Nokkamukista juomaan opettelu

Miten on onnistunut teiltä nokkamukista juomaan opettelu?

Meidän kohta 8 kk tytsy ei ole koskaan tuttipullosta oppinut juomaan, tissi vaan on kelvannut. Nyt olen tissittelyä vähentämässä ja muutenkin kesällä olisi mukava kuskata vauvalla juomista mukana ulkona (kun on niin lämmintä että jano tulee itsellekin helposti - saatikka vauvalle) ja nokkamuki olisi näppärä apu siihen. Mutta kun neiti ei oikein meinaa tajuta tuon nokkamukin funktiota - pureskelee vaan sitä nokkaa ja leikkii, mutta ei ymmärrä "imeskellä" että vettä tulisi.

Suoraan kupin laidalta juottamistakin olen kokeillut, mutta mulla ei ole niin vakaa käsi (ja tytön kädet ovat puolestaan niin vikkelät, että heti ollaan kupin reunassa kiinni ja kipataan kuppi), että saisin kaadettua siitä lapsen suuhun tarpeeksi vähän kerralla. Aina menee juomat pitkin syliä, mikä ei ainakaan ulkona liikuttaessa oikein ole hyvä asia... Nokkamuki siis olisi kiva, mutta miten oppia juomaan siitä?

Entäs, jos lapsi saa tissimaitoa vielä kuitenkin neljä-viisi kertaa päivässä, miten paljon pitäisi vettä juoda tuon lisäksi?

unikuu108
meillä kohta 7kk ikäinen poika ja ostin sille pari viikkoa sitten nukin nokkamukin harjoittelua varten.välillä juo muutaman imun ja suuremmaksi osaksi vaan pureskelee ja heiluttelee mukia. että sama meilläkin..mutta jostain muualta luin jonkun muun sanomana että 4-5 kunnon imetyskertaa pitäisi riittää ja kaikki vesi mikä menee alas on bonusta. me harjoitellaan heinäkuun lopun italian matkaa varten,kun siellä tarvitaan ainakin lisänestettä.. uskon että siinä menee aikaa ennen kuin oppii.meillä ei myöskään ole tuttipulloja.

Aloitin veden antamisen samaan aikaan kuin kiinteiden maistelun. Meidän poika totutteli vesihörppyihin ihan ensin lusikasta, sitten mukista (tuttipullon hattu) ja lopulta nokkamukista. Jotenkin poika vaan tajus parin pureskelun jälkeen, että nokkamukista juodaan eikä se ole vain purulelu. En tiedä kuinka paljon oppimista helpotti se, että mukissa on pehmeä nokkaosa. Muki on Nuk-merkkinen ja siinä on tosiaan silikoninen nokka.

Nuk-nokkamuki on meilläkin, silikonisella pehmeällä nokalla, ja sitä on mukava pureskella :) Pitää kokeilla tuota, että jos totuttelisi veden juontiin tuttipullon hatusta - jos sillä tajuaisi, että tältä maistuvaa tavaraa pitää juoda. Ja sitten vaan testataan sitä nokkamukia pikkuhiljaa.

ame
Sama Nuk:n muki on meilläkin puruleluna (tyttö 7kk). Olemme jo noin kuukauden ajan tarjonneet vettä aina ruuan päälle - toisinaan mukista häviää 10-20ml, mutta luulen, että pääosa siitä päätyy ruokalapun taskuun... Vettä kyllä tulee nokasta suuhun, mutta jostain syystä lapsi vain ei hoksaa, että se pitäisi myös nielaista. Olemme kokeilleet mukia myös rintamaidolla ja korvikkeella, mutta tulos on sama. Ilmeisesti vain sinnikkyys tässä hommassa auttaa? Kuulin Nubu-merkkisestä mukista, mahtaako erota mitenkään Nuk:sta, onko kokemuksia?

Meilläkin pojalle (nyt 7kk) aloitettiin totuttelu lusikalla. Sitten vain siirryttiin puolivuotiaana vaivihkaa mam:in taikamukiin, ja siitä se sitten lähti. Myös ihan tavallisesta nokkamukista juodaan välillä.

Kuulin Nubu-merkkisestä mukista, mahtaako erota mitenkään Nuk:sta, onko kokemuksia?
Meillä on tuo Nubu-muki 9kk vauvalla. siinä on sellainen silikoninen juomanokka joka on aika iso.Maitoa tulee vain imemällä,joten kait aika samanlainen kuin nuk-muki. Meillä kyllä heti hoksattiin miten mukista juodaan,mutta kiinnostusta touhuun ei ole. Pullo on edelleen kaikki kaikessa.

Meidän poika 11,5kk ei osaa juoda nokkamukista,ei koskaan ole osannut. Hörppii lasin reunalta tai juo pillillä lasista(se onkin ihan hirveen hauskaa ja noin voi juoda vaikkei janottaisikaan... :LOL: )

Mutta,en sit alkanut kovin opettaakan kerta ei älynnyt ideaa. Reissussa meil on vettä pullossa ja sit pillejä mukana.

Meilläkin neiti on 11 kk ja aika laiskasti olen nokkamukille opettanut, kun tyttö vaan pureskelee nokkamukin päätä eikä näytä ymmärtävän koko jujua. Tavallisesta lasista taas juo jo ihan hyvin ruokailujen yheydessä, mutta pääsääntöisesti siis maidot juo pullosta vielä. En oikein jaksa edes ymmärtää näitä nykyajan nokkamukeja, silloin kun itse olin pieni ei koko nokkamukeja oltu edes keksittykään ja hyvin olen oppinut juomaan! ;)

Yhteistyössä