

Nauran siis sille sepalukselle... Näin voi käydä kelle vaan.

Jos kassa sanoo että ei myyntioikeutta, tarkoittaa se ettei tilillä ole tarpeeksi katetta. Olen 100% varma siitä.. Noloa se tosiaan on! Aapee, ei tartte selitellä kassalle eikä meille palstalaisille. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja kitta:
Jos kassa sanoo että ei myyntioikeutta, tarkoittaa se ettei tilillä ole tarpeeksi katetta. Olen 100% varma siitä.. Noloa se tosiaan on! Aapee, ei tartte selitellä kassalle eikä meille palstalaisille. :heart:

meille on ohjeistettu, että ei koskaan sanottais kassalla sitä syytä miksi kortti ei käy. riittää, että sanoo, että anteeksi, mutta kortti ei nyt kelpaa.
eikä siihen kassaneidille edes kaikki virhekoodit aukea - emme me tiedä onko katetta vai ei. syitä on niin miljuunia miksi kortti ei toimi.
ainoo asia mihin voi enempi puuttua, on se, että jos tulee ilmoitus että kortti otettava pois. harvemmin käy niin. mulle ei oo ikinä osunut kohdalle töissä .

Alkuperäinen kirjoittaja kitta:

mutta miten selität sitten sen, että samalla kortilla kävin 10minuuttia myöhemmin prismassa ja kortti toimi?

Ja siinä ekan kaupan lähellä ei ollut automaattia millä olisin voinut käydä rahaa nostamassa.

ja ihmettelijöille tiedoksi, 50e on rahaa. Me on huonojen valintojen takia kitkuteltu masennukseen asti. nyt on asiat suht mallillaan, mutta tämänkin viikon ruuat ja hygenia ja vaippa tarvikkeet ostin 80e.
eikä mitään täydennyksiä ole tehty tai pakastimeenkaan kajottu.
eli meille se 50e on rahaa, vaikka joillekkin se on paskapaperia.
tosin nälkää ei ole nähty eikä eletty kaurapuurollakaan viikkoja.

On mullakin käyny joskus se ettei kelpaakaan vaikka rahaa oli. Jätin kamat ja kipasin automaatille. Kerran olikin loppu rahat ja mies onneksi mukana kortteineen. Elecktron kun on niin pidän huolen että katetta on, vaan joskus voi erhe tulla.

Mulla taas on aina päinvastainen harmitus. Minä maksan ostokset aina visa-kortin pankkikorttiominaisuudella ja harmittaa kun pari kertaa tili on mennyt yli 100e miinuksen puolelle tietämättäni, ja siitä on tullut sitten 10e huomautusmaksu maksettavaksi. Olisin tyytyväinen jos kassalla jo huomattaisiin ette tilillä ole tarpeeksi rahaa, voisi sitten maksaa toiselta tililtä tai käteisellä. Olen luullut että jos kassalla sanoo kysyttäessä "pankki vai visa?" että pankki niin se tarkistaisi onko tilillä rahaa, mutta ei näköjään noin.. Meillä on siis miehen kanssa yksi yhteinen käyttötili niin en ole aina selvillä paljonko siellä on rahaa.

vähän aiheen vierestä, mut me ei saada electronilla yrittää kun kaks kertaa, jos ei mee läpi nii kolmatta kertaa ei tai se saattaa tehdä varauksen ja raha voi lähteä kaks kertaa tililtä....

Alkuperäinen kirjoittaja electron..:
Mulla on menny visa electron sillee et stockkalla ne veti sen päälle kuittipaperia silleen kortin italla (magneettijuovan päälle) ja toimi, ärrällä kerran oli kiire junasan ja janotti ja ostin kokiosta eikä kortti otiminu nii neuvoin ton ja heti toimi :D kesti aika kauan et myyjä tajus mitä yritin selittää :D Katto epäuskosesti mut eipä kattonu enää ku kortti toimiki kikkailun jälkee :D

näin toimii myös jos laittaa kortin ohuen muovikassin sisään ja sitten vetää kortin koneen läpi, ja tadaa toimii :D
silloin kun olin töissä kassalla jouduin tekee usein näin ja asiakkaat katsoivat suu auki et mitä ihmettä sä teet :D

Alkuperäinen kirjoittaja yks vaan:
Mulla taas on aina päinvastainen harmitus. Minä maksan ostokset aina visa-kortin pankkikorttiominaisuudella ja harmittaa kun pari kertaa tili on mennyt yli 100e miinuksen puolelle tietämättäni, ja siitä on tullut sitten 10e huomautusmaksu maksettavaksi. Olisin tyytyväinen jos kassalla jo huomattaisiin ette tilillä ole tarpeeksi rahaa, voisi sitten maksaa toiselta tililtä tai käteisellä. Olen luullut että jos kassalla sanoo kysyttäessä "pankki vai visa?" että pankki niin se tarkistaisi onko tilillä rahaa, mutta ei näköjään noin.. Meillä on siis miehen kanssa yksi yhteinen käyttötili niin en ole aina selvillä paljonko siellä on rahaa.

no eihän kassa näe onko siellä pankin puolella rahaa vai ei! ihan itse sinun on huolehdittava onko tililläsi rahaa vai ei!

Alkuperäinen kirjoittaja säästöpossu:
Alkuperäinen kirjoittaja electron..:
Mulla on menny visa electron sillee et stockkalla ne veti sen päälle kuittipaperia silleen kortin italla (magneettijuovan päälle) ja toimi, ärrällä kerran oli kiire junasan ja janotti ja ostin kokiosta eikä kortti otiminu nii neuvoin ton ja heti toimi :D kesti aika kauan et myyjä tajus mitä yritin selittää :D Katto epäuskosesti mut eipä kattonu enää ku kortti toimiki kikkailun jälkee :D

näin toimii myös jos laittaa kortin ohuen muovikassin sisään ja sitten vetää kortin koneen läpi, ja tadaa toimii :D
silloin kun olin töissä kassalla jouduin tekee usein näin ja asiakkaat katsoivat suu auki et mitä ihmettä sä teet :D

mulle yks asiakas neuvo ton kikan toissapäivänä, mä olin ihan huuli pyöreenä miten hyvin se toimi! säästyy monet asiakkaat nyt siltä että pitää lähtee automaatille kun kone ei lue korttia...

mä sanon myyjänä kassalla jos ei electroni toimi et miksi ei toimi. Voi tulla et ei myyntilupaa tai henkilökohtainen nostoraja ylittynyt.

Toi ei myyntilupaa ei aina tarkoita etteikö olis katetta. Se voi tarkoittaa hetkellistä häiriöö yhteydessä. Kaupan kassat ja automaatit kun käyttää eri varmistuslinjoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Mikset pyytänyt sitä kassaa näppäilemään korttisi numeron manuaalisesti?
Minullekin on joskus käynyt noin, ettei kortti ensin meinaa käydä.

Ainakaan Visa Electronilla ei voi näppäillä..

Mulle on käynyt samalla tavalla. Eipa ollut oma vika, kun olivat just edellisessä paikassa tankatessa sähränneet mun kortin kanssa ja siel oli tullu "varauksia" rahoihin. :headwall: Joo, onhan se sillee että Visa Electroni ei aina letaa, mutta mulla on näppäilty sitten numero!Kaikki kaupat ei tee sitä. Esim. K-kauppa ei ole suostunut tekee sitä.

Se että kortti ei jossain kaupassa käy, niin ei ole minusta mitenkään ihmeellinen juttu. Johtuuko se siitä, että mulla on tilillä katetta, mutta en ota sitä itseeni. Enemmänkin oletan, että kaupan järjestelmät taas kerran bugaavat. Tosin mulla on kyllä useita kortteja lompakossa, joten ostokset eivät jäisi kassalle.

Joskus myyjä liimasi teippiä magneettiraitaan ja voila, homma taas pelitti.

Ja mulla on ihan pelkkä pankkikortti. Ei luottoa siinä, eikä ikinä electronia... Luottokortit maksaa työnantaja, en halua niistä maksaa itse. Ja electron ei toimi kaikkialla ja riippuvainen tietoliikenneyhteyksistä.

Mulle kävi visa elecktronin kanssa taannoin samaa, olin kahvilas lasten kanssa ja kone herjas ettei voi myydä. Siinä vaihees myyjä sanoi että hän vetää uudelleen että naputtele hitaasti ja rauhallisesti tunnus, näin tein ja kone huoli kortin. Et joskus se on tuosta naputtelustakin kiinni. Mut kyllä mua kans ärsytti kun tiesin tilillä todellakin olevan rahaa ja se ei meinannu jotain kuppasta 7e huolia :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja minnaryyni:
Mullekin on kerran käyny noin. Onneks oli ukko mukana ja se maksoi ostokset sitten. Mut ostokset voi myös jättää siihen kassalle odottelemaan, kipaista automaatille ja tulla korjaamaan tilanne käteisellä.

No meillä hieman hankala tilanne, korttini on rinnakkaiskortti miehen korttiin, ja toimii automaatissa mun tilillä, jossa ei ole koskaan rahaa, kaikki siirretään miehen tilille.

Minäkin tunsin eilen muiden asiakkaiden katseet selässä.. ostin pullapussin,suklaalevyn ja keksipaketin, en muuta. ja olen rv 30, mutta äkkiseltään minua katsoessa ajattelee, että lihonnut se on. Takki alkaa olla jo aika tiukka jne... Mutta siis, meille tuli eilen vieraita ja kävin nämä hakemassa kahvipöytään. Väkisin ajattelin siinä seisoessa, että toiset ajattelee jotain.. siinä se läski taas ostaa herkkuja jne.. ei voi mitään.=)

Yhteistyössä