vaikka haluaisikin. koska siihen on kymmenen vuotta suurin piirtein, ja voi olla että silloin ei enää koko armeijaa ole tai on palkka sellainen
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22845535:Mä luulen, että syynä on ihan käytännön järjestelyt. Suomessa edelleenkin lapset jäävät erossa pääasiassa äidille eikä Puolustusvoimilla liene intoa ruveta järjestämään kasarmialueille ympärivuorokauden toimivia päiväkoteja. Naiset ovat myös raskaana, synnyttävät ja imettävät, joten miten hoituisi intti samaan aikaan? Olisiko raskaus/imetys syy saada lykkäystä ja jos, niin miten pitkäksi aikaa? Entä jos tulee raskaaksi intin aikana? Pitääkö se suorittaa loppuun joskus myöhemmin vai miten toimittaisiin?
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22845535:Mä luulen, että syynä on ihan käytännön järjestelyt. Suomessa edelleenkin lapset jäävät erossa pääasiassa äidille eikä Puolustusvoimilla liene intoa ruveta järjestämään kasarmialueille ympärivuorokauden toimivia päiväkoteja. Naiset ovat myös raskaana, synnyttävät ja imettävät, joten miten hoituisi intti samaan aikaan? Olisiko raskaus/imetys syy saada lykkäystä ja jos, niin miten pitkäksi aikaa? Entä jos tulee raskaaksi intin aikana? Pitääkö se suorittaa loppuun joskus myöhemmin vai miten toimittaisiin?
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22845732:Vaikka synnyttäjien keski-ikä onkin noussut, meillä on kuitenkin edelleen naisia, jotka tekevät lapsia nuorena. Ja tekevät monta lasta. Ei kaikki miehetkään mene kutsunnoissa saadun aikataulun mukaan inttiin vaan anovat lykkäystä kuka minkäkin asian takia...useimmiten kai opiskelun. Mies voi myös suorittaa intin (minimissäänhän se on vain 6 kk), vaikka vaimo olisikin raskaana. Naisen kohdalla tilanne on toinen ja Puolustusvoimat tuskin haluavat ryhtyä käymään käräjöintiä siitä, johtuiko jonkun keskenmeno liian rankoista metsäreissuista vai jostain armeijaan liittymättömästä asiasta. Imeväisiä ei myöskään voi raahata mukanaan metsäkeikalle.
Velvoite siviilipalveluksen suorittamiseen olisikin sitten jo helpompi järjestää. Mutta voiko sivarista jäädä äitiyslomalle ja hoitovapaalle? Mikä on yläikäraja, jolloin tuo velvollisuus olisi suoritettava? Asettaisko se lapsensa nuorena hankkivat ja vanhempana hankkivat naiset eriarvoiseen asemaan?
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22845942:Lisään vielä noihin ongelmiin, että eikö se olisi väärin, jos miehellä olisi oikeus opintojen vuoksi saada lykkäystä, mutta naisen pitäisi mennä inttiin heti 19-vuotiaana, ettei vaan ehdi hankkiutua raskaaksi sitä ennen? Ja ennenkaikkea: jos se on velvollisuus, miten estetään se, että sen suorittamiseen haluttomat eivät kikkaile asioitaan niin, että intin suorittaminen on käytännössä mahdotonta? Pakkohuostaanotot intin ajaksi? Kutsunnoissa viiden vuoden ehkäisykapseli jokaisen tytön käsivarteen?
Mä en sinällään vastusta sitä, että naisetkin velvoitettaisiin ainakin jonkinlaiseen inttiä tai sivaria vastaavaan yhteiskunnalliseen työhön. Ja uskon, että osa nuorista naisista sen velvoitteensa suorittaisikin ilman mutinoita. Mutta mitä tehdä totaalikieltäytyjille? Niille, jotka ovat vähän väliä raskaana ja imettävät 2,5 vuotta? Vankilaan?
Tottakai naisillakin olis oikeus lykkäykseen opintojen vuoksi. Mutta nyt täytyy muistaa, että niitä kikkailijoita löytyy ihan yhtälailla miehistä. On olemassa miehiä, jotka jaksavat nähdä vaivaa ja kikkailla siten, että palveluksen suorittaminen on käytännössä mahdotonta.
En jaksa uskoa, että kovin iso osa jaksaisi kuitenkaan kikkailla. Sehän vaatisi käytännössä oman elämän suunnittelemista palveluksen välttämisen mukaan ja tuskin kovin moni jaksaisi käyttää siihen energiaansa. En minä ainakaan tekisi lapsia nuorena tai kesken opintojen vain sen takia, että ei tarvitsisi mennä inttiin. Ja tuskin kovinkaan moni on myöskään niin hölmö, että olisi raskaana jatkuvasti vain välttääksen intin.
Sivari niille, jotka tekevät lapset nuorena. Sillehän ei käytännössä olisi mitään estettä, koska se suoritetaan päivätyönä ja paikkojakin löytyy varmasti kotikaupungista. Onnistuu lapsen kanssakin, kun lapsi on hieman vanhempi.
Sivari niille, jotka tekevät lapset nuorena. Sillehän ei käytännössä olisi mitään estettä, koska se suoritetaan päivätyönä ja paikkojakin löytyy varmasti kotikaupungista. Onnistuu lapsen kanssakin, kun lapsi on hieman vanhempi.
Alkuperäinen kirjoittaja entä sitten;23414355:En oleminäkään käynyt ja mitä sitte? Töissä olen ja olen ihan vakikansalainen töissä kuten kotonakin.