Nokkoskalkki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lisa

Vieras
Moi

Mulla puhkesi tosi paha nokkosrokko ja luontaistuotekaupassa työskentelevä anoppini suositteli siihen nokkoskalkkia. Onko kellään tietoa onko se turvallinen raskaana olevalle? Olen viikolla 16.

Lääkärit ei yleensä suosittele mitään luontaistuotteita ja kalkkitableteistakin vain pelkkää kalkkia ja d-vitamiinia sisältäviä valmisteita.. Lisäksi anoppi kehotti syömään magnesiumia ja sinkkiä mutta tietääkseni ne ovat yliannostuksina vaarallisia sikiölle.

Jotenkin tunnen olevani kahden tulen välissä kun anoppi ostelee mulle luontaistuotteita ja toisaalta taas lääkärit ei niitä suosittele ollenkaan kun niitä ei ole tarpeeksi lääketieteellisesti tutkittu. Normaalisti kyllä syön luontaistuotteita, mutta nyt kun olen raskaana niin arveluttaa miten ne vaikuttavat sikiöön..

Jos jollain on tietoa ja kokemusta näistä niin kiitos vastauksista jo etukäteen!

Raskauden aikana esim sinkin ja magnesiumin (ja melkein kaikkien muidenkin hivenaineitten ja vitamiinien) tarve lisääntyy, ja voit kyllä ihan huoletta syödä niitä, purkin ohjeen mukaan. Itse syön sinkkiä,seleeniä, kromia, b-monivitamiinivalmistetta, sitten sellaista missä on kalsium&magnesium sekä c-vitamiini ja d-vitamiini. Käy vaikka sellaisilla sivuilla kun http://www.antioxidant.fi/art_raskaus.html
siellä on hyvää juttua raskauteen ja vitamiinilisiin yms liittyen!

Yhteistyössä