No nyt niitä tapauksia on jo 20 :(

• Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti
memmu
Alkuperäinen kirjoittaja hirveitä ihmisiä:
Alkuperäinen kirjoittaja nereida:
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Mä voisin tähän todeta kaikille niille jotka jänkytti, että "turvallinen rokote, pitää ottaa" NIIN ETTÄ "MITÄ MÄ SANOIN, ÄHÄKUTTI" :p
Miten voit irvailla ja leuhkia siitä että olit oikeassa, kuitenkin vakavasta asiasta kyse... Ei ole mikään "ähäkutti" asia että lapset sairastuvat parantumattomaan tautiin. Ja ei ole varsinkaan vanhempien syy, joten mitä jos olisit vain hiljaa. Sairasta...
minustakin on aivan järkyttävää että joku voi olla hyvillään toisen sairaudesta
En minä siitä taudista ole hyvilläni...tsiisus teijän kanssa :D

...
Alkuperäinen kirjoittaja klementine:
mä otin lapsilleni rokotukset, ihan vaan siksi että mun mielestä oli todella pelottavaa ajatella että pieni lapsi saisi sikainfulenssa, itse sen sairastin.

se että nyt on alkanu näitä narkolepsia juttuja tulemaan niin varmaan joka ikinen äiti joka lapselleen on antanut tuon piikin tietää että mikään piikki ei ole riskitön ja vaaraton.

itse koin todellakin sen sikainfulenssan riskit vaarallisemmaksi silloin kun piikin riskit etenkin kun lähipiirini ja minä itse se sairastettiin.

mietin vaan noita narkolepsia juttuja että miten nopeasti ne oireet sit on piikistä tullut?
entäs sitten vauvat jotka saa äidin kohdussa sen aineen?

ja mitäs vielä :D joku juttu oli mut en muista mikä :D

samaa mietin minäkin, mutta ei kukaan osaa vastata :/

x
Alkuperäinen kirjoittaja sarppus:
Niin ja tähän voisi todeta, että montako kuolontapausta olisi, joa ketään ei olisi rokotettu ja päässyt kunnolla leviämään, minusta tässä ei ole mitään ähäkuttia puoleen eikä toiseen...
Normaalia ihmistä se sikaflunssa ei tapa!! Ne, jotka menehty, heillä oli v a l m i i k s i perussairaus.

l
Kysymys ei ole saatavilla olevan tiedon rajallisesta määrästä, vaan liikesalaisuuksista [8]. Pandemrixin nanoluonne muuttaa oleellisesti rokotteen vaikutusten tarkastelua, koska kysymyksessä on vanhoista rokotteista oleellisesti poikkeava ja nanoteknologian arveluttava toimintamalli.

Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Ei se narkolepsia ole mikään maailman kamalin asia. Ehkä hidaste, muttei este millekään.
Voiko sitä sairastava saada esim. ajokortin? Eikös se ole vähän vaarallista niin itselle kuin muillekin jos nukahtaa rattiin tuosta vaan?
Ei mullakaan ajokorttia ole ja elän kuitenkin. Moni ammatti on uloittumattomissani fyysisten tekijöiden takia, mutta sitten vain sopeudutaan.

Alkuperäinen kirjoittaja nereida:
Mä voisin tähän todeta kaikille niille jotka jänkytti, että "turvallinen rokote, pitää ottaa" NIIN ETTÄ "MITÄ MÄ SANOIN, ÄHÄKUTTI" :p
Miten voit irvailla ja leuhkia siitä että olit oikeassa, kuitenkin vakavasta asiasta kyse... Ei ole mikään "ähäkutti" asia että lapset sairastuvat parantumattomaan tautiin. Ja ei ole varsinkaan vanhempien syy, joten mitä jos olisit vain hiljaa. Sairasta...
Ihan siten kun sain kuulla ite ihan riittävästi sitä "MITÄ, SIIS ETKÖ SÄ TODELLA AIJO ROKOTTAA!!! MUTTA SEHÄN ON TÄYYYYYYSIN TURVALLINEN ROKOTE, SITTEN SÄ KUOLET JA SUN LAPSES KUOLEE"!!!! Ja sehän on nyt myönnetty, että tähän koko tauti hommaan ylireagoitiin! Kyllähän ne ihmiset saadaan ottamaan vaikka lobotomia.... Mutta mulle ihan sama, mä olen tyytyväinen etten ottanu ja ihan turha päivitellä niillä kuolemilla koska jo tavalliseen kausi influenssaan kuolee enemmän kun tähän sikahömppään!!
Sinulla saa olla toki mielipiteesi. Mutta onko sinusta ihan tervettä tulla irvailemaan vakavasta asiasta? Tosi tervettä tulla julistamaan että olit oikeassa hähää tyyliin....

niin ja mun piti sanoa se et mulle ei ainakaan kukaan koskaan sanonut että piikki olisi vaaraton. mulle kyllä kerrottiin että sitä piikkiä ei ole kuitenkaan tutkittu niin hyvin kun olisi suotavaa tutkia, että sen verran taidan olla huono äiti että lapsilleni otin piikit vaikka tiesin että jotain voi joskus tulla tai olla tulematta. samoin kahden lapseni isä otti piikin,työnsä takia.
itse otin myöhemmin piikin ja otin sen muuten siksi että tahdoin itsessäni olevan samat myrkyt mitkä lapsiini olin antanut laittaa.

Kaikissa lääkkeissä ja rokotteissa on sivuvaikutuksia. Jos rokotetaan vaikkapa miljoona ihmistä ja kymmenelle tulee vakavia sivuvaikutuksia, on kuitenkin 999 990 rokotettua, joille sivuvaikutusta ei tullut. Lääkitseminen/rokotus on aina riski, jota ottaessa täytyy punnita hyödyt ja haitat ja sen perusteella tehdä päätös.

Tietenkin on todella kurjaa, kun se sivuvaikutus osuu omalle kohdalle, sitä en kiistä. Mutta itse lapseni rokottaneena olen sitä mieltä, että mieluummin pieni riski sivuvaikutuksesta, kuin sikainfluenssa lapselle, joka joutuu sairaalahoitoon astman takia jo pikkuflunssassa.

Ei se narkolepsia ole mikään maailman kamalin asia. Ehkä hidaste, muttei este millekään.
Voiko sitä sairastava saada esim. ajokortin? Eikös se ole vähän vaarallista niin itselle kuin muillekin jos nukahtaa rattiin tuosta vaan?
Voihan epileptikotkin saada ajokortin jos tauti on hallinnassa lääkkeillä eikä kohtauksia tule. Mutta narkolepsian hoitoon käytetään piristeitä joten voi olla taas että tuo lääkitys tautiin estää ajamisen vaikka narkolepsia itsessään olisi hallinnassa.

Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Voihan epileptikotkin saada ajokortin jos tauti on hallinnassa lääkkeillä eikä kohtauksia tule. Mutta narkolepsian hoitoon käytetään piristeitä joten voi olla taas että tuo lääkitys tautiin estää ajamisen vaikka narkolepsia itsessään olisi hallinnassa.
Luulisin, että useilla ADHD-henkilöillä on ajokortti ja samoja lääkkeitähän tässä käytetään.

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Niin ja tähän voisi todeta, että montako kuolontapausta olisi, joa ketään ei olisi rokotettu ja päässyt kunnolla leviämään, minusta tässä ei ole mitään ähäkuttia puoleen eikä toiseen...
Normaalia ihmistä se sikaflunssa ei tapa!! Ne, jotka menehty, heillä oli v a l m i i k s i perussairaus.
Nimenomaan. Ei sikainfluenssaan olisi kuollut sen enempää ihmisiä kuin tavalliseen influenssaan.

ensin oli leipäjonot, sitten osakejonot, sitten ro
Paitsi se yksi koulutyttö joka kuoli hoitovirheeseen. Ja jonka kuolemasta tämä koko hullunmylly sai alkunsa.

Sitä ennen Terhi Kilpi mietti työpöytänsä ääressä miten saa kansalaiset myötämielisiksi rokotukselle. Sen jälkeen niitä alettiin jonottaa.

Sikainfluenssassahan on rutkasti pienempi kuolleisuus kuin kausi-influenssassa!

olisko
Alkuperäinen kirjoittaja en mustu nyt:
Muistaakseni jo keväällä oli joku narkolepsiaepäily. Silloin se laitettiin käsidesin piikkiin.
Muistaako joku muu saman? vai olenko nähnyt vaan unta?
Muistelisin että joku lapsi oli juonut käsidesiä päiväkodissa. Oli promilleja kun sairaalassa mitattiin. Onkohan sama tapaus?

Niin ja osa oli saanut piikin ennen kuolemaansa.

Yhteistyössä