No pakko sanoa että kyllä tulin kipeäksi tuosta rokotteesta!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auts.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Työpaikallani kaikki kymmenen henkilöä ottivat rokotteen. Kaikilla tuli käsi kipeäksi. Joillakin oli hieman hömelö olo. Ei ihmeempää. Tosin rokottaja tiesi kertoa, että joillakin on tullut korkeaa kuumetta.

Itse otin myös ja olen rv 27. Itse pidän rokotetta pienempänä pahana kuin tautia. Ja olen lukenut rokotteesta sen verran, että uskalsin rokotteen ottaa. En usko, että ammattilaiset ovat täysin hakoteillä suositellessaan rokotetta etenkin riskiryhmille.

Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
Alkuperäinen kirjoittaja NaimakasPuuhaSiviä:
Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
Jos ja kun rokotteesta ei voi sairastua sikainfluenssaan, niin miksi siitä tulee täysin samat oireet kuin itse taudista? Ja ihan totta, ei ole mikään yksittäistapaus tämä ap:n kokemus, vaan suurimmalla osalla käy just näin. On sen verran monta ihmistä lähipiirissä jotka on jo rokotettu, että vertailupohjaa todellakin on.

Mene biologian tunneille takaisin, niin asia valkenee sulle.

Elimistön puolustusjärjestelmä herää ja kehittää vasta-aineet kyseiselle pöpölle, kyllä mä sen tiedän. Mutta sitä en ole koskaan mistään kuullut, että päänsärky ja lihaskivutkin vois olla merkkejä vastustuskyvyn kehittymisestä. Päinvastoin, päänsäryn mä olen omilla biologian tunneilla oppinut yhdistämään esimerkiksi erilaisiin myrkytystiloihin tai aivojen verenkiertohäiriöihin. Joten edelleen ihmettelen, miksi rokotteesta tulee muutakin oiretta kuin kuumetta jos kerran taudin sairastaminen on suljettu pois vaihtoehdoista?

Siihen immuunijärjestelmään kuuluu melko joukko valkosoluja eripuolilla elimistöä, ja kun se käynnistyy, niin siitä tulee ihan flunssan kaltaiset oireet - johtuen siitä, että koko keho pyrkii poistamaan sen taudinaiheuttajan sieltä. Eikö sulla ole koskaan särkenyt pää flunssassa ollessasi? :o Mikäli ei, niin kuulut takuulla vähemmistöön. Valkosoluja on siis joka paikassa sun veressäsi, niitä on myös siellä päänalueen verenkierrossa yhtä hyvin kuin muuallakin, vaikka ne eivät siellä toki synnykään. Myös sun lihaksissasi on verenkiertoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Auts.:
Muutamaan tuntiin rokotteen jälkeen eilen ei tuntunut mitään. N. 5 tunnin päästä kipeytyi käsi ja tuli heikko olo. Iltapäivällä oli jo todella hutera olo. Tuntui kuin olisi ollut kipeänä mutta ruumiinlämpö oli noussut vain n. puolisen astetta.
Otin panadolia ja auttoi ja olo helpottui. Illalla nukkumaan käydessä ei ollut enää mitään muuta kuin kipeä käsi. Mutta nukuin alku yön todella levottomasti ja kahdelta heräsin ihan järkyttävään paleluun. Ja olo oli kuin 39 asteen kuumeessa. Kuumetta en mitannut mutta mies haki minulle lisää lääkettä ja toi kaksi peittoa lisää. Tunnin päästä olo helpottui sen verran että sain nukuttua.
Nyt oksettaa ja tekee pahaa mutta kuumetta ei ainakaan enää äsken ollut. Toivottavasti ei tulekaan kun olen yksin lasten kanssa päivän.

Toivottavasti tämä nyt sitten tarkoittaa sitä että tästä rokotteesta on hyötyä eikä sitä että tästä on jotain haittaa vauvalle. :( Rv. 13+4.

..vastahan oli tutkittu että Panadoli voi heikentää possurokotteen tehoa,meillä neuvolassa suositeltiin ottamaan Buranaa mieluummin jos tarvitsee särkylääkettä. (juujuu raskaana oleville ei ibuprofeenia suositella mut pari tablettia sinne tänne ei mitään merkkaa!)

Alkuperäinen kirjoittaja että näin:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Mahtaa olla tulevaisuudessa sitten paljon vakavasti sairaita lapsia kun suurin osa odottavista äideistä sen rokotteen ottaa!!!

Niin tätä juuri itse pelkään. Millä varoilla hoidamme tuhansia rokotteesta aiheutuneita hoitokuluja tulevaisuudessa?

Sen vielä sanon tähän, että tämä lenssu luultavasti aiheuttaa olemassaolollaan jo tilastoihin jotain poikkeavuuksia sellaisten juttujen kohdalla, mitkä johtuvat äidin kokemasta stressistä. Vaikka itse olenkin päättänyt tietyistä syistä olla ottamatta rokotetta vaikka olen raskaana tulee vähän väliä se ajatus, että pitäisikö sittenkin valita toisin (Helsingissä olisi vielä aikaa). Rokotuksen ottamisessa on se hyvä puoli, ettei sitten tarvitse enää pähkäillä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
..vastahan oli tutkittu että Panadoli voi heikentää possurokotteen tehoa,meillä neuvolassa suositeltiin ottamaan Buranaa mieluummin jos tarvitsee särkylääkettä. (juujuu raskaana oleville ei ibuprofeenia suositella mut pari tablettia sinne tänne ei mitään merkkaa!)

Eikös sitä nykyään saa ottaa keskiraskaudessa ihan luvan kanssa?

Ja kautta aikain on uusien rokotteiden tullessa alkanut sama vöhkötys niiden haitallisuudesta. Miettikääpäs, mikä tilanne oli esim. isorokon kanssa. Kukaan ei halunnut ottaa sitä, epäiltiin vaikka ja mitä, huolimatta siitä, että 'viisaammat' kehoittivat sen ottamaan. Ihmiset ovat vaan olevinaan niin paljon järkevämpiä kuin itse terveydenhuoltohenkilökunta, että jättävät ottamatta :xmas: Samoin ne kuvittelivat tosiaan silloin isorokon aikaankin... Jokainen tietänee, miten siinäkin tapauksessa oli kannattavaa toimia.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:
Alkuperäinen kirjoittaja että näin:
Mahtaa olla tulevaisuudessa sitten paljon vakavasti sairaita lapsia kun suurin osa odottavista äideistä sen rokotteen ottaa!!!

Niin tätä juuri itse pelkään. Millä varoilla hoidamme tuhansia rokotteesta aiheutuneita hoitokuluja tulevaisuudessa?

Sen vielä sanon tähän, että tämä lenssu luultavasti aiheuttaa olemassaolollaan jo tilastoihin jotain poikkeavuuksia sellaisten juttujen kohdalla, mitkä johtuvat äidin kokemasta stressistä. Vaikka itse olenkin päättänyt tietyistä syistä olla ottamatta rokotetta vaikka olen raskaana tulee vähän väliä se ajatus, että pitäisikö sittenkin valita toisin (Helsingissä olisi vielä aikaa). Rokotuksen ottamisessa on se hyvä puoli, ettei sitten tarvitse enää pähkäillä.

Niin tai millä varoilla hoidetaan niitten äitien synyneet vauvat/lapset tulevaisuudessa jotka eivät ota rokotetta ja sairastuvat sikainfluenssaan?
Influenssa, korkea kuume on myös sikiölle vaarallinen ja saattaa aiheuttaa kehityshäiriöitä.

Entä jos raskaana oleva ei ota tuota rokotetta ja sairastuu vakavasti? Onko se Tamiflu vai mikä se lääkkeen nimi oli jota sikainfluenssaan käytetään? Sitten parempi vaihtoehto? Eihän sitäkään tiedä miten se vaikuttaa sikiöön? Vai?
Saati se kaikki muu. Mahdollisesti korkea kuume, jos tulee pahat jälkitaudit ja joutuu hengityskoneeseen, onko se hyväksi syntymättömälle vauvalle?
Minä jotenkin koetin miettiä tämän asian myös mieheni ja vanhempien lapsieni kannalta. Eivät he halua äitiä ja vaimoaan menettää :(

Monet selviää influenssasta ihan käsikauppavalmisteita käyttämällä,ts Panadol ja Buranayhdistelmällä.

Tästä sikalenssusta on maalattu uutta mustaa ruttoa,on kuitenkin VAIN influenssa ja kausi-influenssia on jokavuosi.
Vahvuuksiltaan suunnilleen samaa luokkaa....

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Se rokotehan saattaa aiheuttaa ihan sikaflunssan oireet eli sen olet nyt sairastanut, mutta ehkä lievempänä kuin ilman rokotetta

Rokote ei aiheuta sikainfluenssaa, edes lievänä. Rokotteessa ei ole eläviä taudinaiheuttajia.

Mulla oireet kesti 3 vuorokautta. Käsi oli tosi kipeä, pientä lämmönnousua, hedari ja pahoinvointia.

Minulle sanoi th. että voi nousta lämpöä, tulla flunssanoireita, päänsärkyä, pahoinvointia ja käsi kipeäksi.
Ja käski ottaa panadolia jos tulee kovasti kipeä olo.

Eiköhän kuitenkin ole niin että valitsee se raskaana oleva äiti kumminpäin tahansa niin hän varmasti ajattelee asian niin että se olisi sikiölle ja lapsilleen hyväksi?
Tuskin kukaan ajattelee että otan rokotteen koska saatan sillä saada aiheutetuksi vamman lapselleni?

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Niin tai millä varoilla hoidetaan niitten äitien synyneet vauvat/lapset tulevaisuudessa jotka eivät ota rokotetta ja sairastuvat sikainfluenssaan?
Influenssa, korkea kuume on myös sikiölle vaarallinen ja saattaa aiheuttaa kehityshäiriöitä.

Samoilla valtion varoilla. Suomessa on erittäin korkea verotus (mitenkään aihetta vaihtamatta :whistle: ) ja kuluja tästä sairaudesta nyt tulee joka tapauksessa jossain muodossa.

Mieluiten rokote kuin tamiflu. Tamiflu on ollut kielletty pitkään odottajilta. Lisäksi se on suhteellisen tehoton lääke koko tautiin. (näin sanoi infektiolääkäri a-talkissa).

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Kertokaa nyt oksennushysteerikolle, että tuo mainitsemanne pahoinvointi- ällöä oloa vai ihan oksentamista?

En ole oksentanut :) En kovin herkästi oksenna ( olen myös oksennuspelkoinen ;) ) mutta olo on sellainen hutera, huimaa, velloo eikä tee mieli syödä mitään.
Juoda olen koettanut sitten senkin edestä :)

No niin..sikainflutripillä oltu yö. Eilen sain rokotteen ja yö meni kuumehoureissa..wow..
Olo ei ole kovin kehuttava nyt mutta ei se taida ikinä minkään rokotteen jälkeen olla.
Ei kaduta rokotteen otto, tää olo nyt ei mikään hirveä seuraus ole ja eihän tämä varmaan pitkään kestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Kertokaa nyt oksennushysteerikolle, että tuo mainitsemanne pahoinvointi- ällöä oloa vai ihan oksentamista?

En ole oksentanut :) En kovin herkästi oksenna ( olen myös oksennuspelkoinen ;) ) mutta olo on sellainen hutera, huimaa, velloo eikä tee mieli syödä mitään.
Juoda olen koettanut sitten senkin edestä :)

Niin no tässä ketjussa puidaan kaiketi muutenkin pahoinvointisten ihmisten asioita ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Dippa:
Niin.. No en muista missä maassa, niin rokote kiellettiin raskaana olevilta ja täällä sitä oli tutkittu paljon enemmän kuin Suomessa.

Itse en ikinä ottaisi mitään sellaista itseeni, jonka kehittämiseen on mennyt muutama viikko, lääkkeitähän testataan vuosia normaalisti, että voivat tulla markkinoille ja silloinkin saattaa tapahtua virheitä.

Itse lääkkeessähän on tuota sikatautia, joten onko tuo nyt ihmekään että olet kipeänä, saat taudin mutta lievenpänä, voit kuitenkin välttää sen ettet ota jotain sellaista mistä ei ole kokemusta, eikä mielestäni ole turvallinen.

JA vaikka otat rokotteen, niin se EI estä levittämästä tautia muihin, et vain itse voi uudestaan sairastua siihen.

Pah ja pah! Tässä on lähes kaikki muka-faktat väärin!

- Sveitsi valitsi tilalle ihan yhtä lailla adjuvanttia sisältävän rokotteen, joka sattuu olemaan sveitsiläinen
- rokotetta ei ole kehitetty "muutamaa viikkoa", vaan kuukausia, ja sitä on testattu sekä eläimillä että ihmisillä
- rokotteessa ei ole "sikatautia", vaan viruksen kuorikerroksen palasia. Jenkkilän rokotteessa sen sijaan on elävää virusta.

Valitettavasti tuo pitää paikkaansa että panadolia ei saisi käyttää. Toki jos on kovat kivut mutta kuulemma voi alentaa tehoa.

Tosin mulle on sanottu että voi käyttää. Ihme kun ei infota kunnolla. En olisi ottanut särkylääkettä jos olisin tämän tiennyt.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Kummallista etten itse raskaana ollessa saanut mitään rokotteita vaikka tein työtä, jossa niiden voimasssa olo olisi ollut välttämätön. Hoitoalalla siis kun sairaita mm.hepatiittipotilaita hoisin. Neuvolassa ja työterveydessä ei kummassakaan suostuttu laittamaan mitään rokotetta, koska riskit oli liian suuret.
Kumma, että tätä possunuhaa rokotetaaan kuitenkin liukuhihnalla raskaana olevilla.

Eihän siinä mitään kummallista ole. Raskaana oleva rokotetaan vain, jos se on välttämätöntä. Esim. jäykkäkouristus. Jos sulla vaikka jäykkäkouristusrokotteen voimassaolo mennyt umpeen, niin sitä ei muuten vaan raskaana olevalle laiteta, vaan sitten vasta jos on sattunut ja on hengenvaarallista vauvallekin, esim. olet astunut ruosteiseen naulaan jne. Ei kaikkia rokotteita voi verrata toisiinsa.

No tuo on kyllä aika ikävää ettei sitä kerrota jos panadolia ei saa ottaa :(
Yöllä oli kyllä niin kamala olo että oli ihan pakko ottaa. Iltaisen olon olisin varmaan kestänyt ilmankin jos olisin tiennyt että särkylääkettä ei saa ottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja BlaaBlaaBlaa:
Entä jos raskaana oleva ei ota tuota rokotetta ja sairastuu vakavasti? Onko se Tamiflu vai mikä se lääkkeen nimi oli jota sikainfluenssaan käytetään? Sitten parempi vaihtoehto? Eihän sitäkään tiedä miten se vaikuttaa sikiöön? Vai?
Saati se kaikki muu. Mahdollisesti korkea kuume, jos tulee pahat jälkitaudit ja joutuu hengityskoneeseen, onko se hyväksi syntymättömälle vauvalle?
Minä jotenkin koetin miettiä tämän asian myös mieheni ja vanhempien lapsieni kannalta. Eivät he halua äitiä ja vaimoaan menettää :(

Monet selviää influenssasta ihan käsikauppavalmisteita käyttämällä,ts Panadol ja Buranayhdistelmällä.

Tästä sikalenssusta on maalattu uutta mustaa ruttoa,on kuitenkin VAIN influenssa ja kausi-influenssia on jokavuosi.
Vahvuuksiltaan suunnilleen samaa luokkaa....

Tuo on muuten paskapuhetta. Vaarallisuus- ja haitta-asteet ovat pikkasen erilaiset tällä sikaflunssalla verrattuna kausiflunssaan! Kannattaa tutustua asiaan ennen kuin mutu-tuntumalla kertoilee omiaan.

Yhteistyössä