S
"Sitrus"
Vieras
Olen 23 ja päätin kouluttautua uudelleen. Joudun aloittamaan ihan puhtaalta pöydältä ja edessä on pitkä opiskeluputki. Ensin kolme vuotta amiksessa kaksoistutkinnon parissa samassa ryhmässä peruskoulunsa päättäneiden kanssa. Sitten kun perustutkinto ja lukio on plakkarissa niin mikäli innostusta riittää voisin opiskella samalta alalta yliopistotutkinnon mikä tietää tuon kolmen vuoden päälle vielä viisi vuotta lisää. Töitä tekisin opintojen ohessa jaksamisen mukaan alalla johon opiskelen. Tämä olisi suunnitelma. Jos siis valitsen jatkaa yliopistoon perustutkinnon päälle niin olisin valmis kolmenkympin tienoilla. Itse olen tähän täysin valmis, kyllähän elintaso on aika alhainen liki kymmenen vuotta eteenpäin mutta opiskelujen oheen olisi töitä tiedossa joten ihan sietämätöntä opiskelu tuskin on.
Se mikä nyppii on ihmisten suhtautuminen tähän. Olen siis nyt ollut matalapalkka-alalla jossa työskenteleminen on jo pidempään ollut yhtä tuskaa. Mutta monen mielestä on säälittävää "näin vanhana" alkaa jotain perustutkintoa ja lukiota opiskelemaan. Olisi kuulema hyväksyttävää jos tässä iässä aloittaisin yliopisto-opiskelut mutta amis on "noloa". Tuntuu että kukaan ei kannusta tässä, vaikka omasta mielestäni se olisi pitkä mutta toivon mukaan palkitseva projekti paremman tulevaisuuden eteen.
Eräs hyvä ystävänikin kohautteli kulmiaan ja sanoi että itsellään ei itsekunnioitus antaisi periksi että menisi saisi ylioppilaslakin vasta 26-vuotiaana. Se on kuulema teinien juttu se.
Ärsyttää :<
Se mikä nyppii on ihmisten suhtautuminen tähän. Olen siis nyt ollut matalapalkka-alalla jossa työskenteleminen on jo pidempään ollut yhtä tuskaa. Mutta monen mielestä on säälittävää "näin vanhana" alkaa jotain perustutkintoa ja lukiota opiskelemaan. Olisi kuulema hyväksyttävää jos tässä iässä aloittaisin yliopisto-opiskelut mutta amis on "noloa". Tuntuu että kukaan ei kannusta tässä, vaikka omasta mielestäni se olisi pitkä mutta toivon mukaan palkitseva projekti paremman tulevaisuuden eteen.
Eräs hyvä ystävänikin kohautteli kulmiaan ja sanoi että itsellään ei itsekunnioitus antaisi periksi että menisi saisi ylioppilaslakin vasta 26-vuotiaana. Se on kuulema teinien juttu se.
Ärsyttää :<