Ainomieli, kävin kääntymässä kun FB-ryhmässä ilmoteltiin, että täällä olis uusia jäseniä odottelemassa linkkiä. Saisit sääkin jo luovuttaa ja tulla sinne. Ei meistä kukaan ketään tunne, eikä kirjoituksia näe muut kuin ryhmäläiset. TULET!
Nukkumisesta.... Se on edelleen vähän haastavaa. Lopetin imetyksen lääkekuuriin kuukausi sitten ja vasta sillon vieroitin myös yötissistä. Jo aikaisemmin olin opettanut lasta nukataan ilman tissiä, mutta mitäs teet yöllä... Nassikka nukku myös pitkään meidän välissä, jotta sain minäkin joskus nukkua eikä tarvinnut ravat mihinkään tai nostella painavaa poikaa eestaas.
No lääkekuurin myötä iski lapselle karu todellisuus; ei yötissiä, ei päivätissiä ja omaan sänkyyn nukkuun. Muutama yö meni perssiilleen, mutta sitten lapsi tyytyi. Olishan sen yötissin voinut lopettaa aikaisemminkin, mutta olin jo töissä halusin varmistaa maidon saanniin (nokkkamuki ei ollut oikein hallinnassa tuolloin. Nyt on
!). Samoin halusin nukkua öisin. Oon edellen yliväsynyt enkä varmaan olisi vieläkään jaksanut käydä öisiä taisteluita, mutta kun oli pakko. Maria Nordin heitti blogissaani hyvän vinkin (tosin mulle liian myöhään); teippaa nännit illalla. Aivan mahtava vinkki; eipä paljon huvita alkaa irrotteleen teippejä yön pimeinä tunteina...
Nykyään nappula koisii omassa huoneessaan ja nukahtaa itse, mutta ei yksin. Öisin herää monta kertaa ja seisoo pinniksessä karjumassa. Joskus on pakko ottaa vekara kainaloon nukkumaan jotta muut saa nukkua. Ollaan yritetty pysyä tolkuissa yhdillä päikkäreillä, mutta välillä kun herätys on viideltä, ei vaan pysty. Tänään oli taas hyvä päivä: herättiin seiskalta päikkärit 11-13 ja kasilta yöunille. Pintä kitinää ja rasittavuutta iltasella, mutta muuten oltiin liikkellä mahdollisimman paljon, niin pysy nappulankin mieli virkeenä.
Onnee muuten uusista vauvoista kaikille!
MR ja VV 11 kk