nolo kysymys..

Hei. Tämä tosiaan on nolo kysymys...Haluaisin tietää millainen on ulkoinen peräpukama?? Itsellä ei ole moisesta aiemmpaa kokemusta ja nyt on yhtäkkiä imestyny röörin ulkopuolelle sellanen hieman roikkuva näppymäinen juttu..eikä ainakaan ole mitään sellaista päätä et se olis finni..yritin netistä etsiskellä tietoa mut en oikein löytäny mitään mikä ois selkeyttäny mieltä..Ja onko koööain kokemuksia raskauden aikana sellasesta sen oon kuullu et niitä voi tulla..Kiitos jo etukäteen niille jotka vaivautuvat lukemaa ja vastaamaan.. :ashamed: ai niin raskausviikkoja on 38+2
 
vieras2
Kuvailemasi kuullostaa peräpukamalta. minulle tuli myös yksi raskausaikana, toinen synnytyksessä. Terveydenoitajan mukaan häviävät itsestään ajan kanssa, kunhan maha ei ole kovalla. Minulla kohta 2kk synnytyksestä, ja maha edelleen kovalla ja ulostaminen kivuliasta. Apteekista ostin peräpukamarasvaa, joka helpottaa. Sitä saa käyttää raskaus- ja imetysaikana.

Voimia loppuraskauteen ja lähestyvään synnytykseen!
 
Gitty
Minulla on ollut yksi jo vuosia ennen raskautta, johtuen ummetusvaivoista joista ehdin kärsiä pitkään. Vaikka vaivat ovat menneetkin ajan kanssa ohi ruokavalion muutoksella, ei se ulkopuolinen pieni pukama ole hävinnyt mihinkään. Ehkä pienentynyt, jos jotain. Ei siitä vaivaa ole ollut, mutta eihän se mitenkään mieltäylentävä homma ole elellä pukaman kanssa.. :whistle: Esteettinen pieni haitta, jos nyt jotakin.

Ikävä kyllä, nyt kun olen raskaana viikolla 31+2, on maha taas niin kovalla, että näyttää tulleen toinen samanmoinen viereen.. :$ Jospa sekin siitä rauhoittuu, kun synnytys on ohi ja elimistö palaa toimimaan suht normaalisti.

Noitahan voi käydä lääkärissä ns. hirttämässä pois, jos oikein vaivaa. Ei kuulemma ole iso operaatio, eikä kivuliaskaan.
 
Mulla kans tuli samanlainen pieni uloke puolessa välin raskautta.. mutta aika jännä oli se, että se tuli mulle silloin ku vatsa oli tosi löysällä... eli ei tämäkään hyvä.. Kävin ensin apteekista ostamassa HÄDENSA merkkistä rasvaa, mikä tuntu todella epämiellyttävältä ja sitte kävin ostamassa SCHERIPROCT NEO merkkistä, millä tämä uloke sitte yhtäkkiä häipy... eli painu varmaan takasin sisään... sen jälkeen ei ole pukamaa näkyny... toivottavasti ei tulekkaan...!!! Laskettuaika kolmenpäivän päästä... ;)
 

Yhteistyössä