Ja ei hoitotyössä mitenkään erityisesti empatiaa tarvi. Tai siis tarvii joo, mutta ei tartte olla mitenkään sen empaattisempi kuin muutkaan. Työtä se on.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Ja ei hoitotyössä mitenkään erityisesti empatiaa tarvi. Tai siis tarvii joo, mutta ei tartte olla mitenkään sen empaattisempi kuin muutkaan. Työtä se on.
Hyvin riittää empatia noissa tapauksissa. Itseasiassa työskentelen keuhkosairaiden kanssa. En halua edesauttaa kenenkään kuolemaa. Yksinkertaista?
Minusta sun ei kannattas olla ollenkaan hoitotyössä. Sulle vois sopia paremmin esim. joku pellolla ajaminen, traktorilla, ympyrää, yksin.
Minä en halua edesauttaa kenenkään kuolemaa. Ei se liity mitenkään siihen mitä mieltä muuten olen aborteista tai abortin tehneistä. En halua olla mukana abortin tekemisessä. Turhaan vedät tähän lapset jotka elää kurjissa oloissa.
Hassua miten yhden asian perusteella lynkataan mun ammattivalinta.En ole koskaan muuta alaa harkinnutkaan enkä tehnytkään. Pärjään työssäni loistavasti. Oon rauhallinen ja pätevä, oon ihminen ihmiselle, asiakaslähtöinen jne. En vaan halua edesauttaa kenenkään tappamista. En myöskään antaisi eutanasialääkettä kenellekään jos se olisi mahdollista, vaikka olen sitä mieltä että eutanasia on hyvä juttu.
Ymmärrän hyvin näkökantasi ja hyvä jos olet valinnut työtehtäväsi sen mukaan. Kuitenkin juuri tuo "nyyhkyttää jotain paskaa" oli tosiaankin sellainen asia, joka varmasti monelle särähti korvaan (tai silmään). Voin kuvitella niitä itkeviä teinityttöjä, jotka aborttiin päätyvät, ja siinä tilanteessa empaattinen ihminen ei kyllä ajattelisi, että toinen vaan nyyhkyttää siinä paskaa.
Minusta on ihan hyvä, että lääkäri voi toimia omantuntonsa mukaan tuossa asiassa.
Mä en työssäni haluaisi edesauttaa abortin tekemistä. En siis mene töihin esimerkiksi naistentautien polille. En kykenisi varmaan olemaan mitenkään empaattinen, jos joku potilas nyyhkyttäs mulle jotain paskaa abortin tehtyään. Ja en veisi mitään aborttipillereitä potilaalle.
Totta.
En ymmärrä, miksi väen väkisin pitäisi lapsia tehdä epäinhimillisiin olosuhteisiin kasvamaan. Ei nämä abortin puolustajat kuitenkaan niistä syntyvistä lapsista huolehdi, kun joutuvat laiminlyödyiksi ja kaltoinkohdelluiksi.
Kun masennuksesi uusiutuu jälleen, niin muista ettet tule nyyhkyttämään meille paskaa... Eikä varmaan kannata nyyhkyttää siellä mt-puolellakaan.
Just viikko sitten korotettiin lääkeannosta ;D nyyhnyyh.
Joo, no tuo lause oli ehkä turhan kärkäs. Sanottasko niin, että en aidosti voisi olla empaattinen ihmiselle joka abortoi lapsensa ja sitten itkee sitä kuinka tuntuu pahalta. En voi sille mitään. Minulla kyllä on ystäviä jotka ovat abortin tehneet, samoin äitini on nuorena tehnyt abortin. Mutta he ovat sinut asian kanssa. En hyväksy mutta voin elää asian kanssa.
Itselläni oli tilanne jolloin aborttia harkittiin tosissaan. Homma lähti liikkeelle neuvolasta missä oli lääkäri. Tilanne tehtiin tosi helpoksi eikä ollut mitään moralisointeja eikä juuri edes syitä kyselty. Sanottiin vain että se on sinun päätös että me tuetaan kummassakin ratkaisussa. Lääkäri samalla täytti aborttihakemusta vaikka en tiennyt mitä pitäisi tehdä, koko ajan päässäni sykki että tämä on väärin! Tuli sellainen olo että neuvolasta melkein jopa kannustettiin aborttiin tai ainakin että se on täysin ok jopa sosiaalisista syistä. Neuvottin jopa menemään naistentautien polille vaikka ei ole vielä kokonaan päättänyt.
Naistentautien polilla melko pian lääkärin seurassa oleva hoitaja sanoi että saat pian sellaisen pillerin. En sanonut siihen mitään. Sitten lääkäri käski mennä laverille että ultrataan, luulin jo että se on nyt tässä enkä saa enää perua. Sitten aloin märistä ettenkö saa enää itse sanoa tähän mitään. Sitten yhtäkkiä se olikin ok ettei sitä tehdäkään. Ultrassa oli elävä sikiö ja sen jälkeen tehtävä oli jo mahdoton.
Iltapäivällä päätettiin miehen kanssa että lastamme ei aleta tappaamaan. Näin jälkeenpäin olen erittäin tyytyväinen että ei tehty sitä, olisi koko loppuelämä ollut sellainen olo että olen syntinen, itsekäs paskiainen enkä olisi antanut sitä anteeksi itselleni. Nyt se pikkurääpäle potkii mahassani enkä antaisi sitä enää pois.
Suomessa abortti myönnetään liian hepposasti, myös sellaisiin tilanteisiin missä perheolosuhteet ovat kunnossa. Abortin ehdoksi pitäisi olla kattava haastattelu joko suullisesti tai lomakeella. Tällöin äiti ja isä voisi todella miettiä että onko syyt itsekkäät vai jotkut muut. Nykyihmiset ovat tulleet laiskoiksi ja itsekkäiksi, se ei saisi sanella moniakaan päätöksiä.
Kiitos, olen puhunut.
Suomessa abortti myönnetään liian hepposasti, myös sellaisiin tilanteisiin missä perheolosuhteet ovat kunnossa. Abortin ehdoksi pitäisi olla kattava haastattelu joko suullisesti tai lomakeella. Tällöin äiti ja isä voisi todella miettiä että onko syyt itsekkäät vai jotkut muut. Nykyihmiset ovat tulleet laiskoiksi ja itsekkäiksi, se ei saisi sanella moniakaan päätöksiä.
Kiitos, olen puhunut.
En kyllä ole mikään tossu. Asioista keskusteltiin ihan suoraan, en vain kaikkea tänne kokoa. Kaikki vaihtoehdot käytiin läpi. Neuvolan terkkari sai jotenkin päähänsä että on lapsen etu että sen elämä lopetetaan tai ainakin sellaisen vaikutelman sain. Miten siinä sitten alan vakuuttamaan että näin ei ole, en ole itsekehuvaa sorttiä enkä ole väittänytkään että olisin joku esimerkillinen äiti. Tilanteet olivat mielestäni sellaiset että sain sellaisen vaikutelman että aborttiin jopa kannustettiin ja sitä pidettiin jopa minun ja syntymättömän lapsen etuna!! Tämä ihmetyttää kovin sillä oma perhetausta on kunnossa eikä lapsi olis ollut millään lailla vaarassa. Neuvolassa tiedettiin että olin kahden vaiheilla mutta naistenpolilla luultiin että olin päätöksen varmasti tehnyt ja niin luulinkin mutta siellä ollessaan päätökseni alkoi vaivata enkä enää pitänyt koko ajatuksesta.
Pointii ei ollut se että olenko tossu vai ei vaan se että systeemi on Suomessa sellainen että abortti myönnetään heppoisasti tai siihen jopa kannustetaan. Abortti ei ole ehkäisymenetelmä eikä se pitäisi olla mikään helppo ulospääsy. Toki sellaisessa tilanteessa milloin äidillä on mm. päihdeongelmia ja perheasiat ovat huonosti niin silloin terveydenhuoltohenkilöt voi aborttia suositella mutta ei siinäkään vaiheessa pakottaa.