nokkosihottuma

mikä itse hoito auttaa nokkosihottumaan?
en uskalla mennä lääkäriin. on kuullu, että zyrtecci (allergi-lääke vois auttaa. ja hyrocortison voide.

löytyykö muita joilla ollut??
miten kauan ollut riesana..?? millä ootte hoitanut?
 
Riippuu tietysti ihan siitä, mikä sen nokkosihottuman aiheuttaa. Se kun ei ole sairaus sinällään vaan oire, vaikka syy usein jääkin epäselväksi. Sehän voi johtua allergiasta tai vaikka ihon herkkydestä mekaanisella rasitukselle (lämmön vaihtelu, hankaus jne.) tai monesta muusta syystä.

Meillä on kotona pullo Ataraxia, jota otetaan tarvittaesaa ja se yleensä helpottaa melko nopeasti, mutta ei aina. Zyrtec on toki myös allergialääke, mutta niin paljon hitaampivaikutteinen, ettei paras lääke tuohon vaivaan. Ataraxia saat vain lääkärin reseptillä. Suosittelisin kyllä muutenkin juttelemaan lääkärin kanssa, jos et ihottuman aiheuttajaa tiedä.

Viileä vesi voi helpottaa jonkin verran ja kortisonivoidekin saattaa kutinaan auttaa.
 
Eikö nokkosrokko häviä itestään vuorokaudessa? Tai jos ei häviä niin sitte se on jotain muuta. Mulle nousee nokkosrokko aina ku kuume nousee, ja kaks kertaa on tullu ku oon ottany zyrteciä.
 
äippä vaan
Mä oon käyny nokkosihottuman takia ihotautilääkärillä. Se totesi et mullaon atooppineniho ( myös lapsuutena ollut taiveihottumaa jne.) Siihen asti olin syönyt Zyrteciä, mutta lääkäri antoi reseptin Kestine allergialääkkeeseen ja sanoi sen olevan pidempi vaikutteisempi kuin muut. Kokeile sitä, nykyään sitä saa apteekista ilman reseptiä!! Mulle autto se ja sen koommin ei kyllä oo ne oireet tulleet takaisin, tiedä sitte mistä johtuu..
 

Yhteistyössä