** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.13 **

Kikkailen täällä ipadilla, ja tää on tosi kankeeta, joten siks en valitettavasti oo innokas tuohon päivityshommaan. Lisäksi mun työt alkaa pian ja se on aika 24/7 hommaa. Ei tahdo rahkeet oikeen muuhun riittää.
 
Ok Miri81 :). Ehkäpä joku muu ryhtyy sitten jossain vaiheessa päivittelemään. Eikä tuossa oikeesti paljon tarvi tehdä edes. Päivittää pääasiassa vain uudet odottajat listaan ja syntyneet. Itse poistun sitten synnytykseni jälkeen palstalta. Ehkä menen johonkin synnyttäneiden ryhmään jos semmoinen tuolta löytyy, katsotaan.

babygreen ja vave 36+0 poks
 
Viimeksi muokattu:
Maha paisuu ihan käsittämättömällä vauhdilla :O varmaan helle turvottaa, mut ei tällä pötsillä ensi viikon töihinpaluussa hämätä kyl ketään :D Toisaalta kyl aika ihanaaki... :)

Mites muilla sujuu? babygreen, miten homma etenee?
 
Miri81 Voimia sulle kans turvotukseen, minä myös kovissa turvotuksissa, mutta onneksi pikkuisen jo ilmat viilenee ja hieman ees saattaa helpottaa. Tsemppii Jonniss sokerirasitukseen ja paranemisia flunssaan. Mulla alkoi nyt täysiaikaisuus 37+0, eli jännät paikat. Mitään erikoista ei nyt kumminkaan vielä, toisaalta sehän voi alkaa ihan koska vain jos on alkaakseen :). Olo on kyllä tukala, joten mun puolesta voisi alkaa synnytys piankin, kunhan vauvalla on vain kaikki hyvin :heart:

babygreen ja vave 37+0
 
Viimeksi muokattu:
babygreen onnea täysiaikaisuudesta!! Pidän peukkuja että kaikki sujuu hyvin :) onneksi tosiaan nuo ilmatkin ovat vähän viilenneet!

jonnikselle lykkyä sokerirasituksiin ja flunssaan! On varmaan ihan järkkyä flunssailla helteillä, kun ei saa edes nenäsumutetta käyttää.
 
Vielä yhdessä koossa vauvan kanssa. Joka ilta jännittyneenä odotan, että joko tänä yönä synnytys alkaisi:whistle: Jotain kovia nopeasti ohimeneviä, mutta toistuvia kipuiluja vain oikean nivusen ja oikealla alamahan alla ja muutaman kerran poltellut koko alamahan alta, lisäksi häpyluukivut. Lisäksi monta kuukautta jatkuneet liitoskivut. Eipä oikein muuta. Odottavan aika on pitkä:cool:.

babygreen ja vave 38+3
 
Toi on babygreen varmaan niin jännää!!! Täällä on fiilistelty liikkeitä, jotka tunsin eilen ensi kertaa :heart: Tänään liikkeet on jatkuneet ja ne tuntuu niin hassuilta et naurattaa ääneen! :D Aika hurjaa tää on!

Tänään oli neuvola ja painoo oli nyt kertyny 2kg viime kerrasta. Oon ihan kauhuissani ja sovittiin miehen kans et ollaan tarkempia herkkujen kans ja lisätään vhh päiviä. Kyl se tästä... :) Kun kuunneltiin sykettä, pikkuviikari mellasti masussa niin, et neuvolatäti totes et saattaa tulla haastava rakenneultra, jos veijari tolleen riehuu :D
 
Odottajanahan ei pahemmin lääkkeitä saa ottaa, joten suosittelisin ihan perinteistä höyryhengitystä nenän avaamiseen. Vettä kattilaan kiehumaan ja pyyhe pään päälle ja hengittämään tulikuumaa vesihöyryä siihen levyn ylle. Paranemisia Miri:hug:
 
Kiitos babygreen flunssavihjeistä. Eilen illalla meni röörit niin tukkoon, että luulin jo että tukehdun. Hirveellä paniikilla ja pakokauhulla otin yhteyttä puolituttuun lääkäriin, joka teoksista tarkisteli, että Nasolinin pitäisi olla turvallinen ja sitä lähettiin sitten päivystävästä apteekista hakemaan. Nyt on 9h unta takana vain yhdellä väliheräämisellä!!!! Silti tauti on menny vaan pahemmaks ja olo on ihan hirvittävä. Voin vaan kuvitella, millainen olo olisi, jos olisi henkeä haukkoen valvonu koko yön... Toivottavasti tää ois pian ohi!

Mites teillä homma etenee? Onko tuntunu jotain lähestyvää synnytystä enteilevää?
 
Hyvä kun sait lääkettä Miri. Toivottavasti alkaa helpottamaan. Varmasti tukalaa olla raskaana ja flunssassa samaan aikaan. Toisaalta siinä kai vauva saa vasta-aineita myös. Eilen illalla tuntui kipeää menkkamaista jomotusta alapäässä ja alamahassa, ja toissapäivänä selkä meni ihan sököksi yht'äkkiä. Muita uusia oireita ei ole nyt ollut vanhojen lisäksi. Olen googlaillut kovasti kyllä synnytystä enteilevistä oireista, mutta en siltikään osaa sanoa olisivatko mun oireet niitä vai mitä. Toki sitä toivoo joka oireen olevan juuri varsinkin nyt sitä enteilevää oiretta, jotta pääsisi viimein synnyttämään. Vielä viikko aikaa laskettuun aikaan...

babygreen ja vave 38+6
 
  • Tykkää
Reactions: Miri81
Odottelen edelleen synnytyksen käynnistymistä. Tänään neuvolassa oli verenpaineet koholla ja terkka sanoi sen voivan ennustaa lähenevää synnytystä. Virtsatesti oli puhdas, eikä muitakaan raskausmyrkytysoireita. Liitoskivut on kovat edelleen, kuten keskiraskaudesta saakka. Ilmeisesti jotain supistuksia on välillä. En oikein osaa varmuudella erottaa, että mikä on mitäkin aina, mutta kivuliaita ovat tuntemukset. Jännät hetket jatkunevat...

babygreen ja vave 39+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Miri81
Huuuuu!!! Voi vitsi miten jännään sun puolesta babygreen!!! Toivottavasti ihan lähipäivinä alkais tapahtuu. Pääsisit noista liitoskivuiatakin eroon. Toivottavasti kaikki sujuisi täydellisesti ja olisi oikein unelmasynnytys :heart: Luoja tietää, että tässä itse kullekin kelpaisi välillä joku positiivinenkin synnytystarina kuultavaksi niiden ainaisten kauhujuttujen sijaan...
 
Kiitti Miri, sun viesti sai mut hymyilemään:D :)

Täällä kotona edelleen odotellaan. Yöllä jo mietin, että nytkö se lähtö tulee, kun alaselkää ja vasenta kylkeä rupesi särkemään kovaa ja vatsaakin särki. Kipu meni kumminkin lopulta ohi ja nukahdin. Nyt välillä vain jotain pikkukipunippailuja alapäässä...

babygreen ja vave 39+1
 
Mooooi! Täällä ois yks 33-v tuleva ensisynnyttäjä. Siirryn tuolta 30-v yrittäjien ketjusta tänne teidän joukkoon. Yrityskerralla 3 tärppäsi. Eka plussa tuli perjantaina ja tänään on varmistettu että edelleen ollaan raskaana :D Jännittäviä aikoja elellään...

Viiu ja mörö 4 + 1
 
Viimeksi muokattu:
No kylläpä babygreenin pikkutyyppi tarjoilee jännitystä oikeen koko rahan edestä!

Viiulle oikein lämpöiset onnittelut plussan johdosta ja tervetuloa tänne "toiselle puolelle" :) Paljon kaiken maailman liimoja ja tarroja tähän alkutaipaleelle :heart:
 
Onnee Viiu ja tervetuloo odottajien ryhmään :) Laitan sut listaan ja LA:n voi lisätä sitten myöhemmin, kun selvii. Jos en ole minä enää muokkaamassa, niin joku seuraava päivittäjistä sitten.

Miri juu, tai ainakin vauvan äiti täällä pistää lisäpontta jännitykseen odottamalla kovaa:D Voihan toki mennä LA:n ylikin...jää nähtäväksi.

babygreen ja vave 39+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jonniss ja Miri81

Yhteistyössä