no niin sosiaalityöntekijä puhuu asiaa!!!

• Viestiketjun aloittaja jep jep
  • Ensimmäinen viesti
jep jep
Lehti:
Lapset itkivät yksin kylmässä autossa
28.11.2008 9:19
Pienten lasten vanhemmat jättivät tytöt 1,5 tunniksi yksin kylmään autoon, kertoo Aamulehti.

Aamulehden juttu
Kaksi- ja kolmevuotiaat lapset kyyhöttivät kylmän auton takapenkillä Tampereen Finlaysonin kirkon edessä. Ohikulkijan mukaan lapset olivat autossa 1,5 tuntia. Poliisi hälytettiin paikalle.

Lapset eivät ymmärtäneet suomea, kun poliisi kehotti heitä avaamaan oven.

- Ainakaan mitään hengenvaaraa heillä ei nyt näyttäisi olevan. Tämä on lastensuojeluasia, toteaa paikalle tullut poliisi ja soittaa sosiaaliviranomaisille.

Virolaiset vanhemmat saapuivat paikalla ja selittivät, että Virossa on tavallista jättää lapset nukkumaan autoon kun vanhemmat käyvät asioilla. Isä oli käynyt työhaastattelussa, joka venyi pidempään. Sosiaaliviranomaiset antoivat vanhemmille puhuttelun ja päästivät heidät menemään.

Sosiaalityöntekijä Pekka Mikkola painottaa, ettei alle kouluikäistä lasta saa jättää yksin autoon hetkeksikään. Asiasta uutisoi Aamulehti.

IL

Sosiaalityöntekijä Pekka Mikkola painottaa, ettei alle kouluikäistä lasta saa jättää yksin autoon hetkeksikään
Liian usein tuota ei noudateta! Mulle ei tulisi edes mieleenkään jättää lapsia autoon! En ymmärrä mitä sellaisen ihmisen päässä liikkuu joka jättää lapsensa autoon edes hetkeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Sosiaalityöntekijä Pekka Mikkola painottaa, ettei alle kouluikäistä lasta saa jättää yksin autoon hetkeksikään
Liian usein tuota ei noudateta! Mulle ei tulisi edes mieleenkään jättää lapsia autoon! En ymmärrä mitä sellaisen ihmisen päässä liikkuu joka jättää lapsensa autoon edes hetkeksi.
ihanko tosissas sä otat lapset mukaan jos käyt esim automaatilla?

jep jep
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
maksan pankkikortilla en tarvitse jättää lasta autoon yksin. vaikka kyllä ymmärrän jos lapsia on 2-3 pientä ja jokaisen retuutat pikapankille mukaan.... :D ei kiva taitas jäädä rahat nostamatta...

maalaisjärki sallittua! :)

vieras
Tuo on liioittelua. Kyllä minä olen jättänyt yksin. Esimerkiksi huomaat että tuttipullo unohtui kotiin ja käyt äkkiä hakemassa sen kotoa. Pitäisikö lapset ottaa mukaan?

Alkuperäinen kirjoittaja jep jep:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
maksan pankkikortilla en tarvitse jättää lasta autoon yksin. vaikka kyllä ymmärrän jos lapsia on 2-3 pientä ja jokaisen retuutat pikapankille mukaan.... :D ei kiva taitas jäädä rahat nostamatta...

maalaisjärki sallittua! :)
mäkin maksan kortilla yleensä, mutta joskus tarvii käteistä. mä en lapsia roudaan kauppaan jos haen sieltä vain maitopurkin.. halusin vaan vaan varmistaa että ihanko tosissaan hoya bella ottaa lapsen aina ulos autosta jos itse on sen ulkopuolella. :xmas:

vielä ei ole omia lapsia eikä edes ajokorttia :D

mutta esim mulla on pienempiä sisaruksia eikä äiti ole koskaan jättänyt lapsia autoon. tosin pankkiautomaatin eteen ajettu auto (automaatille 1-2metriä) ja jätetty ovi auki. mutta muuten ei ole koskaan jättänyt lapsia autoon!

no juuri automaatilla tai kylänkiskalla voin käydä sitten että 4v ja 2v kahestaan autossa (ajallisesti korkeintaan 3-5min). Sillonki mun pitää nähdä auto. Minkään marketin pihalle en jätä tai yleensäkkään kaupungissa mihinkään lapsia keskenään autoon.

Kimppa
Niin. Tiedetään. Koska se auto voi syttyä palamaan, räjähtää, valua järveen ja pedofiilit tunkevat ovista ja ikkunoista sisään. Samaan aikaan :'(

LLL
Onpas kyllä taas hysterianaihe keksitty. :D
Kyllä tuossa meidän kylällä voi jättää kioskin käynnin ajaksi, tai jos maitopurkkia haen kaupasta.
Tässä pienessä kylässä on se valtti, että ihmiset välittää <3
Ja okei, joskus pienissäkin kylissä asuu hirviöitä, mutta luotan silti tähän meidän pikkukylään.
Kaupungissa en uskaltais jättää yksin

Jättäkää vaan lapset yksin autoon! Mäkin jätin hetkeks, tosin seisoin vieressä tekemässä muuta ja jätkä tunki virtalukkoon jotain, josta seuras p****leen kallis lasku... :/ Niin että, jos jätätte sitten kuitenkin lapset autoon, niin kattokaa nyt edes, että ne on hyvin sidottu kiinni! :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Ruutuvihko:
Jättäkää vaan lapset yksin autoon! Mäkin jätin hetkeks, tosin seisoin vieressä tekemässä muuta ja jätkä tunki virtalukkoon jotain, josta seuras p****leen kallis lasku... :/ Niin että, jos jätätte sitten kuitenkin lapset autoon, niin kattokaa nyt edes, että ne on hyvin sidottu kiinni! :whistle:
meillä on lapset turvavöissä kyllä jos esim siellä automaatilla käyn.

vieras
Ja meillä sama konsolille, kun en ollut samassa huoneessa.

Alkuperäinen kirjoittaja LLL:
ei mulla tuo 2vuotias vielä saa remmejä auki. Kohta saat komenttia, että etkö voinut välillä edes vilkaista lastas :D
Voi kuule, toi kommentti tuli miehen suusta noin sata kertaa sen illan aikana! Ja meitä oli kyllä kaks aikuista auton vieressä ja aina välillä katottiin, mitä poika touhuaa ja aina sillon oli kiltisti. Mutta eipä noi pienet, vikkelät sormet niin paljon sitä aikaa tarvitse pahan tekoon.

Tuli tuotakin uutista ja parin ppäivän takaista vastaavasta aiheesta ollutta ketjua lukiessa mieleen muutamn vuoden takainen tositapahtumiin perustuva elokuva Eläville ja kuolleille. En koe olevani itse ylihuolehtiva ihminen ja varmasti jättäisinkin lapsen ihan hetkeksi autoon jos nostaisin automaatista rahaa, mutta kyseinen leffa kannattaisi kaikkien katsoa ja miettiä sen jälkeen omaa suhdettaan siihen, miten vapaasti antaa lasten olla auton lähettyvilla yksikseen.

kokonainen
Miten te uskallatte jättää lapset erihuoneeseen minne itse menette tai käydä ulkoota hakemassa postia tai käydä vessassa tai....Pientä hysteriaa taas liikkeellä!!

LLL
Alkuperäinen kirjoittaja LLL:
ei mulla tuo 2vuotias vielä saa remmejä auki. Kohta saat komenttia, että etkö voinut välillä edes vilkaista lastas :D
Voi kuule, toi kommentti tuli miehen suusta noin sata kertaa sen illan aikana! Ja meitä oli kyllä kaks aikuista auton vieressä ja aina välillä katottiin, mitä poika touhuaa ja aina sillon oli kiltisti. Mutta eipä noi pienet, vikkelät sormet niin paljon sitä aikaa tarvitse pahan tekoon.

Ei kuule osaa, kun ei ylettys painamaan edes sitä nappia ^_^

Ja nythän oli kyse, että milloinkaan ei saa jättää lasta autoon, ei vaikka hakis automaatilta rahaa tms.
Tuo teidän juttu on ihan normia, mitä lapsi saa aikaseksi yleensäkkin. Esmes puhut puhelimessa ja ipana tulee näyttää, kuin nättiä jälkiä voilla saa tapettiin. jne

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tuokio:
Tuli tuotakin uutista ja parin ppäivän takaista vastaavasta aiheesta ollutta ketjua lukiessa mieleen muutamn vuoden takainen tositapahtumiin perustuva elokuva Eläville ja kuolleille. En koe olevani itse ylihuolehtiva ihminen ja varmasti jättäisinkin lapsen ihan hetkeksi autoon jos nostaisin automaatista rahaa, mutta kyseinen leffa kannattaisi kaikkien katsoa ja miettiä sen jälkeen omaa suhdettaan siihen, miten vapaasti antaa lasten olla auton lähettyvilla yksikseen.
Ei kaikkien kannata. Kun muistaa mitä ne sotauutiset taannoin aiheuttivat, niin tuollainen saattaa jo aiheuttaa joissain ahdistusta. Eikä se sota tänne asti tullutkaan, vaikka niin varmoja oltiin :)

No tervetuloa vaan sosiaaliviranomaiset meille! Täällä äiti joka jättää lapsensa autoon pikaistessaan kaupassa, ja lapsilla ikää 5v, 3v ja 10kk. Ja jätän myös isomman ja vauvan autoon hetkeksi kun juoksutan tytön kerhoon. Näin teen myös jatkossa.

Yhteistyössä