No pakko sanoa että kyllä tulin kipeäksi tuosta rokotteesta!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auts.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja rv12:
Ei kantsi ottaa possupiikkiä ennen rv 14 tai 15 sanoi minulle yks eräs erittäin kokenu th.
Koska ennen rv 14 vauvalla kaikki kehittyy ja sen jälk. vaan kasvaa ja keskenmeno riski tosi suuri !
Tää ei ihan varsinaisesti kuulu tähän ketjuun ,mut kirjotimpa kumminki ku satuin lukemaan aiheesta ........

rv. 12 mennessä sikiön tärkeimmät elimet on kehittyneet. Jossain neuvolassa ( meidän neuvolasta en tiedä ) oli ollut että ennen 8. rv ei rokoteta mutta sen jälkeen suositellaan.
Eli kyllä rv. 13+3 niin kuin minulla oli oli neuvolan mielestä jo ihan hyvät raskausviikot tuo ottaa. Keskenmenon riski on toki jokaisessa raskaudessa aina mutta pienenee rv. 12 eteenpäin :)

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Jos siitä piikistä tulee kuumetta niin sitä ei saisi missään nimessä alentaa kuumelääkkeillä koska se heikentää sen tehoa.. että sellaista!!!!

mä hain eilen rokotteen ja kysyin tosta panadolista että saako sitä ottaa vai ei niin sano että saa todellakin ottaa jos tulee tarve,että hänkin on kuullut sitä että ei sais ottaa mutta ohje on että saa.

Alkuperäinen kirjoittaja NaimakasPuuhaSiviä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja NaimakasPuuhaSiviä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja BlaaBlaaBlaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Entä jos raskaana oleva ei ota tuota rokotetta ja sairastuu vakavasti? Onko se Tamiflu vai mikä se lääkkeen nimi oli jota sikainfluenssaan käytetään? Sitten parempi vaihtoehto? Eihän sitäkään tiedä miten se vaikuttaa sikiöön? Vai?
Saati se kaikki muu. Mahdollisesti korkea kuume, jos tulee pahat jälkitaudit ja joutuu hengityskoneeseen, onko se hyväksi syntymättömälle vauvalle?
Minä jotenkin koetin miettiä tämän asian myös mieheni ja vanhempien lapsieni kannalta. Eivät he halua äitiä ja vaimoaan menettää :(

Monet selviää influenssasta ihan käsikauppavalmisteita käyttämällä,ts Panadol ja Buranayhdistelmällä.

Tästä sikalenssusta on maalattu uutta mustaa ruttoa,on kuitenkin VAIN influenssa ja kausi-influenssia on jokavuosi.
Vahvuuksiltaan suunnilleen samaa luokkaa....

Tuo on muuten paskapuhetta. Vaarallisuus- ja haitta-asteet ovat pikkasen erilaiset tällä sikaflunssalla verrattuna kausiflunssaan! Kannattaa tutustua asiaan ennen kuin mutu-tuntumalla kertoilee omiaan.

Ne eroaa suurimmilta osin siinä kohtaa, kun aletaan puhua jälkitaudeista. Sikaflunssa voi aiheuttaa pirun pahan keuhkotulehduksen, millainen on hyvin harvinainen jälkivitsaus tavallisen kausi-influenssan jälkeen.

Ei ole hyvin harvinainen vaan yleinen influenssan jälkitauti. Influenssa vaan korjaa kuolemaan enemmän vanhuksia ja hyvin sairaita, sikainfluenssa myös nuoria. Sikainfluenssan jälkitautina tavataan poikkeuksellisen ärhäkkää keuhkokuumetta, joka voi johtaa tehohoidon ja hengityskoneenkin tarpeeseen.

Influenssan jäkitaudit tappavat tuhansia joka vuosi, sikainfluenssa ei ole vielä päässyt lähellekään. Minäkin olen ollut sairaalassa influenssan jälkeisessä keuhkokuumeessa ja varmasti haen sika-rokotteen.

Niin vakava keuhkotulehdus, mitä tulee h1n1:n jälkeen, on harvinainen kausi-influenssan kanssa. En sanonut, etteikö kausi-influenssankin jälkitauteja olisi tulehdukset hengitysteissä (myös alemmissa), vaan puhuin niiden vakavuudesta.

No miten asiaa nyt ajattelee, näihin vähemmän vakaviin kuolee vuosittain paljon ihmisiä.

Ei kantsi ottaa possupiikkiä ennen rv 14 tai 15 sanoi minulle yks eräs erittäin kokenu th.
Koska ennen rv 14 vauvalla kaikki kehittyy ja sen jälk. vaan kasvaa ja keskenmeno riski tosi suuri !
Tää ei ihan varsinaisesti kuulu tähän ketjuun ,mut kirjotimpa kumminki ku satuin lukemaan aiheesta ........

HÖÖÖÖPÖÖÖÖÄ.

Mene muualle valheinesi. "eräs erittäin kokenut th". Älä naurata. Juurihan hän todisti olevansa väärässä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Setäni on huippu ¨tason lääkäri ja kielsi meitä ottamasta ja häntä uskomme.
eipä ole meidän lähi suvussa ketään rokotettu.

Toivottavasti edes kielelliset kyvyt ovat huippu tason sukulais lääkärilläsi paremmat kuin sinulla...

Jösses.

Alkuperäinen kirjoittaja no hard :
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Mulla on loistava olo, vain rokotuspaikka on vähän kipeä. Muuten ei mitään ihmeellistä. RV 19.

Etkös sä ole paasannut tätä rokotetta vastaan täällä? Ja nyt sitten otit sen kuitenkin.

En ole kyllä paasannut, ainoastaan sanoin aiemmin etten NÄILLÄ tiedoilla ota sitä, mutta siitä on kolme viikkoa aikaa ja tietoa tullut rutkasti lisää. Meidän neuvolassa ei tuolloin koko asiaa oltu edes sivuttu, mutta nyt oli jo ihan eri tilanne ja raskaanaolijat kutsuttiin jopa lehdessä ottamaan rokote.

Varmaan aika monella rokotteen vastustajalla kelkka kääntyy tälläkin palstalla. Emme muistele pahalla kommenttejanne ja halveksuntaanne jota annoitta meitä kohtaan jotka osasimme ennakoidan tämänkin epidemian jo kaukaa.

Kelkka kääntyy varmasti näillä rokotetuillakin,vaan minkäs sit teet..itse en ala ottamaan lähes tutkimatonta rokotetta josta ei ole mitään varmuutta haittavaikutuksista. Ennemmin kuolen sitten sikainfluenssaan,jos niin käy. Eipä se sikainfluenssa hullun lailla ihmisiä tapa, ne kuolee kenen aika on. Ja varmaan ihan sama mihin kuolee. eikä se influenssa edes jokaiselle tule. sitten jos tauti tulee vakamemmaksi, mietin uudelleen rokotetta.

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja Äippänen x3:
siis päättäkää nyt jo. väitätte että sikainfluenssa on sen takia niin paha raskaana oleville, koska se aiheuttaa kuumetta josta aiheutuu sikiövaurioita. kuitenkaan mielestänne tavallinen influenssa ei aiheuta riskejä vaikka siinä olisi kova kuume ja rokotteen jälkeen nouseva korkea kuume ei muka ole vaarallista?? eikö ole vähän ristiriidassa nuo mielipiteet?

jospa nämä rokotteen puolustajat (ja tietysti vastustajatkin) viljelisivät niitä totuuksia vasta sitten kun oikeasti asiasta jotain tietävät. se, että siskon veljentytön kissan kaima jotain on sanonut, ei tarkoita että se on totuus.

Keuhkokuume ja sitä mukaa keuhkojen lamaantuminen sekä hengityskoneeseen joutuminen on suuri uhka sikataudin jälkitautina. Kausi-inf. ei tämä keuhkokuume ole riskinä läheskään tätä luokkaa kuin sikataudissa.

Riittikö?

niin mutta täällä on ylistetty tuota rokotetta juuri sen takia että sikainfluenssan KORKEA KUUME altistaa sikiövaurioille. useat eivät ole sanallakaan maininneet noita jälkitauteja vaan pelkästään tuon korkean kuumeen. ja onpa suuri uhka kun erittäin pieni osa sairastuneista keuhkokuumeeseen sairastuu.

Alkuperäinen kirjoittaja .-.:
Kelkka kääntyy varmasti näillä rokotetuillakin,vaan minkäs sit teet..itse en ala ottamaan lähes tutkimatonta rokotetta josta ei ole mitään varmuutta haittavaikutuksista. Ennemmin kuolen sitten sikainfluenssaan,jos niin käy. Eipä se sikainfluenssa hullun lailla ihmisiä tapa, ne kuolee kenen aika on. Ja varmaan ihan sama mihin kuolee. eikä se influenssa edes jokaiselle tule. sitten jos tauti tulee vakamemmaksi, mietin uudelleen rokotetta.

Ennenmmin kuolen? Se voi olla todennäköistäkin.

Ne kuolee kenen aika on? Mitä saissea tämä nyt on. Itse voi vaikuttaa valinnoillaan siihen koska on aika lähteä. Kuten sinä teit.

Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
Mutta sitä en ole koskaan mistään kuullut, että päänsärky ja lihaskivutkin vois olla merkkejä vastustuskyvyn kehittymisestä. Päinvastoin, päänsäryn mä olen omilla biologian tunneilla oppinut yhdistämään esimerkiksi erilaisiin myrkytystiloihin tai aivojen verenkiertohäiriöihin. Joten edelleen ihmettelen, miksi rokotteesta tulee muutakin oiretta kuin kuumetta jos kerran taudin sairastaminen on suljettu pois vaihtoehdoista?
Lämpimät onnittelut sinulle jos et kärsi lihassäryistä tai päänsäryistä flunssan yhteydessä ja ne ovat sinulle muutenkin niin harvinaisia ilmiöitä että yhdistät ne "myrkytystiloihin ja aivojen verenkiertohäiriöihin".

Minulla kyllä lihassärky ja pääkipu on varsin tuttu ilmiö ihan perus nuhakuumeen ja lentsun yhteydessä.

Alkuperäinen kirjoittaja bullshit:

Ne kuolee kenen aika on? Mitä saissea tämä nyt on. Itse voi vaikuttaa valinnoillaan siihen koska on aika lähteä. Kuten sinä teit.

niin mutta jos kuolenkin siihen että otan tuntemattoman rokotteen? ihmiset ei saa näköjään olla eri mieltä asioista,toiset ottakoon piikin,mutta se ei ole pakollinen joten kaikkien ei sitä tarvitse ottaa!

Siis mistä turpeen alta takahikiältä teitä takapajuisia urbaanilegendoihin uskojia oikein tulee?! Siis herran jestas mitä kaikkea soopaa täällä suolletaan! Ei muka saa rokotteen jälkeen kuumelääkettä ottaa jne... Asummeko sivistyneiden ja koulutettujen Suomessa vai jossain voodoo-takamailla? Järki käteen nyt! Sikainfluenssarokote on sama rokote kun mitä kausi-influenssoihin on annettu jo vuosikausia, ainoastaan virusta on hieman muunneltu. Ja kautta aikain on lapsille rokotteista tullut kaikenmoista oiretta lämpöilystä aina muutaman päivä kestäneeseen kävelykyvyttömyyteen saakka. Mikä nyt on niin erilaista sitten? Sekö että joudutte itse "kärsimään" noista normaaleista rokotuksen jälkeisistä oireista?

Voi elämä teidän kanssanne.

Mun siskoni on "erittäin kokenut th" ja hän sentään myöntää avoimesti ettei terkan pätevyydellä hirveästi vielä analysoida rokotetutkimuksia tai lääkkeiden pitkäaikaisvaikutuksia.

niin mutta täällä on ylistetty tuota rokotetta juuri sen takia että sikainfluenssan KORKEA KUUME altistaa sikiövaurioille. useat eivät ole sanallakaan maininneet noita jälkitauteja vaan pelkästään tuon korkean kuumeen. ja onpa suuri uhka kun erittäin pieni osa sairastuneista keuhkokuumeeseen sairastuu.

Jos rokotteella estetään ihmisten sairastuminen keuhkokuumeeseen ja sitä kautta hengityskoneiden kuormitus sairaalassa niin eikö tämä ole yhteiskunnan ja suomalaisten etu. Miksi pokkuroida rokotetta vastaan? Esimerkiksi jos sinä et ota sitä niin eikö kuitenkin ole eduksi sinullekin mitä vähemmän ihmisiä Suomessa tähän tautiin sairastuu. Vai välitätkö vain itsestäsi?

niin mutta jos kuolenkin siihen että otan tuntemattoman rokotteen? ihmiset ei saa näköjään olla eri mieltä asioista,toiset ottakoon piikin,mutta se ei ole pakollinen joten kaikkien ei sitä tarvitse ottaa!

Aika moni ympäri maailmaa on tuon rokotteen ottanut eikä kukaan heistä ole vielä kuollut. :)
Tautiin kyllä on kuollut ihmisiä. Tai jos ei kuollut niin olleet todella sairaita :(

ai nytkö sikainfluenssaan kuolemisen todennäköisyys on 100% jos siihen sairastuu??? :laugh:

Minkä tuntemattoman rokotteen? Rokote pohjautuu pitkälti samoihin ainesosiin joita on käytetty ja tutkittu jo vuosikausia, ainoastaan virusaines on eri. Luonnollisesti, koska eri viruskantaa vastaan ollaan rokottamassa.

Kyllä tulee olemaan hautaustoimistoilla liikevaihdon kasvua tiedossa kun alkaa kaikki rokotteen ottaneet järestään kupsahdella :laugh:

"Erittäin kokenut th". Mitä se tarkoittaa? Vuosia terkan työssä takana 50? Osaa mitata verenpaineen vaikka silmät kiinni?

Voi naurettavuus teitä. Terkkojen ym. sairaanhoitajien koulutukseen vaadin pakollista lisäkurssia siitä miten tieteellistä tutkimusta tulkitaan ja miten niille annetaan painoa. Säästyttäisiin tällaisilta erittäin kokeneilta terkoilta.

Juu, rokotteessa ei tosiaan ole elävää virustaan vaan viruksen kuorikerroksen palasia joihin elimistön autoimmuunipuolustus reagoi ja adjuvantti tehostaa rokotteeseen reagointia.

Jos rokotteella estetään ihmisten sairastuminen keuhkokuumeeseen ja sitä kautta hengityskoneiden kuormitus sairaalassa niin eikö tämä ole yhteiskunnan ja suomalaisten etu. Miksi pokkuroida rokotetta vastaan? Esimerkiksi jos sinä et ota sitä niin eikö kuitenkin ole eduksi sinullekin mitä vähemmän ihmisiä Suomessa tähän tautiin sairastuu. Vai välitätkö vain itsestäsi?

Niin kauan kun rokotetta ei ole läheskään kaikkien saatavilla niin yksittäisen henkilön ottamattajättämispäätöksen kritisointi yhteisen hyvän nimissä on erittäin kyseenalaista.

Muoks. Mahdollisena poikkeuksena voisi ajatella terveydenhuoltohenkilökunnan joitain edustajia.

en ole missään sanonut että en rokotetta ottaisi kuten en myöskään että 100% varmasti otan sen. en ole tässä keskustelussa sen enempää puolesta kuin vastaankaan, naurattaa vain tuo joidenkin asenne että jos ei ota rokotetta niin varmasti kuolee tai ainakin joutuu kuukaudeksi teholle. siis oikeasti, se on tosi pieni prosentti kun joutuu sairaalahoitoon. vielä pienempi määrä kuolee ko. tautiin.

ai nytkö sikainfluenssaan kuolemisen todennäköisyys on 100% jos siihen sairastuu??? :laugh:

Aika paljon sua tuntuu naurattavan tämä asia, hymiöistä päätellen. Hieman vähentävät sun juttujesi painoarvoa mutta eivätpä ne kovin painavia ole muutenkaan.

En sinuna laskisi leikkiä omalla kohtalolla. Siihen oikeasti voit vaikuttaa. Mutta jos päätät mennä oman fiiliksesi mukaan tässä asiassa niin voisit silti myöntää tyhmyytesi. Vähän sama kuin sanoisit että en käytä turvavöitä autossa koska joskus se lähdön aika kuitenkin on.

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
"Molemmat Sveitsissä hyväksytyt rokotteet ovat adjuvantillisia rokotteita. Focetria sisältää elohopeayhdiste tiomersaalia 50 mikrogrammaa ja Pandemrix 5 mikrogrammaa. Mediassa aiemmin olleiden tietojen mukaan Sveitsin Swissmedicin tarkoitus oli linjata raskaana olevilla käytettäväksi adjuvantitonta rokotetta. Uutisen mukaan oltiin selvittämässä, saadaanko käyttöön muualta adjuvantitonta rokotetta ja onko mahdollista hyväksyä käyttöön Pandemrix -rokote ilman adjuvanttia. Teknisesti tämä olisi mahdollista, koska adjuvantti on eri pakkauksessa."

http://www.rokotusinfo.fi/

Hei nyt vähän rajaa. Rokotusinfo ei ole mikään neutraali ja objektiivinen saitti vaan nimenomaan rokotusten vastustajien ylläpitämä. Klikatkaa sieltä linkkiä "Yhdistys" niin näette ettei taustalla tosiaankaan ole mikään objektiivinen ja virallinen taho...

Te "hoitsut" jotka jätätte rokotuksen ottamatta, teitä näköjään oli useampia. Toivottavasti en joudu teidän hoidettavaksenne siinä vaiheessa kun sairastutte ettekä vielä ole kuumeessa kotona vaan levittämässä pöpöä eteenpäin...luoja sentäs mitä puhetta. Ja sama jotkut lastentarhanhoitajat kieltäytyvät rokotteesta...kunnassa jossa on jo ainakin yksi päiväkoti suljettu...huh huh...

Itse astmaatikkona kipinkapin menen hakemaan rokotteen ylihuomenna tk:stä jotten sairastuta itseäni ja saan suojan myös 4 kk terveelle pojalleni. Ja kyllä, meillä otetaan rokotukset myös jokavuotiseen influenssaankin tuon astman takia, senverran monta kertaa olen keuhkokuumeen saanut jälkitautina etten sitä enää halua uudestaan...

Yhteistyössä