nokkosihottumaa

onko muila ollut? mulla tänään ihan yht äkkii alko pää kutii ja polttaa tosi kovin,sit niska ja korvat. no aattelin et se meni ohi kunnes huomasin et rinnat iha tulipunaset ja näppylöillä ja sit silmäluometki turpos. kainalot tulipunaset ja kädet näppylöil.kauhee ku säikähin mikä mul on.lääkäri meinas et se voi olla alleginen reaktio kun olen reilun viikon syöny antibioottia. tiä sit mikä oli,varmaan mun kamala stressi :kieh: no nyt sain sit allergia lääkettä ja kutina ja punotus hellpotti.

v
kai lopetit sen antibioottikuurin. Itte sain amoksiliinistä ja sulfasta kamalat allergiset reaktiot. Just tuo kutiava ihottuma (koko vartalo) ja sulfasta lisäks kuume, niskan jäykkyys ja naaman turpoominen.

mother
Mulla pari vuotta ihan samanlainen reaktio joka 24h kuluttua johti massiiviiseen allergiseen reaktioon, huulet turposi ja lopuksi kurkku. Ambulanssilla sairaalaan. Ja koskaan ei ole ollut mitään vastaavaa ennen sitä ja mitään outoa en ollut syönnyt!!! Joten olehan varovainen ja lähde sairaalaan jos yhtään pahenee! Mulla ei pelkkä antihistamiini riittänyt, vaan ihan kortisonit, adrenaliinit ja tiputus vasta.

Alkuperäinen kirjoittaja caysa:
Mulla on krooninen nokkosihottuma - tulee ja menee. Alkoi joskus aika nuorena yhden pahan stressitilanteen yhteydessä. Nyt en kestä stressiä ja väsymystä - heti rupee paikat kutisemaan :x
mun masennus alko vuosia sitten kans kutinalla

Alkuperäinen kirjoittaja mother:
Mulla pari vuotta ihan samanlainen reaktio joka 24h kuluttua johti massiiviiseen allergiseen reaktioon, huulet turposi ja lopuksi kurkku. Ambulanssilla sairaalaan. Ja koskaan ei ole ollut mitään vastaavaa ennen sitä ja mitään outoa en ollut syönnyt!!! Joten olehan varovainen ja lähde sairaalaan jos yhtään pahenee! Mulla ei pelkkä antihistamiini riittänyt, vaan ihan kortisonit, adrenaliinit ja tiputus vasta.
apua,okei seuraan tilannetta. aamulla tosiaan kävin lääkäris ja enää ei ole mitään vaivaa, et eiköhän tää tästä,toivottavasti, kuulosti aika kamlalta toi juttu :x

allergikko minäkin
En suosittele odottamaan hetkeekään liikaa jos epäilette että jokin on vinossa.Itse antibioottiallergikko ja viimeisin kuuri oli viedä hengen.No pari pysyvää ja elinikäistä sairautta siitä jäi,ei muuta.

ikinä kuullutkaan
Alkuperäinen kirjoittaja allergikko minäkin:
En suosittele odottamaan hetkeekään liikaa jos epäilette että jokin on vinossa.Itse antibioottiallergikko ja viimeisin kuuri oli viedä hengen.No pari pysyvää ja elinikäistä sairautta siitä jäi,ei muuta.
Minkälaisia pysyviä vaivoja sulle jäi?
Antibioottijäämät maidoissa haittaavat juuston tekoa, mut varmuuden vuoksi kannattaisi käyttää luomujuustoja, joissa niitä jäämiä ei ole:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1656837

Yhteistyössä