nokkamuki asiaa.. 9kk ja ei oo oppinu!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
mua alkaa huolestuttaa.. ku ei opi juomaan. nokkamukeja sen 4 erilaista ja mikään ei oo hyvä. nyt sitten oon siirtynytihan perlkkään lasinreunalta hörppyyttämään. ja sillonkin tulee puolet ulos! miten muiden 9kk ikäset osaako ne juoda??? mä oon vaan niin huolissaan, ku eikös nyt jo pitäs osata??

meillä ovat osanneet, mutta kait tuo on aika yksilöllistä, en olis huolissaan jos juo esim pullosta tarvittavan nesteen. kyllä hän aikanaan oppii, se vain nyt tuntuu äidistä siltä, ettei opi.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
meillä ovat osanneet, mutta kait tuo on aika yksilöllistä, en olis huolissaan jos juo esim pullosta tarvittavan nesteen. kyllä hän aikanaan oppii, se vain nyt tuntuu äidistä siltä, ettei opi.

tuttipullosta kyllä juo!

no mikset opeta juomaan suoraan kupista ilman mitään nokkia? meillä ei koskaan ollut nokkamukia käytössä ja vähän yli 6kk oppi juomaan kupista =) toki niin että joku piti kupista kiinni..

Alkuperäinen kirjoittaja Mejan:
no mikset opeta juomaan suoraan kupista ilman mitään nokkia? meillä ei koskaan ollut nokkamukia käytössä ja vähän yli 6kk oppi juomaan kupista =) toki niin että joku piti kupista kiinni..

kirjoitinkin tuossa ylhäällä että olen siirtynyt lasinreunalta hörppyyttämään.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Mejan:

kirjoitinkin tuossa ylhäällä että olen siirtynyt lasinreunalta hörppyyttämään.

okei. sori en jaksanut lukea koko ketjua läpi

Oletko kokeillut nubyn nokkamukia? (Löytyy ainakin prismoista ja s-marketeista) Siinä on sellanen vuotamaton pehmee nokka. Minusta hyvä harjoitus muki, mutta tosiaan voihan sitä siirtyä suoraan hörppyyttämiseen jos toinen ei nokkamukista välitä :)

Ei kai sillä mikään kiire ole.. Tuttipulloa tarvitsee vielä iltaisin maidon juomiseen.. jostain kumman syystä ei kelpaa nokkamuki. Muutoin päivästä juo nokkamukista, just tuosta nuby´n.

Ollaan kokeiltu myös erilaisia nokkamukeja, mutta tuosta nuby´sta suostuu vain juomaan.

Ei ne aina opi/suostu hetkessä juomaan nokkiksesta, ainakaan jos on helppo tuttipullo vieressä tarjolla. Nokkamukeissa on eroja, meillä taas opittiin parhaiten Aventin taikamukista juomaan. Opetelun aloitin 5kk iässä ja lopulta 7kk iässä ryhtyi siitä juomaan, kun ei ollut päivällä helppoa tissiä tarjolla...

Jotkut siirtyy suoraan mukiin, meillä siihen mentiin 1v3kk - oli vissiin passeli aika, koska osasi heti juoda kivasti ja nokkikset olikin äkkiä historiaa.

No mun mielestä ton ikäsen ei tarvii vielä osatakkaan :o
Mun poika on 1 ja 4 kk eikä vieläkään osaa sotkematta juoda. Välillä holasee niin että maitoa on korvissa asti. Siis lasista juodessa. Nokkamukista menee ihan hyvin mutta usein alkaa leikkiä ja "piirtää" maidolla tai vedellä.

tienoilla meidän vanhemmat lapset ovat aikanaan siirtyneet pullosta pois, toinen nokkamukin kautta lasiin ja toinen suoraan lasiin. Kuopus oppi "pakosta" juomaan nokkamukista 7kk vanhana, kun oli niin kovassa räkätaudissa, ettei imemisestä tullut muutamaan päivään yhtään mitään.

Yhteistyössä