Nolo aihe, miten otsikois edes

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti nolostuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti nolostuu

Vieras
Pian 2-vuotias poikani hymyilee aina kovasti kun pesee pippeliä, tai ylipäänsä vähän sitä edes siirtää paremmin kun vaippaa laittaa. En todellakaan koske ylimääräisiä, mutta se pienikin kosketus niin kauhea hymy tulee. Onko toi ihan normaalia??? Tarkoitan että ei sukupuolielimillä nyt mitään häpeääkään tarvitse aikaan saada, mutta kumminkin.

Ihan normaalia. Lapsi on seksuaalinen jo syntymästään lähtien ja sukupuolielinten koskeminen tuottaa mielihyvää. Jos poika alkaa kosketella itse pippeliään,voit opettaa että se tehdään yksin ollessa vaan,ei muiden nähden. Ns uikkarisääntö eli uikkarin alle jäävä alue on sellasta mihin ei muiden seurassa kosketa eikä siitä (pippeli,peppu,kakka,pissa) tarvitse myöskään puhua muuten kun vessajuttujen yhteydessä,eli ei esim ruokapöydässä,bussissa jne..

Olen kolmen lapsen äiti ja kaksi ensimmäistä on tyttöjä. Kyllä noi poikien jutut välillä tuntuvat ihan ihmeellisiltä :) Muistan varmasti ikuisesti kun herätin poikamme kesken unien vaipan vaihtoon, kun meidän piti jonnekkin lähteä. Kyllä mä pelästyin kun pikkuisella seisoi tappi. Luulin että olin jotenkin satuttanut vauvaa. No onneksi kysymällä muilta äideltä selvisi että myös vauvoilla tuo tappi jopöttää unien jälkeen :D

Näinhän se menee, ole ylpeä, että saat pojaltasi siinä hymyn, olethan tällä hetkellä hänen rakkautensa ykköskohde. seksuaalista elementtiä ei lapsi tuossa iässä vielä tiedosta, mutta siellä se on olemassa kuten kuuluukin olla. Minulla on tyttölapsi, hänen hymynsä ja kikatuksensa tuossa iässä meni aina isälle. Isomman lapsen kanssa ei noista enää tarvitse huolehtia, kun lapsi alkaa esiteininä tiedostaa asiaa niin voit olla varma, että sanallakaan ei ilmaise sitä vanhemmilleen. Nauti siis vielä tuosta lapsenomaisesta jutusta, se on hyvä asia!

Yhteistyössä