*Noin kolmekymppiset ekakertalaiset TOUKO- ja KESÄKUUSSA*

Ada
:flower: Moikka kaikille
ja hyvää alkukesää! Harmittaa, kun en ehdi lukea teidän kuulumisia, mutta ehkä se on hyväkin...pysyy vauvakuume vähän paremmin aisoissa.
Vauvakuume-puolellakin on tapahtunut foorumiin siirtyminen. Lähetän sinne paljon kesäistä plussatuulta!!!
Hemuli on pian kahden pienokaisen äiti :heart: . Voimia loppukiriin!
Kevätesikko, juuri noita samoja asioita joista kirjoitit puidaan aika aktiivisesti facebookin puolella. Toivottavasti jaksat liittyä siellä seuraan. Voimia pikkuisen kanssa :hug: . Väsyneenä sitä helposti eksyy vähän sellaiseen sumuiseen olotilaan, jossa on vaikeampi tajuta vauvan viestejä. Hyvä että teitte evakkoreissun :) .

Sanon taas, että nauttikaa masuistanne, potkuista ja kaikesta. Hyviä vointeja!
:heart: :lla Ada ja poika 0,5 vuotta neljän päivän päästä.
 
Tervehdys!

Hiljaista on... Itse olen ollut nelipäiväisissä pääsykokeissa tässä hiljan ja on pää vieläkin pyörällä. Toivon niin voivani aloittaa opiskelut ennen äitiyslomalle jääntiä...

Me saatiin neljän vuoden takainen äitiyspakkaus, joten uutta ei sitten oteta. Sillä 140?:lla (eiköhän se raha-avustus jotain tuota luokkaa ollut) saakin sitten hankittua kestovaippoja ja vaatteita lisää vaikka kuinka. Varsinkin kun ostelen suurimmaksi osaksi kaiken kirppiksiltä. Vaatelahjotuksiakin varmaan saa, mutta vielä niitä ei ole kertynyt yhtään. Tässä siis pähkäilen, kuten teistäkin moni, että kuinka paljon niitä vaatteita hankkisi. Ehkä tosiaan enemmän sitten rakenneultran jälkeen kun (jos) saa tietää lapsukaisen sukupuolen.

Tuo rakas aviomieheni on saanut mut aivopestyä ajatteleen meidän jälkikasvua poikana... Huomaan että alitajuntaisesti katselen poikien vaatteita. Mä kun kuitenkin salaa toivon tyttöä, kun on jo kolme kummipoikaa, joille on tullu osteltua vaatteita ja leluja. Olis hienoo saada joskus ostaa niitä tyttöjen juttujakin. No, eipä sen niin väliä. =)

Keltakaneli 13+6
 
Ihan nopsaan kirjottelen tässä.. täällä on pikkutyyppi masussa ollut harvinaisen aktiivinen pari päivää, mistä lie johtuu, mutta hyvä niin. Meillä on mennyt viikonloppu varaston siivoilun merkeissä ja sain varattua ensi viikonlopusta eteenpäin kirppispöydänkin jos saisi kipattua nuo kaikki ylimääräiset roinat sinne.. kuka ihme on kerännyt tuota tavaraa meidän varastoon? ;)
Löysin samalla myös jotain vanhoja omia vauvan vaatteita sekä kassillisen vauvan leluja. Vanhat Briot olivat edelleen söpöjä mutta joukosta löytyi myös muovihelistin "made in USSR"..laatutavaraa siis säilössä.. :D Teki mieli kipata koko roska menemään mutta jätin nyt kuitenkin vielä varastoon.. olisi mukava tietää onko silloin vuonna -80 ollut äitiyspakkauksessa joku helistin ja jos niin millainenkohan se on ollut?
Muuten täällä ei mitään uutta, paitsi että maitoa on alkanut vuotamaan rinnoista nyt vielä enemmän.. :ashamed: jopa ärsyttävässä määrin iltaisin.. täytyy siis kai siirtyä liivinsuojiin täysipäiväisesti.

Pian alkavaa kesälomaa odotellessa.. B)
pikkumangusti 30+3
 
Maalta nettipimennosta kotiuduttu... ;) Vauva potkii vielä aiempaa enemmän ja välillä jo melko tiukastikin. Taitaa potkia välillä unissaankin tai sitten siellä ei nukuta ollenkaan! Apua, toivottavasti meille ei ole tulossa mitään kukkujaa nyt kun esikko on alkanut nukkua kokonaisia 12 h yöunia...

Kiva kuulla jo vauvaantuneista! Kuulostaa niin tutulta. Muiden juttuja lukiessa vasta muistaa että tuollaistahan se olikin. Nopeesti ne pienet harmit, huolenaiheet ja ylireagoinnit unohtuu.

Kvartti ja Hemuli, asennoiduin jo viimeeksi niin, että vauva tulee 2 vkoa lasketun ajan yli, niin ei juurikaan kiukuttanut kun meni 4 päivää yli lasketun, vaikka viimeinen viikko oli kyllä tuskaista oloa. Muut läheiset tuntui olevan enemmän tulisilla hiilillä, mutta sanoin kyseilijöille että kyllä se sieltä tulee viimeistään sitte 42 viikolla. Samoin aion tehdä nyt, varsinkin kun on siskon häät 1,5 vkoa ennen laskettua aikaa. Jalat TIUKASTI ristissä siihen asti! :LOL:

Mukavaa viikkoa!
Vetku ja ruttunen 26+5 (elokuisissa oli muuten jo näillä viikoilla syntynyt, hui...)
 
Voi kun osais olla vaan lungisti ja ajatella että kyllä se sieltä joskus tulee :whistle:

Mutta kun ei.
Kaikki vihlaisut sun muut pikku kivut saa aikaan ilmeen :eek: heh
Tosin viikonloppuna on siskon tytön rippijuhlat jonne olis kiva päästä.
Päivää ennen laskettua hui!
Saas nähdä olenko paikalla...

Veijooo tällä viikolla olis hyvä syntyä!!
39+0 POOOKS
Kuulikohan se :D
 
Hohhoijaa, se olisi sitten uusi viikko taas. Enää kaksi ja sitten onkin jo juhannus :) Mulla olisi tarkoitus saada tuo opinnäytetyö valmiiksi (palautusta varten tarvii kyllä odotella syksyä kun tarvitsen vielä käyttäjätietoa siihen, mutta muuten valmiiksi) ennen juhannusta ja nyt alkaa vähän jännittää että miten käy.. Tällä viikolla on vaan kaksi "työpäivää" ja ensi viikolla kolme. Koitan puristaa, olisi niin ihanaa sitten lomailla kunnolla niin ettei tarvitsisi tuota enää miettiä. Esikoisella alkaa päiväkodista loma juhannuksesta eteenpäin, katsotaan miten paljon se sitten elokuussa enää sinne menee. Jos saisin nuo muutamat kurssit vielä pulkkaan jossain vaiheessa niin sitten voisin jäädä äitiyslomalle ja ei tarvittaisi päiväkotia enää. Olisi kivaa :D

Täällä ollut masussa vähän hiljaisempaa, aina sitä alkaa heti kyllä miettiä että onko kaikki kunnossa. Kävin äsken jättämässä pissanäytteenkin labraan kun perjantaina yltyivät noi liitoskivut tai mitä lie ovatkaan aika koviksi ja on sellainen vaikeasti selitettävä kipu, joka voisi kai olla virtsatietulehdustakin.. No, katsotaan mitä löytyy, jos on liitoskipua niin sitten vaan pitää kai välttää rasitusta ja syödä panadolia.

Tänään oltiin aamupäivä muutaman tutun äidin ja lapsen kanssa leikkipuistossa, oli kyllä mukavaa! Tyttökin väsähti kolmen tunnin ulkoilusta niin että sain paluumatkalla nostaa sen nukkuvana autosta ensin kärryihin (kun kävin siellä labrassa ite), sitten takas autoon ja vielä kotona omaan sänkyyn. Ja ulkovaatteetkin sain päältä pois, käsiä en sentään alkanut pestä :D

Toivotaan Jane että kohta alkaa tapahtua! Kärsivällisyyttä! :D

Nyt syön äkkiä kun tuo yksi vielä nukkuu ja jos vaikka hetkeksi saisin nostaa vielä jalat ylös :)

KÖ 23+6
 
Nostelenpa vähän...

Eilen yritettiin sovittaa esikoiselle hääjuhlamekkoa (viikonloppuna sukulaisen häät), niin ei meinannut antaa millään laittaa mekkoa päälle. Vääntelehti vaan käsiä pois hihojen läheltä, vaikka normaalisti auttaa itse pukemisessa työntämällä kädet hihoihin. Varsinainen rinsessa siis, niin kuin äitinsäkin tosin... :whistle: Saas nähdä saadaanko lauantaina juhlavaatteet päälle vain lähdetäänkö sammareissa.

Kvartille jaksuja viimeiseen rutistukseen ja samoin tietty Janelle!
 
Täällä ollaan :wave:
Ahistaa kun ei mitään merkkejä ole, että synnyttäisin tänä kesänä :kieh:
Viime yönä oli tullut kaverille lähtö, sillä vissiin vaavi jo sylissä!

Sitä tässä mietin että kun mies on kaukana toisessa kaupungissa töissä.
Ja jos mulle tulee lähtö keskellä kirkasta päivää, niin hakeeko ambulanssi?!
En tunne täältä ketään eli ei oo ketään kuka veis.
Ja tuntuu tyhmältä soittaa mies hakemaan, kun sinne samaan kaupunkiin oon menossa kuitenkin synnyttämään.

Hitto mä oon taas herkutellu vaikka kuinka, ihan jännittää taas neuvolaan meno loppuviikosta.
Toivottavasti ei tarttis enää mennä :whistle:
 
Hei!

Täällä olis pyykinpesu meneillään. Lakanat, pikkupyyhkeet ja vaippaharsot olis jo pesty, samaten 50 ja 56 vaatteet. Huomenna jatkan 62 ja 68 vaatteilla. Ei millään jaksais ajatella silittämistä... Onko ne pakko silittää? Kun vauva on olemassa, niitä ei kuitenkaan ehdi silittää, eli onko siitä mitään hyötyä?

Yritän saada siskolta ompelukoneen lainaan niin hurauttaisin parit pussilakanat ja tyynyliinat ja laittaisin kahdet osatamani aluslakanat puoliksi korisänkyä varten. Eilen tein kaksi norsu sisustustaulua kivoista kankaista, tuli todella hienot, vaikka itse sanonkin. Ystäväni oli opastamassa niiden kanssa, mutta tänään ostin lisää kangaspaloja ja aion tehdä kolme lisää.

Huh, väsyttää.

Keltakaneli, toivottavasti pääsykokeet meni hyvin!

Pikkumangusti, mullakin taisi ensi kertaa tulla rinnoista sellaista paksua keltaista töhnää. Ök. Mutta vielä ei ole tullut sen enempää. Sain kestoliivinsuojatkin pestyä niin ovat nekin valmiina käyttöön.

Vetku, onnea, että selviät siskon häiden yli!

, voimia vimppaan rutistukseen!
 
Jane, et sä millään ambulanssilla saa mennä jos sulla ei ole joku hätänä, sehän olisi pois joltain jolla oikeasti on hätä. Taksilla pääsee. Tai sit miehen kyydillä, aika harvoin ne ekat vauvat sieltä ihan heti tulee. Toivotaan että pääset kohta synnyttämään eikä tarvis enää neuvoloita jännittää!

Mekkala, ihan hyvin voi varmasti jättää silittämättä ne vaatteet :) Meillä tosiaan tasan sen yhden kerran on silitetty ja sen jälkeen ostettuja /saatuja vaatteita ei koskaan. Nykyään en edes pese päällysvaatteita ennen käyttöä, yleensä ne ehtii olla päällä just sen yhden kerran ja sitten ovat kuitenkin valmiita pesuun niin tuntuu aika turhalta. Iholle tulevat vaatteet pesen vieläkin (Helmi siis kohta 1v4kk) ja pienelle pesin kaikki.

Ihanilta kuulostaa nuo norsutaulut! Mä oon tehnyt (täällä joku kertoi tehneensä ja kopioin idean) sellaisen Muumimamma-palapelin ja kehystin sen. Nyt oon ostanut toisen saman sarjan palapelin, mutta viimeksi Ikeassa käydessä ei siellä ollut niitä kehyksiä... Toivottavasti niitä vielä tulisi niin saisin toisenkin taulun tuonne lastenhuoneeseen. Ja pääsisin siis tekemään sitä palapeliä, se on kivaa :D

Ei ollut onneksi mitään virtsatietulehdusta, se on vaan sitä liitoskipua ja kohdun kasvukipua. Pitää vähän katella nyt etten koko ajan kantaisi jotain (esim. 10kg Helmiä...) niin jospa toi kipu pysyisi kurissa.

Nyt meen kattomaan Lapsityranneja, hyviä vinkkejä saa niistä että mitä EI kannata tehdä :D

KÖ 24+0
 
Huomenia!

Täällä on herätty jo puoli kuudelta... Ja pyykkikone pyörii jo toista päivää. Samalla tulee käytyä läpi kaikki pienen vaatteet ja vertailtua koot, jotka muuten heittelee tosi paljon valmistajasta riippuen. Ainakin tulee nyt samankokoiset samoihin laatikoihin. Eikä ainakaan lopu vaatteet kesken tältä pojalta ja yhtään ei tarvita lahjaksi...

Saa nähdä mentäiskö parin kaverin kanssa tänään katsomaan Sinkkuelämää, tarkoitus olis, mutta saadaanko aikaiseksi on eri juttu. Muuten, poikkeuksellisesti, oon koko päivän kotona ja pyykkään ja silitän. Yleensä sitä aina osuu joka päivälle jokin syy piipahtaa keskustassa tai ystävän luona ja siinä yhtäkkiä menikin koko iltapäivä tms.

, jep, mäkin päädyin pesemään vain ne iholle tulevat vaatteet, ja suoraan sanoen, taitaa meidän kodissa ne silittämiset jäädä väliin tämän ainoankin kerran osalta. On nuo hartiat sen verran kireällä, että yhdistettynä seisomiseen, tulee aika pian huono olo. Huomasin sen maanantaina, kun ensin leikkasin lappuja vaatteista pois ja lajittelin niitä seisaaltani lipaston ääressä. Ei hyvä. Tänään aamulla jatkoin istualtani hommaa sohvalla. Parempi.

Saan varmaan koko pesemishomman valmiiksi viimeistään perjantaina ja sitten lähdetäänkin vkonlopuksi Hkiin! Ei malta odottaa, saa nähdä hyviä ystäviä pitkästä aikaa... Ja käydään miehen kanssa vähän shoppailemassakin viimeisiä pikkujuttuja vauvalle.

Huomenna poksuisi 34+0. Sitä odotellessa...
 
:wave: Täällä ollaan vielä maha pystyssä!

Neuvola käynnistä tulen sitten kertomaan kuulumisia se on tänään klo 14!
Eipä tullut paljoa taaskaan nukuttua, kun vaan mietti et taas neuvolaan :kieh:
Mikähän siinä on niin inhottavaa, että pitää stressata?? :whistle:
 
Kvartti lähetä se sade sunnuntaille tänne :) meidän tielle. Pitää meinaan matkustaa ilmastoimattomalla autolla typyn kanssa joten viileää meille siksi matkaksi kiitos :)

Jaksuja jännääjille, millon se lähtö tulee!

täällä typyn naama ihan näppyinen, kutittaa pientä. ja unet taas kateissa päivisin. mut on se niin suloinen :LOL: ja luonnetta löytyy, vieraita juoksuttaa ja seisottaa jos häntä aikoo pitää :) ja isäänsä jonkun verran kanssa. Mua harvemmin vai oonko vaan niin laiska et ei oo saanu mua liikkeelle kun harvoin... siis sylissä ollessaan.

Unico ja typy 6vk ja risat
 
Jane, no voi höh jos tuolla tavalla tulee stressiä neuvolasta :( Varsinkin kun tossa loppuvaiheessa siellä saa ravata alvariinsa. Onkohan se sun neuvolantäti jotenkin ikävä? Vai mikä siellä jännittää? Kun siis ite viimeksi aina oikein odotin sinne menoa, nyt on vähän into laantunut sen(kin) asian suhteen. Musta oli kiva kuulla vauvan sydänäänet ja muutenkin silloin tuntui että se neuvolakäynti toi aina vähän sisältöä päivään niin odottelu meni hetken nopeammin (joo ei ollut paljon puuhaa silloin kai :) )

No mutta kohta sä pääset niistäkin kun Veijo päättää saapua! :D

Unico, onko ne hormoninäppyjä? Helmillä oli ihan kamalat näpyt just joskus 5-8 viikon iässä, meni ihan rikki koko naama ja jopa korvalehdet :whistle: Paranivat onneksi perusvoiteella ja ajan kanssa, toivottavasti teilläkin kohta :)
 
Onnea Hemulille tyttösestä!! :flower:
Mä tuun perässä JOSKUS :whistle:

Neuvolassa asioitu jälleen kerran.
En jaksa sen kummemmin eritellä...

SF mitta pienentynyt sentin 35cm --) 34cm
Painon kanssa olen tapellut ja nyt päästiin alle kilon 400g viikossa JIPPII!!
Aijemmin tullut sitä 2 kiloa
Noh paineet oli edelleen koholla, jonka takia menen maanantaina jälleen kerran neuvolaan.
Silloin pitäs päättyä vuokrasopimus veijon yksiössä, saas nähdä
Pissakin oli puhdas, mutta silti vien huomenna pissan labraan, kun viimeks vienyt maaliskuussa. Haluaa tarkistaa varmuudenvuoksi.

Mua pelottaa varmaan se että kun aina naristaan kiloista, no nyt ei tarvinnut!!!

Sitten mä olen ihmetellyt että mikä kipeä patti mulla on oikeessa ranteessa.
Neuvolan täti talutti mut tk puolelle ja jonnekkin toimenpide huoneeseen,
jonne tuli lääkäri kattomaan mun kättä.
Noh siinä on joku nivelpussitulehdusjuttu tai jännetupentulehdus tai joku semmonen??!
En mää saanu selvää mihin ne lopulta pääty
Mutta lääkäri paineli oikeen kunnolla tota rannetta (jumankauta että sattu) niin se patti yhtäkkiä puhkes!!
Lääkäri vaan tokas ettei ollut tarkoitus puhkasta, vaan olis neulalla pitänyt tyhjentää!
No onneks puhkes! Nyt on sitten käsi paketissa ja ties kuinka kauan, eikä saa rasittaa.
Kivaa kun on vielä oikee käsi!

Mutta siis kaikki hyvin täällä ja paksusti voidaan!
Hyvillä mielin saan mennä rippijuhliin sunnuntaina!
Siis jos ei tässä lähtö tule minnekkään

Jane ja veijokeiju 39+3
 
Onnea Hemulille tytöstä! :flower:

Jane, mua kans usein vähän jännittää ja inhottaakin neuvolaan meneminen. Tuntuu, että se on lähinnä sellasta mittaamista vaan... :/ Mulla nousee heti verenpaine pilviin, kun joku muu mittaa sen tai jos jossain itsemittausasemalla on paineet saada hyvät lukemat esim. reseptiä varten. Oikeesti mulla ei kuitenkaan edes oo korkea verenpaine, vaikka oon niin aina luullut! Tein talvella muutaman viikon ajan kotimittauksia lainamittarilla, ja niistä tuli ihan normaalit tulokset. Onneksi tää ongelma on nyt vähän helpottanu, ja viime käynnillä sain ihan hyvät luvut neuvolassakin! Verenpaineen lisäksi stressaan punnituksia, vaikkakaan mun neuvolantäti ei oo koskaan sanonu mitään painonnoususta. Mulla oli kuitenkin jo lähtöpaino vähän ylipainon puolella, niin luulen, että joku muu täti ois hyvinkin saattanut alkaa narista painosta. Vaikka oon liikkunut ja laskenut kaloreita suurimman osan aikaa, on mulle tullut jo 6 kg tähän mennessä. Ois aivan kamalaa, jos ois sellanen täti, joka sanois aina, että yhtään ei saa tulla lisää seuraavaan neuvolaan mennessä. Mulla ei vaan näytä pysyvän tuo paino samassa... :ashamed:

mekkalan sisustustaulut kuulostaa tosi kivoilta! =) Mäkin oon tehnyt muutamia sellasia styrox-levyille. Mitä sä käytit pohjana? Meillä ei oo lastenhuonetta, kun kaksiossa asustellaan, niin ei pääse oikein sisustamaan. Harmi!

Rakenneultra oli siis meillä tällä viikolla, ja poju vastasi kaikkien mittojen osalta viikkoja. Muutenkin kaikki oli kunnossa! Sukupuolikin siis varmistui nyt. Onneksi ei menny hukkaan ne siniset vaatteet, joita oltiin jo ehditty hankkia! :D

Minkä verran ootte muuten varanneet 50- ja 56-senttisiä vaatteita? Tuli vaan mieleen, kun luin mekkalan pyykkäilyistä. Mä en oo 50-senttisiä uskaltanu ostaa ollenkaan (vielä ), kun tuntuu, että ne varmaan menee heti kohta pieniksi. Saadaan kuitenkin sukulaisilta jotain vaatteita, niin jospa siellä ois niitä pienimpiäkin kokoja.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Valeska 22+3
 
Onnea Hemulille tytöstä! :flower:

Mulla on profiili Facebookissa, miten käytännössä toimii jos haluan päästä mukaan turinoimaan sitä kautta? Ootteko siellä jotenkin ryhmänä vai miten ja kirjoitteletteko niin että muutkin naamakirjakaverinne näkee vauvapalsta-ystävänne, vai miten? Olisi kyllä kiva pitää yhteyttä jatkossakin teihin.

Täällä masuvaivat ovat menneet parempaan suuntaan, tai lähinnä muuttaneet muotoaan. Edelleen kyllä masu kipristelee, mutta nyt päivän sana on ollut mielettömät pierut, jotka HAISEE. Yöllä ryhdyin ihan turhaan tyttöä vaipan vaihdolla herättelemään kun en tiennyt haiseeko nyt vaipan tavarat vai pelkkä pieru. Eikä siellä ollut vaipassa kuin yksi pienen pieni kakka, ihan turhaan tytön sain kunnolla hereille.

Tytöllä on ollut kyllä aika hieno päivärytmi jo nyt vaikka sanotaankin ettei näin pienellä vielä ole mitään rytmiä. On tähän mennessä nukkunut aina öisin hyvin kunhan vaan saa nukahtamaan. Saattaa nukkua jopa 6 tuntia ekaan yösyöttöön asti. :eek: Ja sen jälkeen kaksi kertaa kaksi tai kolme tuntia. Mutta siis pitää ihan julmettua ääntä nukkuessaan ja nyt olen tuntenut itseni tosi kurjaksi ja epäonnistuneeksi kun olen joutunut siirtymään nukkumaan eri huoneeseen vauvan kanssa. Meillä tämä vielä tarkoittaa sitä että joudun nukkumaan yläkerrassa ja vauva alakerran huoneessa. Meillä tosin on niin pahvinohuet seinät että kuulen vauvan kyllä varsin hyvin yläkertaankin (sänky on yläkertaan johtavien portaiden yläpäässä ja portaiden yläpään ja alakerran huoneen välissä on ainoastaan vaatekaapin ovi "äänieristeenä"), silti olen vielä varustautunut itkuhälyttimellä. Samassa huoneessa nukkumisesta ei tule yhtikäs mitään, paitsi silloin kun otan vauvan viereen sänkyyn nukkumaan, silloin saan nukuttua sellaista koiranunta. Silloin vauva nukkuu levollisemmin ja pitää vähemmän ääntä. En tiedä mitä tekisin öiden kanssa, tuntuu kurjalta jättää vauva yksin omaan huoneeseen, mutta toisaalta alan olla ihan poikki öiden kanssa. Jostain syystä en myöskään täysin luota siihen että mies kuulee vauvan, säpsähtelen itse hereille kuulostelemaan. En tajua miksi olen ottanut näin hirveän stressin nukkumisesta.

Tyttö on kyllä syötävän suloinen ja jos masuvaivoja ei olisi, olisi varmaan liiankin helppo vauva.

Tsemppiä kaikille vielä odottaville, kamala miten teillä kaikilla onkaan jo viikkoja!

kevätesikko ja tyttö 1 kk 3 päivää
 
Valeska: Me ei ostettu juuri ollenkaan 50 senttisiä vaatteita, mutta kun tyttö syntyi 47-senttisenä, kaikki koon 56 vaatteet oli järjettömän suuria eikä mitkään potkarit pysyneet jalassa. Nyt kuukauden ikäisenä vasta alkaa sopia vaatteiden sisälle. :p
 
Moikka, kävin vähän kurkkimassa täällä pitkästä aikaa. Me yritetään nyt kakkosta saada aikaseksi ja sen takia taas pyörin enemmän näillä palstoilla.

kevätesikko, HPM voi lisätä sut sinne facebookin keskusteluryhmään, joka on salainen. Se ei siis näy profiilissasi, eikä ole pakko ruveta kenenkään muiden ryhmäläisten kaveriksi, mutta toki kaveripyyntöjäkin voi laittaa tutuimmille jäsenille. Mulla on osa kavereina ja vieraammat ei. Kuulostaa hyvin tavalliselta pikkuvauvan kanssa elämiseltä. Voi miten se aika tuntuukin jo niin kaukaiselta muistolta! Meidän poika on nyt jo 1 v 8 kk. Oli siinä kyllä haastetta kerrakseen, mutta ajan kanssa se helpottaa. Yrittäkään vaan jakaa niitä yöllisiä kanniskeluvuoroja mahdollisuuksien mukaan, jotta sinäkin saat nukkua myös vaikeampina jaksoina. Kyllä se siitä helpottaa.
 

Yhteistyössä