Noin kolmekymppiset ekakertalaiset SYYSKUUSSA

HPM
No jopas jopas... Salmis ilmeisesti meinaa että ois niinku muutakin tekemistä ;) Lapsen kaitsemista ja sen sellaista. No, meidän joukkoon mahtuu aina uudestaan :)

Tulin vaan lähinnä nostelemaan ylöspäin.
 
Hohhoijaa... Kauhean pitkä viikonloppu takana!
Saanaan tuli lauantaina korkea kuume ja tässä sitä vieläkin podetaan. Koira oli eilisen oksennustaudissa kun sai antibiootit niin sitten sitä oksennettiin joka paikka täyteen :kieh: Ja miksi tämä kaikki pitää aina sattua samalle päivälle????!!

Onneksi Saanan olo on jo hieman normaalimpi vaikka kuumetta onkin vielä 38,5. Mutta tyttö jo jaksaa vähän leikkiä ja touhuta. Muuten ei mitään oireita tai kipuja tunnu olevan joten ihmettelen kovasti tätä kuumeilua... Toivon vaan kovasti ettei se vauvarokko olis tulossa, se kuulemma aiheuttaa aluksi kovan kuumeen ja sit vasta ne rakkulat :x

Noita muistihölmöilyjä on aika paljon, kaikkee tavallista et just jääkaapista löytyy kaikkea ihmeellistä ja sit olen joskus keväällä laittanut puhtaat vaatteet takas pyykikoneeseen ja olempa mä jokus ihan alkuaikana unohtanut vauvani mummolaan kun otin vain kopan autoon :ashamed:

mut nyt pitää lähtee puuron keittoon....
 
Iltaa taas kaikille. Isä lähti nukuttamaan poikaa ja mä jäin yksikseni lypsykoneen kanssa koneen ääreen:)

Kvart över: se sirkus on nyt täällä Turussa ja hirveästi haluaisin mennä katsomaan, ei oo vaan oikeen ketään kaveria ja vauvaakaan ei uskalla vielä jättää oikeen kenellekää et lähtis miehen kanssa...kuinka kauan se esitys kestää?

HPM: onnea koirasta, onko jo kuvia jossain?

OLETTEKO TE KAIKKI FACEBOOKISSA, jossain ryhmässä vai miten??

Meidän poika kasvaa ja kehittyy mutta alati minua huolestuttaa toi pojan painon kehitys. Ollaan menty ihan alusta asti jossain -20 käyrällä ja ylihuomenna on taas neuvolan punnituskontrolli... viime yönä poika nukkui 23-07 ja aamuvaippa oli ihan kuiva. Sitten huomasin päivällä että oli muutenkin vähän kuiva (se aukile oli normaalia enemmän tunnettavissa)... ei noi pitkät yöunet kuitenkaan ehkä näin pienillä oo vielä kauheen järkeviä kun tossakin jää sitten päiväajalle tankattavaa paljon enemmän eikä toi poika tuntunu päivällä normaalia enemmän syövän kuitenkaan...vähän tai oikeastaan aika paljon jännittää se punnitus.

Kiva lukea täältä, että isät hoitavat kanssa lapsia. Tätä kaksplus-palstaa kun noin yleisesti lukee, voi saada helposti kuvan että äidit ovat kaikkivoipia lapsille ainoita oikeita henkilöitä ja isät vaan jossain siellä taustalla käyvät töissä ja elättävät näitä suurenmoisia äitejä;) Onneks me kolmekymppiset miehet ja naiset ollaan kypsempiä:)

Mulla on noita muistijuttuja näiden 11 viikon aikana ollut kaikenlaisia. Unohdin neuvolan painokontrollin vaikka jännitin sitä paljon, auton ovet on jäänyt aika monta kertaa auki. Autossa vauvan kaukalo on takapenkillä (ja miehen ajaessa mä kaukalon vieressä) vaan aikasta usein meen vahingossa istuun eteen miehen viereen ja se sit tuijottaa kunnes mun päässä naksahtaa että mitä tuli tehtyä:) Lähes päivittäin unohdan hakea postin vaunulenkin yhteydessä vaikka mies kuinka muistuttaa:) Meen kauppaan hakeen jotain ja se jää sinne kauppaan...

Luulen että tämä imetyshuolehtiminen ja ylipäätänsä poika keskipisteenä vie mun kaikki resurssit nyt eikä sille mitään oikeen voi + tietty väsymyshän tunnetusti huonontaa muistia.

nyt nukkuun!
 
HPM
iiris: juu, on kuvia, mutta Facebookissa... Tonne ekan sivun listaan on merkitty ne, joilla on Facebook-profiili. Me ollaan siellä kavereita keskenään, ei oo mitään ryhmää erikseen. Siellä on hyvä seurata muiden vauvojen kasvamista :) Me ollaan yksityisviesteillä laitettu toisillemme oikeita nimiä, joiden perusteella voi sitten hakea kaveriksi FB:ssä.

Aattelin kyllä että voisin tietty ladata muutaman kuvan Kuvablogiinkin niille, jotka eivät ole FB:hen liittyneet. Ei se ois iso homma. Taidan laittaa kun tästä kerkiän.

Annatko iiris muuten pelkkää rintamaitoa vai meneekö korvikettakin? Toivottavasti saatte painon nousuun!! Aamusinhan kannattaa sitten rintamaitoa tankata niin paljon kun menee. Meille neukkatäti sanoi, että aamulla se on kulutusmaitoa, päivällä kevytmaitoa ja illalla rasvatonta maitoa...

Paranemisia Saanalle!!!

MUOKS. Kävin heti laittamassa niitä kuvia ->

http://kuvablogi.com/blog/3886/12/
 
Hei HPM! Mä annan nyt vain rintamaitoa. Kun poika nukkuu yöllä ja syö aamulla 5-7 välillä vasta niin herään siinä välissä lypsään n.80 milliä jonka iskä sitten seuraavana iltana syöttää pullosta nukuttaessa.

Mä oon kyllä imetysfoorumilta ja muualtakin ymmärtänyt että iltaisin se maito on kaikkein rasvaisinta, tosin silloin sitä onkin vähiten eli meillä tankataan enemmänkin illalla kuin aamulla. Mut aamupäivällä eletään vielä rytmissä joten saan syötettyä säännöllisesti, isän tullessa töistä rytmi on jo seonnut loppuillaksi... huomenna on se neuvola...jännittää tuun kartoon sitten miten kävi:D

ja on mullakin facebook profiili joten voisi teitä laittaakin kavereiksi, mulla on siellä paljon kuvia pojastakin:)
 
HPM
Kysäseppäs tätä maitojuttua sun neukkatädiltä... En ala väittelemään, koska en ole asiaa itse henk.koht tutkinut, mutta sen sanon että itse suhtaudun kriittisesti kaikkeen keskustelupalstoilla esitettyihin "faktoihin", koska oon huomannut että ne on yleensä Mutua joka esitetään faktana. :)

Jotkut on varmaan jo lukeneetkin FB:stä että meillä podetaan korva- ja silmätulehdusta. Poika on kyllä ihan reipas ja pirteä itsensä, mutta antibioottia ja silmätippoja ois edessä vielä viikon verran. Mutta sillä osasin epäillä korvia, kun poika meni niin rutuseks ja alkoi heräilemään yöllä itkien.

Ja saikulle vielä, että mäkin unohdin vaavin kerran, mutta onneks en kans sen kummempaa kun että unohdin hakea mummulta hoidosta. Mut silti vähän nolotti...
 
Heippa!

Meille ei oikein kuulu mitään erityistä, niin on tämä kirjottelukin jäänyt. No, synttäreitä pitäis vähän kai suunnitella, kun se Eki tosiaankin on kohta jo 1-vuotias.

Jaa, en olekaan kuullut, että rintamaito olis eri aikaan vuorokaudesta erilaista koostumukseltaan. Mulla oli vaan sellanen käsitys, että mitä vähemmän sitä on ehtinyt rintoihin kertyä, sitä rasvasempaa se sitten on. Eli jos kovin usein imettää ja tuntuu siltä, että maitoa ei juuri ehdi kertyäkään vielä, kun vauva taas on jo tissillä, niin ei se mitään haittaa, sillä silloin vauva saa kuitekin rasvasta maitoa sen mitä saa.

Toivotaan, että iiris sun vauvan paino on kuitenkin hyvällä mallilla tänään neuvolassa!

Kylläpä huomaa, että syksyn tullen on taas enemmän viruksia liikkeellä. Täälläkin yhdellä sun toisella on itsellä tai lapsella "vaivoja". Meillä ei ole vielä ollut mitään, mutta varmaan tässä jossain vaiheessa ne taudit ja pöpöt meidätkin saavuttaa.
 
Siis imetysfoorumilla tarkotan sitä maitolaiturin foorumia, joka on täynnä faktaa perustuen kaikenlaisiin tutkimuksiin yms. Kyllä mä sen tietoihin luotan, en tietenkään mihin tahansa keskusteluforuumeita.

Mutta...

Vauvan paino oli noussut tosi huonosti, siis yhtä huonosti kun sillon ekalla kerralla kun neuvolassa hermostuttiin:(

Onneks neuvolantäti (viime kerralla oli kesäsijainen) rauhoitteli ja sanoi että kun poika kerran voi hyvin niin mitään hätää ei ole. Nyt kyllä jäätiin miettiin kun poitsu puklailee pitkin päivää maitoa, että onkohan sillä joku vaiva ja voisko se aiheuttaa sen, että paino nousee niin hitaasti... syötän sitä kuitenkin 2 tunnin välein päivällä ja on tosi tyytyväinen ja muuten hyvinvoiva.

Novelle: laitanpa kaveripyyntöä sitten, kiitos:D

Alkuperäinen kirjoittaja Novelle78:
Heippa!

Meille ei oikein kuulu mitään erityistä, niin on tämä kirjottelukin jäänyt. No, synttäreitä pitäis vähän kai suunnitella, kun se Eki tosiaankin on kohta jo 1-vuotias.

Jaa, en olekaan kuullut, että rintamaito olis eri aikaan vuorokaudesta erilaista koostumukseltaan. Mulla oli vaan sellanen käsitys, että mitä vähemmän sitä on ehtinyt rintoihin kertyä, sitä rasvasempaa se sitten on. Eli jos kovin usein imettää ja tuntuu siltä, että maitoa ei juuri ehdi kertyäkään vielä, kun vauva taas on jo tissillä, niin ei se mitään haittaa, sillä silloin vauva saa kuitekin rasvasta maitoa sen mitä saa.

Toivotaan, että iiris sun vauvan paino on kuitenkin hyvällä mallilla tänään neuvolassa!

Kylläpä huomaa, että syksyn tullen on taas enemmän viruksia liikkeellä. Täälläkin yhdellä sun toisella on itsellä tai lapsella "vaivoja". Meillä ei ole vielä ollut mitään, mutta varmaan tässä jossain vaiheessa ne taudit ja pöpöt meidätkin saavuttaa.
 

Yhteistyössä