no niin selvisi miksi mies ei kosi, sitä pelottaa ajatus sitoutua loppuelämäksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen

Vieras
voi helvatta hyvä kun kertoo sen tässä vaiheessa kun raskaus on yli puolenvälin! siis ei sitä pelota ajatus sitoutua lapseen vaan muhun :( arvatkaa olenko muutenkin hirmu herkkä ja kaipaisin just nyt turvallisuuden tunnetta yli kaiken. ja sit joudun elää tuon tiedon kanssa. ihmeellisintä tässä on se että mies on kyllä kosinut aiemmin mutta kihlaus purkaantui mun toimestani,erittäin ison luottamuksen pettämisen takia(siis mies petti luottamuksen),ei sitä silloin pelottanut sitoutua muhun mutta nyt kyllä kun la on muutaman kk päästä.

muakin pelotti joskus sitoutuminen,ja syynä oli tasan se kun mietin että haluanko todella elää tälläsen miehen kanssa(mies kun satutti muutaman kerran todella todella pahasti)ja lisäksi oli niin vaikeaa tehdä niitä kotitöitä vaikka minä olen maha pystyssä ja miehen iltavuoron aikana vielä omien töitten päälle huolehdin 3v viikarista yksin illat, kun taas mies vaan nukkui aamupäivän j meni töihin suoraan sängystä. ja aamuvuoro kun oli niin sittenkään ei jaksanut/viitsinyt tehdä mitään vaikka olin asiasta sanonutkin. nää asiat mua mietitytti miettiessä sitoutumista,mutta muuten ei.

ja mies ei muka tiedä miksi ei halua sitoutua lopullisesti!

eikös se ole sitä että a.pelätään menettävän jotain b.odotellaan että josko tulis parempaa ?

kysymys kuuluu miksi sinä haluat sitoutua miehen kanssa joka ei halua ottaa vastuuta? :hug:

ja mä en tarkota tällä sitä haluaako naimisiin vai, se on musta aika toisarvosta.

mutta se että kaikki kotihommat jne jää sulle...ai ai ai.

toisaaltahan on hyvä merkki et miehes on miettinyt asiaa kunnolla, vaik lopputulos ei olekaan toivomasi, ei kosi kevytmielisesti ja vaan sun mieliksesi. anna miehellesi vielä aikaa, kosii varmaan sit ku tuntee olevansa siihen valmis ja silloin on sit varma et haluaa sitoutua juuri sinuun ja loppu elämäkseen.

Sano miehelles, että teillä on lapsi tulossa ja se jo sinänsä on sitoutumista loppuelämäksi lapsen äitiin... Ja onko teillä yhteinen asuntolaina tms.? Miehestä nyt tuntuu tuntuvan toi avioliitto jotenkin lopullisemmalta kuin lapsi tai laina... Anna aikaa.

Te olette sitoutuneet jo toisiinne loppuelämäksenne! Oletuksena siis, että lapsenne elää kauemman kuin te.
Miksi ihmiset ei tajua, että lapsi on isompi sitoumus, kuin avioliitto?
Ei pitäisi tehdä lapsia, ellei ole valmis sitoutumaan siihen toiseen vanhempaan loppuelämäkseen. Nimittäin se lapsi siinä kärsii, jos vanhemmat lähtee eri teille. Tietenkään avioliitto ei takaa sitä, ettei eroa joskus voisi tulla, mutta silloin kuitenkin kumpikin on alunperinkin halunnut sitoutua toisiinsa. Tukevalla pohjalla saa kestävämmän perustuksen...

Minäin oon omassa ystäväpiirissäni törmännyt miehiin jotka eivät halua alttarille astella. Heitä myös kammoksuttaa se lopun elämäksi toiseen sitoutuminen, vaikkakin suhde on hyvä eikä heillä varmasti ole mitään halua vaihtaa toiseen naiseen. Enpä siis ymmärrä mikä siinä sitten mättää ettei voi kihloihin tai naimisiin mennä kun kuitenkin haluavat elää yhdessä kumppaninsa kanssa...

toivottavasti saatte asianne selvitettyä :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Te olette sitoutuneet jo toisiinne loppuelämäksenne! Oletuksena siis, että lapsenne elää kauemman kuin te.
Miksi ihmiset ei tajua, että lapsi on isompi sitoumus, kuin avioliitto?
Ei pitäisi tehdä lapsia, ellei ole valmis sitoutumaan siihen toiseen vanhempaan loppuelämäkseen. Nimittäin se lapsi siinä kärsii, jos vanhemmat lähtee eri teille. Tietenkään avioliitto ei takaa sitä, ettei eroa joskus voisi tulla, mutta silloin kuitenkin kumpikin on alunperinkin halunnut sitoutua toisiinsa. Tukevalla pohjalla saa kestävämmän perustuksen...

peesi.

ja kuinka tukeva pohja elämälle tuollainen ap:n tapainen työnjako perheessä on? jos ap ei ole tyytyväinen ja mies vaan laiskottelee ja kotityöt jäävät ap:n harteille.

miksi ihmeessä pitää lisääntyä ennen kun ongelmat on ratkaistu? kauan ap kuvittelet jaksavasi olla yksin vastuussa kodinhoidosta, kun on pieni vauvakin tulossa? kauan jaksat imuroidessasi katsella kun mies istuu koneella?

miksi tuohon tilanteeseen pitää sotkea lapsia? miksi pitää unohtaa niiden parisuhteen pelisääntöjen laatiminen ennen?

Niin ja piti vielä se laittaa, että toistahan ei pysty millään muuttamaan ja se että yrittää sitä päätä väkisellä kääntää aiheuttaa varmasti vaan hallaa. Jos olisin sinun tilallasi niin ehkä yrittäisin paikata suhdetta jos voitaisiin vaikka sopia että yhdessä pysytään vaikkei niitä häitä sitten vielä tulisikaan. Parasta jälkeä varmasti tulee jos antaa toiselle tilaa sillon kun hän sitä tarttee.
Ja tärkeintähän on se että perhe pysyy kasassa ja pystyy luottamaan toiseen! :heart:

meillä miehen kanssa sama tilanne...lapsia kuitenkin jo 2 ja yhteinen asunto jotka sitovat yhteen halusi tai ei. miehen mielestä tilanne ok, minusta tietenkään ei. on ihan eri asia olla naimisissa, sitoutua yhteen loppuiäksi, kantaa yhdessä vastuu mutta kun nykypäivänä näitä jääriäkin siis on olemassa. meillä asiaa pahentaa miehen suku, joka koko ajan hokee ja kuiskuttelee ettei naimisiin tarvitse mennä, argh! anoppi pahimmasta päästä. olen pari kertaa kysynyt että miksi, mutta eihän niitä syitä tule. kyse on periaatteesta kai että koska itsekin olen joutunut petetyksi ja eronnut niin eihän muidenkaan tarvitse päästä naimisiin...tosi inhottavaa. esikoisen syntyessä oltiin miehen kanssa laitoksella perhehuoneessa kun hänen enonsa soitti-onnitellakseen uudesta perheenjäsenestä luultiin, mutta ei- sanoakseen ettei lapsenkaan takia tarvitse mennä naimisiin:( oli tosi kiva kun puhelimen kaiuttimesta kuulin...
pahinta on että kyseiset ihmiset itse ovat naimisissa. onnettomissa liitoissa mutta mitä sen on merkitystä, he ovat osasyyllisiä siihen että me ollaan susipari, lapseni ovat kuitenkin turvattomammassa tilanteessa nyt kuin jos oltaisiin naimisissa, samoin minä. yhteistä elämää on takana jo 12 v. joten arki tuskin muuttuisi muuten kuin turvallisemmaksi. (ja kyllä, mietin jos ei mitään muuta niin leskeneläkettä) ja mitä enemmän minä haluaisin naimisiin sitä kauheammalle ajatus miehestä tuntuu...tilanne loukkaa minua tosi paljon ja vaikka päätyisimmekin menemään naimisiin en voisi enää riemumielellä ja iloiten astella avioliiton satamaan vaan ainakin nyt tuntuu että se olisi vain jokin työvoitto:(

Mun mielestä lapsi ei sido kahta aikuista toisiinsa loppuiäksi, lapsi sitoo ainoastaan aikuiset ( elikkäs vanhemmat ) siihen lapseen. Mun mielestä aikuisten täytyy sitoutua keskenään toisiinsa, kihloin ja vihkimisin jos molemmat sitä tahtovat. Onhan toki niitäkin pareja jotka ei kumpikaan halua naimisiin :whistle: Mutta myös juridisesti avioliitto on parempi vaihtoehto kuin avoliitto...

nim. itsekin niitä kihloja odottelemassa!!! :kieh:

niin minäkin kuvittelin että ollaan jo sitouduttu toisiimme ja että ei olis mitään epäselvyyksiä enään ja sitten mies paukautti pommin päin naamaa. siis tavallaan itse olen ollut liian luottavainen minä kun oletin että mies on samoilla linjoilla minun kanssani, varsinkin kun alunperin vauvasuunnitelmat lähti siitä että mies halusi yhteisen lapsen(siis tämän jota odotan,esikoinen on biologisesti vain minun,mutta ei ole bioisän kanssa tekemisissä yhtään),mut siis minusta tää on aika käsittämätöntä asoista kuitenkinkeskusteltiin pitkään,ei niitten olisi siis mpitänyt mennä tähän pisteeseen vaan täysin päinvastoin.

nyt tuntuu siltä että tein ison virheen luottaessani yhteenkään kaksilahkeiseen.

kaiken lisäksi mies sanoo että rakastaa ja että haluaa olla mun kanssa. mutta toi vei tavallaan pohjan luottamukselta. koko ajan siis odotan sitä hetkeä että tuo ottaa ja lähtee,että ei taida olla hyvät näkymät tällä suhteella :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kaiken lisäksi mies sanoo että rakastaa ja että haluaa olla mun kanssa. mutta toi vei tavallaan pohjan luottamukselta. koko ajan siis odotan sitä hetkeä että tuo ottaa ja lähtee,että ei taida olla hyvät näkymät tällä suhteella :(

Nou hätä:-) Vaik äijä lähtis niin saathan sä sit ne elarit tältä nyksältäkin (tulevalta eksältä). Kahdet elarit, ei paha:-)

Nooh, muista ehdottomasti että lapsonen tulee sitten sinun nimellesi :xmas: koska mies ei voi sitoutua niin varaudut sitten näppärästi siihen että tulevaisuudessa asut lapsen kanssa kahdestaan ja ovessanne on vain yksi sukunimi.

Yhteistyössä