*Noin kolmekymppiset ekakertalaiset TOUKO- ja KESÄKUUSSA*

Valeska, ostin niitä ihania Tilda-merkkisiä puuvilla kankaita, joista tein niitä tauluja ihan eri kokoisiin valokuvakehyksiin, joten se takapahvi oli kai sitten ns taustana jolle sen isoimman kangaspalan mallasin sopivalle paikalle lasin takana ja sitten käänsin hakaset paikoilleen. Mahdoinkohan osata selittää mitenkään ymmärrettävästi? Erilaisia söpöjä lintu yms valas ja norsu sapluunoita löysin esim Martha Stewart sivuilta. Saa tulostettua tai kopsattua ja suurennettua minkä kokoisena haluaa.

Pyykkäämisestä, on nyt tehty ja ohi, onneksi... Meillä on kyllä varmasti liikaakin niitä 56 koon vaatteita, etenkin kun poika tulossa, eikö ne yleensä synny vähön tyttöjä isompina ja kasva nopeammin? En tiedä, tällainen luulo on jostain syystä. Alussa, kun tuli raskaaksi, oli ihana ostella joitain pieniä vaatekappaleita, eikä osannut ajatella kokonaisuutta vielä tai ottaa huomioon kokoeroja vaatemerkkien välillä. Nyt sitten olen tehnyt listaa vielä puuttuvista jutuista, että esim on tarpeeksi yökkäreitä tms.

Onko kukaan täällä hankkinut/ kokenut hoitolaukun tarpeelliseksi? Jos kyllä niin millaisen?
 
Onnea Hemuli!! :heart: :heart: :flower:

Valeska, meillä ei mahtuneet 50 senttiset vaatteet Helmille missään vaiheessa (oli 52 senttiä syntyessään), 56 senttisiäkin alkoi jo kuukauden iässä jäämään pieneksi. Onneksi ei juurikaan oltu noita ihan pieniä hankittukaan, mutta lahjaksi saatiin jotain eikä ikinä voitu käyttää. Eli tosi yksilöllistä toi että tarviiko niitä vai ei. Me ollaan miehen kanssa kummatkin pitkiä ja siksi vähän arveltiinkin että meidän lapsikin on pitkä. Siitä voi ehkä jotain ennustaa. Mutta ei välttämättä :)

Oli vähän tylsä mökkireissu kun hyttysiä oli niin järjettömästi! Siis en oo ikinä nähnyt niitä noin paljon paitsi ehkä Lapissa. Ulkoilla ei oikeastaan voinut ollenkaan, vaikka laitettiin mitä karkotteitakin (en olis halunnut mutta se hyttyspilvi oli melkein läpinäkymätön niin pakko oli) niin ne vaan parveilivat ympärillä ja löydivät aina jonkun kohdan mitä ei oltu valeltu Offilla. Sisäänkin niitä p*rkeleitä tuli niin paljon, että Helmi on nyt ihan syöty kun yöllä pääsivät sen kimppuun :/

Tultiin siis ajoissa kotiin ja ehdittiin vielä extempore pariin asuntonäyttöönkin. Nyt sitten haaveilen uudesta kämpästä, toinen missä käytiin oli ihan täydellinen. Voi kun joku ostaisi heti meidän kämpän jos laitetaan myyntiin...

Ja mökkireissun tuloksena myös kipeä pukama :x Luulin jo että oli mennyt punkki sinne (yksi nimittäin löytyi mun housuista, ei onneksi ollut kiinni vielä!) mutta tuskin siinä punkissa tuntoa olisi...

Ai niin vielä, Mekkala, meillä ainakin hoitolaukku on ollut ihan EHDOTON. Meillä tuli vaunujen mukana Teutonian oma ja on kyllä edelleen meilkein aina mukana, ollaan sitten rattaiden kanssa liikenteessä tai ilman. Tuosta Teutonian laukusta saa vetskarit avaamalla alustan, joka on musta ollut tosi hyvä kun ei kyllä joka paikassa voi lasta niille hoitotasoille laskea enkä kertakäyttöalustoita suosi ihan periatteesta. Ja siinä voi vaihtaa päällä vaikka lattiallakin tai sohvalla eikä oo vaaraa että likaantuu nekään jos lapsi onkin se likaisempi... On tossakin muutama juttu minkä parantaisin (esim taskut voisi olla "kovemmat" ja isommat), mutta tosi hyvä on ollut silti.

Myyrä on ollut musta jo kauemman aikaa jotenkin laiska. Tuntuu että liikkuu kyllä mutta vaan silleen "muljuen". Kai se on taaksepäin tuolla vaan, mutta silti aina alkaa vähän häiritsemään kun tuntuu että on hiljaista.

KÖ ja Myyrä 24+5
 
Onnea Hemulille! :)

Mekkala, myös meillä hoitolaukku on edelleen käytössä pidemmillä reissuilla. Alkuun mentiin sairaalasta saadulla vaippafirman mainoslaukulla ja myöhemmin tilasin lehden jonka kylkiäisenä tuli vähän isompi kassi. Sekin tuntuu nyt hetkittäin liian pieneltä, kun on varmuuden vuoksi ruokaa, pyyhe, vaippoja, vaihtovaatekerta jne... Sisätaskut on ehdottomat, ja itsekin kaipaisin kovempia "lokeroita".

Kvartti, ruttusen liikkeet on myös enemmän sellaisia muljuavia, en tiedä pyöriikö se siellä vai mitä. Tuntuu kyllä melko pahalta. Tänään on ollut ihan kamala väsy, selkä kipeenä ja jotenkin oksennus kurkussa koko päivän. Toivottavasti huomenna olis parempi olo, nyt tarttee mennä nukkumaan...

Vee ja ruttu 27+4
 
Onnea Hemuli ! :flower: =)

Mekkala Noi sun taulut kuulostaa tosi ihanilta! :)
Mä ainakin ajattelin hankkia hoitolaukun, olen netistä kuolannut muutamia.. mietin kanssa että kuinkahan paljon sitä tulee käytettyä ja että kuinka paljon siihen kannattaa sijoittaa(?)Noihin vaunuihin joita ollaan hankkimassa saisi jonkun, mutta ne ei olleet kovin kivan näköisiä. Noh, jos jonkun saisi hankittua jossain vaiheessa.. =) Vielä on vaunut ja turvakaukalokin hankkimatta.. ollaan valittu jo mitkä otetaan, mutta kun ei saa aikaiseksi lähdettyä sinne kauppaan asti.. B)

Tänne ei kuulu mitään erikoista, mutta kuin että maitoa vaan valuu ja valuu jatkuvasti.. outoa! Toivottavasti sitä olisi sitten vauvallekin.

Viime vkolla oli taas sype-keskustelu, mutta se nyt ei oikein johtanut mihinkään.. koitan nyt miettiä, levätä ja odotan vkon 36 lääkäriaikaa.

Huomenna taas neuvola ja taas uusi neuvolan täti.. taitaa olla jo viides.. toivottavasti tämä on yhtä mukava kuin edellinen.. :| On vähän kurjaa kun terv.hoitajat vaihtuu jatkuvasti niin tuntuu ettei kukaan ole koskaan oikein perillä mistään.

Pikkutyyppi on ollut super-aktiivinen koko loppuviikon, paitsi tänään vähän rauhallisempi onneksi. Mutta ehkä se on väsynyt kun eilenkin oli niin hurja meno ja möyryäminen päällä yömyöhään asti.. =) Taas tänään tuntuu olevan pää alaspäin siellä, mutta musta ainakin tuntuu että mahtuu kääntyilemään siellä vielä.
Mun äitiyspakkauskaan ei ole vieläkään saapunut.. josko ensi viikolla...???!!! (malttamatonta odotusta) :)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! :heart:

pikkumangusti
 
Kiitos vaatekommenteista kevätesikolle, mekkalalle ja Kvartille! Noin mä vähän "pelkäsinkin", että on aivan tapauskohtaista, kuinka pieniä vaatteita tarvii ja kuinka pitkään... Ollaan kyllä molemmat pitkiä, mutta esim. mä synnyin itse etuajassa alle 50-senttisenä. Saahan niitä vaatteita onneksi kaupasta lisää sitten tarvittaessa! Huomasin tosin yhden bodyn pesulapusta, että rumpukuivaus kutistaa sitä noin yhdellä koolla. Jos siis kaikki 56-senttiset kutistuu rummussa sen verran, niin eipä niitä 50-senttisiä kannata ostaa ollenkaan. Oli muuten hyvä hoksata, että kutistumisvaraakin tarvii. Jotenkin en vaan yhtään hoksannut ajatella sitä, vaikka onhan se omissakin vaatteissa huomattu, että rumpu kitistää. :ashamed:

mekkalan sisustustaulujen idea taitaa olla vähän monimutkaisempi kuin mun tekemien. :D Eli niihin tulee ilmeisesti useampi kangaspala? Muotoon leikattuna? Kiitos muuten vinkistä - Martha Stewartin sivuilla näytti olevan paljon kaikkea mielenkiintoista! :)

kevätesikolle jaksuja! :hug:

Kvartti, liikkeiden kuulostelu saa kyllä helposti vähän huolestumaan. Heti, jos ne tuntuu erilaisena tai harvemmin, alkaa miettimään, että onkohan kaikki kunnossa. Vaikka toinenhan on varmaan vaan eri asennossa tms. Toivottavasti Myyrä reipastuu siellä! :)

Toivottavasti vetkulla on tänään parempi olo! :)

pikkumangusti, onpa ikävää, että terveydenhoitajat vaihtuu jatkuvasti. :/ Toivottavasti siellä on kuitenkin nyt mukava täti vastassa!

Omaan napaan ei oikeastaan ihmeempiä kuulu. Viime viikolla tosin huomasin, että ruokahalu tuntuu kasvaneen ihan valtavasti. :eek: Pari kertaa ainakin kävi niin, että pian välipalan syömisen jälkeen alkoi maha aivan murista, vaikka järjellä ajatellen ei kyllä mitenkään voinut olla nälkä! Toivottavasti tää menis pian ohi... Pitää koittaa tankata entistä enemmän kasviksia, jos ne täyttäis mahaa.

Valeska 22+6
 
Valeska, ei mun mielestä se idea oo yhtään monimutkainen, riippuu millaisen taulun haluaa tehdä. Eli tarvitaan kyllä eri ilkkuja ja kaksipuolista liimakangasta mallista riippuen. Se liimakangas on tosi helppo, kun voi vain silittäen liimata kangaspalat taustakankaalle kuvan mukaisesti. Jos mä saisin jotenkin aikaiseksi niin voisin laittaa kuvaa tekeleistäni tänne. Ehkä myöhemmin tällä vkolla onnistuis, kun lupasin yhdelle ystävälleni lähettää kuvia siitä millaista vauvanhuonetta oon väsännyt. Vaikka se on vielä keskeneräinen, onhan tässä vielä neljä viikkoa aikaa...

 
Niin ja kiitos hoitolaukkukokemuksista! Kyllä mekin hankitaan sellainen, olen itse asiassa löytänyt netistä kaksi vaihtoehtoa, joista on vaikea valita... Mutta otetaan varmaan se isompi, mahtuu ainakin rompetta mukaan.
 
Onnea hemuli :flower:

Mä tykkäsin käydä neuvolassa!
Meillä onkin perjantaina 1 kk neuvola tytöllä!!

Onnea Jane poksuista, enintään 2 vkoa enää ;)
Mulla kans meni toivo tuossa vaiheessa, ajattelin et varmasti mennään käynnistykseen! Vaan niinhän tuo neiti tuli kuitenkin itekseen, viikolla 40+4

Täällä neiti tulee tosiaan tällä viikolla jo 4 vkoa, miten se aika menee näin nopeaa :eek:
 
UUTISIA
Tänään tosiaan laskettu aika ja neuvolasta palasin juuri kotiin.
4 päivässä painoa tullut 800g!
Pissassa proteiinia ja verenpaineet huitelee taivaissa.
Sain lähetteen polille ja sinne pitää mennä vielä tänä iltana!
Istumaan ainakin käyrille ja katotaan onko myrkytystä!
Turvotus myös yksi syy se on aivan hirveää...
Käski varautua jäämään sinne, voi olla että käynnistykseen joutuu.
Mutta neuvolan täti sanoi, että voi olla myös että antavat verenpaine lääkkeet mukaan ja laittavat kotiin.
Toivottavasti ei tarttis sinne jäädä eikä menis käynnistykseen mutta pahoin pelkään...

Jos sitä kysyis vauvan kokoa :whistle:
Nyt pelottaa....
 
Jospa ilmoittaudun nyt sitten tännekin, toistaiseksi lähinnä tuolla joulukuun lumihiutaleissa pyörinyt.

Mutta esikoistani odottelen siis, viikkoja takana tänään 14+5 ja LA 8.12, synnäri TYKS. :) Maaginen 30 tulee täyteen syyskuussa.

Tsemppistä Jane69:lle! :)
 
Tervetuloa Hampiainen! Lisäilen sinut listalle :)

Harmi nuo paineet ym. Jane, mutta onneksi tutkitaan kunnolla ja ehkäpä pääset pian tutustumaan vauvaankin ;) Tule sitten kertomaan kuinka kävi! Ellet ole jo siellä nyytti sylissä...

Valeska, toi on hyvä pointti että tosiaan ne kutistuu jonkin verran ihan pesussakin ja varsinkin kuivurissa. En oo muissa vaatteissa niin huomannut, mutta H&M:n vaatteet kyllä kutistuu tosi paljon! Niitä ei varmaan ainakaan kannata ostaa ihan pieniä. Ja NameIt-merkkisissä on jo valmiiksi isompi kokomerkintä muihin verrattuna. Meillä tytöllä nyt käytössä 80 ja 86, mutta ostin just NameIt:in housut 92 kun ajattelin, että menisivät vähän kauemmin ja mahtuu kestovaippa hyvin niin eipä nuo ole juurikaan muita housuja isommat! Ja hooämmästä ostin joku aikaa sitten 86 bodeja ja meinaavat olla jo melkein pieniä, ison vaipan kanssa en viitsi enää tunkea. Eli tosi paljon eroja on kyllä kokomerkinnöissä.

Siis hitsi, menin tänään apteekkiin ostamaan niitä pukamapuikkoja niin siellä sanottiin että ei saa käyttää ilman lääkärin lupaa. Kuulemma eläinkokeissa se lääke (suun kautta otettuna) on aiheuttanut huuli- ja suulakihalkioita :eek: Pakkausselosteessa lukee että ei saa käyttää ekalla kolmanneksella mut ei muuta. Käytin jo pari kun mulla oli jäänyt, mutta en sit uskaltanut ostaa ja käyttää enää. Vaikka siis tuskin ne nyt tälle Myyrälle enää mitään tuollaista aiheuttaisivat kun eiköhän sillä ole jo suulaki ummessa jos on mennäkseen, mutta en silti viitsinyt. Mulla on keskiviikkona lääkäri, niin kysyn sieltä sitten että mitä voi käyttää.

Puuh, jotenkin raskas päivä takana ja väsy olo. Menen nukkumaan.

Kvartti ja Myyräläinen 24+6
 
Täällä yökukkuli.. =)

Uusin neuvolatätini oli kuin olikin tosi ihana.. onneksi :) Joudun nyt varmuudeksi verikokeisiin
kun mulla on ollut tuota kutinaa, ei kylläkään jalkapohjissa, mutta muualla kropassa. Itse kyllä uskon että johtuu vain venyvästä ja kuvasta ihosta, mutta kai se on hyvä tarkistaa. Kiva vaan kun muutenkin "rakastan" noita verikokeita ja muita toimenpiteitä.. :|

Kvartti meillä ainakin näkyi siellä 4D ultrassa viikolla 20+jotain jo kokonainen ylähuuli jne niin että ei ne sun ottamat lääkkeet enää varmaan siihen ehdi vaikuttaa. Varmaan löytyy joku toinen lääke, mitä voi käyttää kun eikös tuo nyt ole hyvin yleinen vaiva raskaana (?).
Täällä massu mennyt ihan jumiin, aloitin taas rautalääkkeen ja suklaansyönnin (mulla tosi paha laktoosi-int.) että saisi edes ripsan.. tää ummetus on ihan kamalaa. :x

Jane Tsemppiä sinne! Toivottavasti pääset pian kotiin ja kaikki ok!

Mekkala minkälaisia laukkuja sinä olet ajatellut, kyselee Utelo-mangusti. =)

Valeska Kyllä täälläkin on saanut aika huolella tankata, tosin tässä vaiheessa minulla tuntuu ettei vatsa vedä enää samoja määriä kun normaalisti, vaan täyteen tulee paljon helpommin. Sitten on vaan pitänyt syödä useammin ja pieniä annoksia. :)

Hampiainen Tervetuloa! :wave:


pikkumangusti 31+5
 
Janelle tsemppiä!

Joo Mangusti, samaa siis itekin mietin että eiköhän tuo kehitysvaihe ole jo takana. Ja tuo oli siis tosiaan suun kautta nautittuna saatu tulos ja kyllä mä ne puikot ihan paikallisesti käytin ;) Noissa lääkkeissä on kuulemma kaikissa sitä kortikosteroidia (?) josta toi tulos oli tullut, paitsi siinä AC3:ssa jota kokeilin myös viimeksi mut siitä ei ollut kyllä mitään hyötyä. Ehkä se vähän auttoi siinä ite toimituksessa niin jos niitä ei tulisi lisää, mutta mulla ei ainakaan auttanut jo olemassa oleviin pukamiin :x Mutta ajattelin kyllä uskaltaa noita "hyviä" vielä käyttää jos se lääkäri ei niitä suoranaisesti huomenna kiellä. Noi on niin hyviä että ei tarvi toivottavasti kauaa käyttää.

Toivottavasti ei oo mitään maksakutinaa tuo sun kutina! Mulla välillä kutisee enemmän ja välillä vähemmän, tuntuu että just silloin kutisee kun maha muutenkin kasvaa.

Nyt koululle käymään, jospa sitä ensi viikolla saisi työn laitettua sivuun :)

Kvartti ja Myyrä 25+0!!
 
mekkala, juu, uskon, ettei se taulujen idea oo mitenkään erityisen monimutkainen. Jotenkin vaan hankala hahmottaa näkemättä. Ois kiva nähdä ne sun taulut, jos jaksat laittaa kuvan/kuvia! :) Mun sisustustaulut styroxille on siis sellasia, että niissä on vaan yks iso kangaspala, jonka reunat on kiinnitetty nuppineuloilla levyn takapuolelle.

Janelle onnea lasketun ajan saavuttamisesta! :flower: Tsemppiä ja toivottavasti kivut hellittää!

Odessa80, onnea tytön 1 kk neuvolaan! :)

Keltakanelille onnea poksuista! :)

Tervetuloa, hampiainen! :flower:

Kvartti, hyvä tietää, että H&M:n vaatteista kannattaa ottaa vähän isompaa kokoa. Totta kyllä, että kokomerkinnöissä on melkoista vaihtelua. Ja muutenkin malleissa. Jotkut vaatteet näyttää niin leveiltä, että tulee mieleen, pysyykö ne edes kunnolla päällä. Toiset taas on niin kapeita, että esim. housuista saa miettiä, mahtuuko vaippa ja puristaako kuminauha. Tosi hankala kyllä miettiä näitä, kun ei oo käytännön kokemusta... -- Tuntuis, ettei se lääke enää voi aiheuttaa huulihalkiota, mutta eihän sitä uskalla ostaa, jos apteekissa ei suositella... Onneksi pääset pian kysymään lääkäriltä! Ja tsemppiä opparin (?) kanssa! :)

pikkumangusti, täälläkin on massu jumissa... Mä luulen, että se tuli mulle nimenomaan rautatableteista, kun söin niitä vasta lyhyen kuurin. On kyllä inhottava vaiva tää ummetus. :x

Mistä ootte muuten ostaneet puolipotkuhousuja? Eli voitteko erityisesti suositella jotain liikettä/merkkiä?

Valeska 23+0 *poks*
 
onnea hemulille! <3

kevätesikko, tuo on niin tutun kuuloista. mutta jos nyt auttaa mitään, niin kuitenkin tuo aika kuulostaa nyt kaukaiselta. poika on nyt 3 kk ja mahavaivoista katosi terä jo kauan sitten. nyt meillä nukutaankin 9 h putkeen ilman syömisiä... :O Nyt eletään aivan ihanaa pikkuvauva-aikaa!

Meillä vaatekoko on nyt 68 cm.
 
Ei täältä pinosta malta pysyä poissa, joku tänne vetää edelleenkin. :ashamed:

Nyt ihan kirjoitankin tuon lukemisen sijasta. Eli Hemulille isot onnittelut! :heart:

Ja Jane, sielläkin jo täydet viikot, hurjaa. Onnittelut isoista poksuista ja tsempit tulevaan! :)

Nyt mä yritän taas vetäytyä tuonne omalle puolelleni, jospa sitten joskus taas pyörisin täällä odotuspuolellakin ihan oikeastakin syystä, mutta kasvatetaan nyt tuo ensimmäinen vähän isommaksi. :D

- Hapsiainen ja Julia-herne muutamaa päivää vaille 3 kk.
 
Täällä ollaan yhdessä kasassa!
Mutta toivottavasti ei kauaa.
9 aamulla alettiin käynnistelemään!
Vielä ei oo tapahtunut mitään, ei ees supistele
Että tovi voipi mennä tässä...

Jane ja veijokeiju 40+1
 
Uusi ilmoittautuu!

Kuumeilijoissa olen kolmekymppisiin ensikertalaisiin kirjoitellut jo pitkän tovin. Ikää 34 ja siis esikoista alkuviikoilla odotetaan, tänään 5+6 menkoista laskettuna ja LA 9.2.2011. Yrityskierto 10 toi toivotun tuloksen Terolutien avustamana. Keltakanelin kanssa aloitettiin kuumeilu ja hän tännekin houkutteli =)
 
Tervetuloa Rae ja Hampiainen! Täällä tarvitaan uutta verta, kun moni vauvautui tuossa toukokuun alussa...

Janelle onnea sairaalaan, kerro sitten lisää kun ehdit...

Pikkumangusti, säkin taas poksut vaikka miten pitkällä! En tiedä oliko mun vastauksesta sulle mitään apuja, mutta voit hyvin kirjoitella lisää, jos siltä tuntuu. Hoitolaukkkuja olen pohtinut näiden kahden välillä: http://lastenhuone.fi/catalog/product_info2.php?cPath=22_90&products_id=2557 ja http://www.vaippatalo.fi/cat/product_details.php?p=898 Varmaan tilaan tuon vähän kalliimman, kun se on kooltaan isompi. Yksi ystäväni valitteli juuri, miten Brion hoitolaukku on jäämässä pieneksi, kun lapsi kasvaa ja ruokapurkkejakin pitäisi raijata mukana. Muuten tuo toinen olisi edulllisempi, mutta sitten se ei ole taas paljoa sitä mun pieneksi kokemaani marilaukkua isompi... Minkäs teet. Tylsää, kun sulla vaihtuu ne terkat koko ajan, mulla oli nyt toista kertaa se uusi tänään neuvolassa, nyt luisti juttu jo vähän paremmin kuin viimeksi.

Valeska, juu, enkä mäkään osaa kovin hyvin sitä selittää. Laitan kuvaa vkoloppuna, ainakin yritän. Saadaan silloin vauvan huonetta taas askel valmiimmaksi, kun saadaan mun vanha lastensänky, maalattu pinnasänky ja hylly vihdoin isältäni tänne. Napsin samalla ne pari kuvaa ystävälleni, kun lupasin.

Onnea Keltakanelille poksuista!

Tänään on mun vimppa kesälomapäivä tänä vuonna, huomenna alkaa äitiysloma!!! Tänään olin neuvolassa, kaikki mittaukset taas ookoo, paitsi painoa tullut 800g viikossa...
:'( Mutta voisi johtua siitä, kun mulla on viikon verran nyt turvotus käsissä ja jaloissa lisääntynyt potenssiin kymmenen. Jalat on kuin elefantilla, ei eroa jalan ja säären paksuudessa, iho kiristää ja jalat särkee. Inhottavaa. Seuraava neuvola on alle kahden viikon päästä maanantaina, samana päivänä on synnytystapa-arvio Tyksissä. Siitä sitten alkaa neuvolakäynnit viikon välein eli kolmen viikon päästä on sitten neuvolalääkäri. Ylihuomenna poksahtaisi 35 rv täyteen... Sitä odotellessa...
 
Tervetuloa Rae! Seurailen sun odotustasi erityisellä mielenkiinnolla kun itsellä oli lähes sama laskettu aika kaksi vuotta aiemmin. Nyt tuo tyttö on jo 1v4kk vanha, nopeasti on mennyt aika! Onnittelut vielä plussasta! :flower:

Jane taitaa nyt olla käärö sylissä siellä :D

Mekkala, onko sulla kunnolliset tukisukat? Mulla auttaa tosi paljon ne, mittasin jopa joskus nilkan ympäryksen illalla kun en ollut pitänyt sukkaa ja kun olin ja eroa oli monta senttiä! Oon ite alalla, johon kuuluu myös tukisukkien kanssa työskentely, en viitsi tässä tarkemmin eritellä, mutta tosiaan sillä sukan laadulla on paljon merkitystä. Halvat sukat puristaa yläosastaan vaan ja siten voivat pahentaakin turvotusta, mutta kunnolliset lääkinnälliset kompressiosukat puristaa eniten nilkasta, jolloin verenkierto paranee jalassa ja neste kiertää paremmin. Kuulostaa aika hurjalta toi sun turvotus ja jos kerran ei oo kyse mistään myrkytyksestä kuitenkaan niin sukka voisi olla hyvä apu? Niitä voi myöhemminkin sitten käyttää erinomaisina lentosukkina, eli eivät mene hukkaan. Sori, myyntipuhe tuli! :LOL:

Mutta onnittelut huomenna alkavasta äitiyslomasta! :heart:

Mulla ihme sydämentykytys ollut siitä saakka kun heräsin, tuntuu kun olisin juonut liikaa kahvia vaikka en ole. Ellen sitten oo unissani käynyt tuolla keittelemässä.. Hmm. Ehkäpä se menee kohta ohi.
Iltapäivällä lääkärin tarkastus, saa nähdä mitä Myyrälle kuuluu ja selviääkö sukupuoli vahingossa, päätettiin että ei oteta varta vasten sitä selville :)

KÖ ja Myyrä 25+1

Muoks. Hemuli, jos ehdit käydä niin kerropa tyttösen mittoja että saadaan listaan kauniisti :) :heart:
 

Yhteistyössä