Noista taloyhtiön järjestyssäännöistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sinterella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sinterella

Aktiivinen jäsen
09.03.2006
1 115
0
36
Mä olen aina luullu ettei petivaatteita saa parvekkeella edes tuulettaa (en siis tarkoita puistelua), mutta nyt huomasin että niitä saaki tuulettaa. Olen aina luullut että rikon siinä järjestyssääntöjä :D
Tosin tuuletus on sallittua vain arkisin klo.7-10 ja 17-18... ja siinä kyllä sitte rikon sääntöjä kun aamulla ne laitan sinne niin illalla haen pois... :whistle:

Siis mua ei sais kirveelläkään kerrostaloon asumaan. :x Kai järjestyssäännöissä myös lukee milloin saa käydä vessassa taikka suihkussa kuuluuhan niistäkin ääntä. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Siis mua ei sais kirveelläkään kerrostaloon asumaan. :x Kai järjestyssäännöissä myös lukee milloin saa käydä vessassa taikka suihkussa kuuluuhan niistäkin ääntä. :saint:

Ei ihan :laugh: Mä ootan kuin kuuta nousevaa että päästään pois tästä. Olen aina inhonnu kerrostalossa asumista, mutta ainoa kolmio mikä saatiin aikoinaan oli tää ja sitte ku oli kuopus tulossa niin ei ollut oikein vaihtoehtoja.

Meillä oli yhessä talossa suihkuttelu kielletty kello yhden jälkeen yöllä. (Kiva kun mies oli iltavuorossa ja tuli likasena kotiin puolen yön jälkeen tai juuri yhdeltä).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä oli yhessä talossa suihkuttelu kielletty kello yhden jälkeen yöllä. (Kiva kun mies oli iltavuorossa ja tuli likasena kotiin puolen yön jälkeen tai juuri yhdeltä).

Laki sanoo että vuorotyön takia saa käydä suihkussa myös "kiellettynä" aikana.

Muuttaessani ensimmäistä kertaa kerrostaloon, löysin siivouskomerosta järjestyssäännöt ja kun kyseessä oli 50-luvulla rakennettu talo, oletin niiden olevan joku muinaisjäännös ja kippurassa naurettiin niitä sukulaisten kanssa, kunnes valkeni, että ne ovat täysin voimassaolevat säännöt :O Oli siinä opettelmista....

Niin just. :| Entäpä jos paskahätä sattuu yllättään yöllä? :whistle: Pitääkö sekin liuttuu taitavasti reunaa pitkin pönttöön ettei vaan satu molskahdusta kuulumaan? Sehän voi herättää pian naapurit.. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Niin just. :| Entäpä jos paskahätä sattuu yllättään yöllä? :whistle: Pitääkö sekin liuttuu taitavasti reunaa pitkin pönttöön ettei vaan satu molskahdusta kuulumaan? Sehän voi herättää pian naapurit.. :xmas:

Sulla on selvästi jotain hampaan kolossa kerrostaloja vastaan :laugh: :laugh: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kuikelo harmaana:
Muuttaessani ensimmäistä kertaa kerrostaloon, löysin siivouskomerosta järjestyssäännöt ja kun kyseessä oli 50-luvulla rakennettu talo, oletin niiden olevan joku muinaisjäännös ja kippurassa naurettiin niitä sukulaisten kanssa, kunnes valkeni, että ne ovat täysin voimassaolevat säännöt :O Oli siinä opettelmista....

No mitäs niissä säännöissä sanottiin? :D

No niissä oli ajat minuutin tarkuudella, koska sai tuuletusparvekkeella puistella mattoja ja hyvä jos omalle parvekkeelle sai astua vaate kourassa. Mattojen tamppausteline oli kuin pyhälehmä jota sai käyttää vain puolituntia viikossa ja muutoinkin joka asia neuvottiin kuin lapselle. Suljethan ovet niin ettei kolahda...

mä oon varmaan hullu ku toisaalta tykkään asua kerrostalossa. tässä on kumminkin niin helppo olla eikä oo ÖTÖKÖITÄ kesällä niinkö omakotitalossa muurahaisparvet vipeltää joka paikas ja mä en tykkää yhtään niistä :snotty: ja tää talokin on rauhallinen :)

Tässä teille sääntöjä :)
http://www.virkamiesasunto.com/jarjestyssaantokuva.html

Ihanat sanamuodot :) Muutoin noi on vielä aika lievät säännöt minun mielestä. Meiän yhtiön säännöt on sentää vuodelta -86 ja niissä on 14 kohtaa, alakohdista puhumattakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vierras:
Tässä teille sääntöjä :)
http://www.virkamiesasunto.com/jarjestyssaantokuva.html

Ihanat sanamuodot :) Muutoin noi on vielä aika lievät säännöt minun mielestä. Meiän yhtiön säännöt on sentää vuodelta -86 ja niissä on 14 kohtaa, alakohdista puhumattakaan.

Huomatkaa, että noi säännöt ei oo enää käytössä vaan taloyhtiössä on hyvinkin järkevät säännöt vuodelta 2000 olemassa.

Me kerrostalossa asutaan ja peitot/tyynyt, vaatteet tuulettumassa usein aamusta iltaan. Kukaan ei ole koskaan sanonut et ei sais. Usein kuivatankin henkareissa. On se kumma jos polttaa saa muttei puhtaita vaatteita tuulettaa!! Aion kyl jatkossakin :)

Alkuperäinen kirjoittaja voppe:
Me kerrostalossa asutaan ja peitot/tyynyt, vaatteet tuulettumassa usein aamusta iltaan. Kukaan ei ole koskaan sanonut et ei sais. Usein kuivatankin henkareissa. On se kumma jos polttaa saa muttei puhtaita vaatteita tuulettaa!! Aion kyl jatkossakin :)

täällä on silleen että saa kyllä tuulettaa mutta niitä ei saa roikottaa parvekkeen kaiteella. Eli pitää oikeen sievästi olla kaiteiden sisäpuolella :whistle: :laugh:
siinäpä sitten kivat viritelmät kun mattoja tuulettelee

Alkuperäinen kirjoittaja Sinterella:
Alkuperäinen kirjoittaja voppe:
Siis eikö omalla parvekkeella sais olla muuna aikana???=0

Eihän sitä sais ja sitä nimitetään oikein hienosti oleskeluparvekkeeksi. :laugh: Oman huoneiston parveke on tarkoitettu oleskeluu :D

no se on kyllä minusta asukkaan itsensä päätettävänä oleskeleeko itse vai oleskeleeko peitot ja tyynyt siellä. en itse kyllä (vaikka en kerrostalossa olekaan aikoihin asunut) veisikään tuulettumaan petivaatteita yleiselle parvekkeelle (kun joku voi ylempää sitten kopsauttaa maton hiekat sinne alemmalle tuuletusparvekkeelle)

Yhteistyössä