no tällästä anoppia ei voi olla muilla :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eli jos esim tietää jonkun haluavan jonkun tietyn asian ja kuulee toisen puhuvan siitä ja sitten ostaa sen sille haaveilijalle yllätyslahjana, niin on yksinkertainen? Okei.

Jos anoppi olisi kuullut ap:n sanovan perjantaina että olispas ihanaa jos joku tekisi joskus susheja, ja anoppi ilmestyisi su-aamuna sushien kanssa niin silloin asia olisi verrattavissa.

Selvennökseksi vielä, nuo ovat siis mielestäni verrattavissa olevia asioita. Ei se että anoppi kysyy mitä teet ruoaksi, ja ilmestyy sitten sen saman ruoan kanssa sinä päivänä ovelle.

Enempää en osaa rautalangasta vääntää.

Mun anoppi pystyis varmasti samaan suoritukseen jos asuis lähempänä. Ne kun tulee meille niin on puhelimessa etukäteen neuvoteltu et mitä pakasteita ja säilykkeitä sopii tuoda (ihan jo säilytystiloista johtuen rajotan anopin tuomia marjoja ja itse tehtyjä säilykkeitä) ja yleensä anoppi sanoo myös yhden ruuan mitä on tuomassa mukanaan. No sitkun ne saapuuniin sillä onkin koko viikonlopun ruuat mukana ja säilykkeissäkin yleensä jotain extraa. Mä oon nyt ottanut sen asenteen että varaan ite vaan normaalit leipä yms määrät ja ruokatarvikkeeks jotain jonka voi pakastaa. Anoppi osottaa rakkauttaan lapsiaan kohtaan ruualla ja sillä ettei pitäydy sovitussa haluu yllättää ilosesti. Mä koitan sit olla ilonen ja näyttämättä sitä kuin tyhmää musta on ajaa ruokaa tänne 400 km päästä kun kauppa olis tossa vieressäkin...

[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";28026991]Näinhän se on. Itse jotenkin etsin selityksiä ennemmin vaikka muistihäiriöistä, koska lähipiiriini ei ole koskaan osunut patologista valehtelijaa. (tai en ole sellaista yksinkertaisuuttani tunnistanut).[/QUOTE]

Näin mäkin toimin vielä vuosi sitten kunnes selvisi paljon asioita kerralla ja muutti mun ajattelutapaa. Että on tosiaan olemassa anoppeja jotka ovat todella kaksinaamaisia ja kieroja. Siihen asti kun mä olin 17 vuotta ajatellut että ihan hyvin tullaan toimeen, ja että kyllä musta varmaan ihan tykätäänkin vaikkei parhaita kavereita koskaan tulla olemaankaan.

Eli jos esim tietää jonkun haluavan jonkun tietyn asian ja kuulee toisen puhuvan siitä ja sitten ostaa sen sille haaveilijalle yllätyslahjana, niin on yksinkertainen? Okei.

Jos anoppi olisi kuullut ap:n sanovan perjantaina että olispas ihanaa jos joku tekisi joskus susheja, ja anoppi ilmestyisi su-aamuna sushien kanssa niin silloin asia olisi verrattavissa.

Selvennökseksi vielä, nuo ovat siis mielestäni verrattavissa olevia asioita. Ei se että anoppi kysyy mitä teet ruoaksi, ja ilmestyy sitten sen saman ruoan kanssa sinä päivänä ovelle.

Juu, älä väännä. Ei sellaista rautalankaa olekaan, jonka avulla toisen halun yllättää ja ilahdittaa saa käännettyä vittuiluksi. Poistun takaisin sinne kuplaan ja rinnakkaistodellisuuteen jossa nähtävästi elän.

Minun on kuitenkin vielä kysyttävä, kun muuten jää vaivaamaan: mihin arvelet aloittajan anopin toiminnallaan pyrkivän? Mikä siinä on se piiloviesti, jota minä en millään ymmärrä?

Vai pitääkö vain ajatella, että kyseisen ihmisen toiminta on täysin irrationaalista? Jos näin on, häntä ei kai voine pitää pahansuopana?

[QUOTE="vieras";28027020]Juu, älä väännä. Ei sellaista rautalankaa olekaan, jonka avulla toisen halun yllättää ja ilahdittaa saa käännettyä vittuiluksi. Poistun takaisin sinne kuplaan ja rinnakkaistodellisuuteen jossa nähtävästi elän.[/QUOTE]

Ai sä puhuit siitä että et pysty näkemään sitä vittuiluna. Sori, mä luulin että et ymmärtänyt sitä miten mä en näe noita vertauskuvina, sen takia selitin sitä uudestaan.

Näin mäkin toimin vielä vuosi sitten kunnes selvisi paljon asioita kerralla ja muutti mun ajattelutapaa. Että on tosiaan olemassa anoppeja jotka ovat todella kaksinaamaisia ja kieroja. Siihen asti kun mä olin 17 vuotta ajatellut että ihan hyvin tullaan toimeen, ja että kyllä musta varmaan ihan tykätäänkin vaikkei parhaita kavereita koskaan tulla olemaankaan.

Olen joutunut vähän saman huomaamaan. Se tuntuu tosi paskalta kun itse on ollut oma itsensä ilman mitään taka-ajatuksia ja ajatellut, että erilaisista luonteista ja tempperamenteista huolimatta tullaan kuitenkin toimeen.

Kunnes sitten kommenteista tulee ikäviä, teoista sellaisia, etten enää tiedä mitä sanoa tai mitä tehdä. Ja kaikki tämä niin, että toisen kasvoilla on mairea hymy ja että muille ollaan mielinkielin, jopa minun vanhemmille.

[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";28027026]Minun on kuitenkin vielä kysyttävä, kun muuten jää vaivaamaan: mihin arvelet aloittajan anopin toiminnallaan pyrkivän? Mikä siinä on se piiloviesti, jota minä en millään ymmärrä?

Vai pitääkö vain ajatella, että kyseisen ihmisen toiminta on täysin irrationaalista? Jos näin on, häntä ei kai voine pitää pahansuopana?[/QUOTE]

En tiedä yhtään, siksi esitinkin ihan ekassa viestissäni vaihtoehtoja. Koska ihmiset on erilaisia niin siksi on huono antaa vain yhtä oikeaa totuutta. Omien anoppikokemusteni pohjalta (joita on siis vain yksi) sanoin että minä kokisin asian näin. Ja tommosta "en tiennyt että teet ruokaa"-heittoa mä en vaan kykene ottamaan hyväntahtoisena, taysin irrationaalisena toimintana, koska mun anoppi ei ole tuollainen hömelö.

Olen joutunut vähän saman huomaamaan. Se tuntuu tosi paskalta kun itse on ollut oma itsensä ilman mitään taka-ajatuksia ja ajatellut, että erilaisista luonteista ja tempperamenteista huolimatta tullaan kuitenkin toimeen.

Kunnes sitten kommenteista tulee ikäviä, teoista sellaisia, etten enää tiedä mitä sanoa tai mitä tehdä. Ja kaikki tämä niin, että toisen kasvoilla on mairea hymy ja että muille ollaan mielinkielin, jopa minun vanhemmille.

Ja sitten kun sulle tulee flashbackinä esim. kymmenen vuotta sitten tapahtuneita asioita mieleen joissa muistat silloin miettineesi että "miksi tuo nyt noin sanoi" mutta et sitten takertunut siihen koska et uskonut että hän voisi tarkoittaa pahaa, ja nyt sitten tiedät että täysin tahallaan, vain satuttaakseen teki senkin, ja mä hölmö en vaan tajunnut... :mad:

Anoppi kysyi etukäteen mitä ruoka haluat laittaa ja teki sen perheellesi valmiiksi,koska halusi yllättää, että ap pääsee kokkailussa vähemmällä! Anoppi varmaan tarkoitti, ettei tiennyt ap:n juuri SILLÄ HETKELLÄ olevan tekemässä ruokaa, ajatteli siis ehtivänsä tuoda valmiin ruan ensin, ennekuin ruoanlaittoa on aloitettu.

Miksi niin negatiivisia tulkintoja??

Anoppi kysyi etukäteen mitä ruoka haluat laittaa ja teki sen perheellesi valmiiksi,koska halusi yllättää, että ap pääsee kokkailussa vähemmällä! Anoppi varmaan tarkoitti, ettei tiennyt ap:n juuri SILLÄ HETKELLÄ olevan tekemässä ruokaa, ajatteli siis ehtivänsä tuoda valmiin ruan ensin, ennekuin ruoanlaittoa on aloitettu.

Mutta entä se raaka-aineen hankinta, sunnuntaiksi kala on ostettu vähintäänkin eilen useimmissa tapauksissa, eikö?

Ja sitten kun sulle tulee flashbackinä esim. kymmenen vuotta sitten tapahtuneita asioita mieleen joissa muistat silloin miettineesi että "miksi tuo nyt noin sanoi" mutta et sitten takertunut siihen koska et uskonut että hän voisi tarkoittaa pahaa, ja nyt sitten tiedät että täysin tahallaan, vain satuttaakseen teki senkin, ja mä hölmö en vaan tajunnut... :mad:

Jep. "Kyllä sun hymys kuule vielä hyytyy" ei tarkoittanutkaan, että ollaan tässä asiassa vain eri mieltä, vaan sitä, että sinä näköjään aiot edistää sitä, että se hymy todella hyytyisi.

Ja miten monesti mä olen vähän väkinäisesti mutta kohteliaisuudesta nauranut, ja se ei ollutkaan mitään hyväntahtoista.

Mun negatiivinen tulkinta tulee vain ja ainoastaan siitä että valehteli sanoessaan että ei tiennyt että ap tekee ruokaa. Niin kuin jo kerran selitin niin jos sitä ei olisi ollut niin ainoastaan positiivisena olisin sen ottanut.

Jep. "Kyllä sun hymys kuule vielä hyytyy" ei tarkoittanutkaan, että ollaan tässä asiassa vain eri mieltä, vaan sitä, että sinä näköjään aiot edistää sitä, että se hymy todella hyytyisi.

Ja miten monesti mä olen vähän väkinäisesti mutta kohteliaisuudesta nauranut, ja se ei ollutkaan mitään hyväntahtoista.

Ihan sama juttu!!! Ja ne tuskalliset hiljaisuudet kun et ole itseäsi saanut naurahtamaan "vitsille" mutta et keksi mitään sanottavakaan siihen, tai keksisit mutta sen jälkeen ei enää välejä olisi...

Mun äiti saattaisi tehdä jotakin tonne päin asioita.
Sillä on "professorin" luonne kuten aina sanon. Jos sanon että pakastin täynnä niin johan se tuo meille pakateita lootallisen, kun sanon että olen dieetillä se aidosti loukkaantuu ja alkaa tuomaan herkkuja. Ihan tosi se tekee sen kaiken aina hyvällä vaikka ei ehkä siltä kuulosta. Välillä todella sisälläni kiehuu " hyvää tarkoittavat asiat". Mutta arvostan silti äitini tekemiä juttuja kun tajuan tarkoituksen. Usein hän osuu ihan nappiinkin.
??!! Ihmettelen välillä etten ole itse hullu kun olen kasvanut vanhempieni kasvatuksessa .. vaikka eihän ne hulluja ole mutta kummatkin ihmeellisiä jääräpäitä.

helppoa ole :hug:. Onkohan sun anopillas alzheimer tai joku muu (mielisairaus?), kun on noin inhottava?? Ei herran tähden.

[QUOTE="Maarit";28027156]helppoa ole :hug:. Onkohan sun anopillas alzheimer tai joku muu (mielisairaus?), kun on noin inhottava?? Ei herran tähden.[/QUOTE]

Ei ole. Hän vain on tuollainen, enkä tiedä miksi. Jos olen hänestä inhottava, niin voin vannoa että en ole ollut tahallani. Etäinen ehkä olen ja varautunut, mutta oikeuttaako se suoraan ilkeyteen? Jos lastenkasvatusasiat on meinanneet mennä ristiin, on mies aina tullut tuekseni ja asioista on (ainakin näennäesesti anopin puolelta) keskusteltu järkevästi.

Asia on nyt pinnalla, kun on lonta kommenttia jotka on sanottu hetki sitten ja jotka roikkuu ilmassa vailla selitystä. Mun olo on aikaninhottava, jotenkin lyöty. En jaksa naisia, miehet on, vaikka sitten vihassaan, yleensä paljon suorempia.

Ensimmäisellä kerralla ottaisin varmasti ruuan vastaan kiitoksin sanoisin varmasti myös jotakin väärinkäsityksen mahdollisuudesta kun mielestäni perjantaina sanoin mitä ruokaa laitan enkä ymmärtänyt anopin kysyvän mitä ruokaa haluaisimme sunnuntaina syödä. Jos tuon kaltaisia asioita tapahtuu usein kysyisin anopilta selitystä miksi hän noin toimii ja kertoisin että toiminta minusta tuntuu varsin oudolta. (Anoppia ei tosin enää ole joten siltä osin tilanne kuvitteellinen.)

Joillekinhan ei ole mikään ongelma jättää se kala odottamaan jotain toista päivää, tai laittaa vaikka uudestaan pakastimeen, vaikka se siellä olisi ollutkin.
Mutta ehkä se oli kuitenkin hyvä että toi lisää, kun itsekin tuli syömään.

Ei ole. Hän vain on tuollainen, enkä tiedä miksi. Jos olen hänestä inhottava, niin voin vannoa että en ole ollut tahallani. Etäinen ehkä olen ja varautunut, mutta oikeuttaako se suoraan ilkeyteen? Jos lastenkasvatusasiat on meinanneet mennä ristiin, on mies aina tullut tuekseni ja asioista on (ainakin näennäesesti anopin puolelta) keskusteltu järkevästi.

Asia on nyt pinnalla, kun on lonta kommenttia jotka on sanottu hetki sitten ja jotka roikkuu ilmassa vailla selitystä. Mun olo on aikaninhottava, jotenkin lyöty. En jaksa naisia, miehet on, vaikka sitten vihassaan, yleensä paljon suorempia.

olla ns. perusilkeitä, jos haluavat, ja vaikuttaa siltä, että sun anoppis on juuri tällainen tapaus. Olisko sellainen vaihtoehto mahdollinen ettet enää olisi tekemisissä anoppisi kanssa?

Voi vittu teidän kanssanne. Nyyh nyyh phoebsi ja blue kun teillä on niiiiin kauheat anopit että pitää ihan netissä avautua kuinka kauheaa se on. Voi vitsit kun astuisitte vielä lego-palan päälle tai pullan pinta kärähtäisi uunissa niin jopas poru syntyisi

Joillekin ei riitä eikä kelpaa mikään. Vika ei silloin yleensä ole siinä toisessa ihmisessä. Jos joku vituttaa niin siitä kyllä voi ihan sanoakin eikä marttyyroida jossain mammapalstalla.

Itse näkisin tuon ap:n jutun haluna auttaa tai yllättää. Tai ehkä muisti väärin että hänen piti tehdä se ruoka? Kauhean negatiivisa ruikuttajia palsta pullollaan. Jos tarkoitti vittuiluna niin MITÄ VÄLIÄ? Syö hyvällä halulla ja lakkaa olemasta niin herkkähipiäinen.

Alkuperäinen kirjoittaja en tajua teitä;28027523:
Voi vittu teidän kanssanne. Nyyh nyyh phoebsi ja blue kun teillä on niiiiin kauheat anopit että pitää ihan netissä avautua kuinka kauheaa se on. Voi vitsit kun astuisitte vielä lego-palan päälle tai pullan pinta kärähtäisi uunissa niin jopas poru syntyisi

Joillekin ei riitä eikä kelpaa mikään. Vika ei silloin yleensä ole siinä toisessa ihmisessä. Jos joku vituttaa niin siitä kyllä voi ihan sanoakin eikä marttyyroida jossain mammapalstalla.

Itse näkisin tuon ap:n jutun haluna auttaa tai yllättää. Tai ehkä muisti väärin että hänen piti tehdä se ruoka? Kauhean negatiivisa ruikuttajia palsta pullollaan. Jos tarkoitti vittuiluna niin MITÄ VÄLIÄ? Syö hyvällä halulla ja lakkaa olemasta niin herkkähipiäinen.

Joillekin ihmisille sillä on väliä, miten heitä kohdellaan.

Yhteistyössä