No nii,nyt mä sitten joudun siihen sähkösilmukkahoitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pyryharakka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pyryharakka

Aktiivinen jäsen
09.02.2005
2 304
0
36
Eli koepaloissa löytyi solumuutoksia jotka vaativat kyseisen toimenpiteen.Syöpää muutokset eivät kuitenkaan ole.Kertokaahan te joille on kyseinen operaatio tehty että millainen se on ja onko kivulias?Kiitos :flower: .Paikallispuudutuksella se ilmeisesti tehdään.

Mulle on tehty n. 5 vuotta sitten... Ne antoi jonku puudute/adrenaliini/jotain piikin ja se kyllä sattui. Ja sitten se pisti tärisyttämään kuulemma just ton adrenaliinin takia. Muutenkaan ei kyllä ollut kivuton toimenpide :( Anteeksi kun minulla ei tämän positiivisempaa ollut sanottavaa ko. toimenpiteestä... tsemppiä.

Mulla ihan sama homma, tehtiin tuo sähkösilmukka- eli loop hoito. Koepalan ottaminen ei sattunut, puudutuksessa tehtiin. Jännitin toimenpidettä ihan tosi tosi paljon, koska koepalojen otto oli minusta sattunut ihan sikana... Lähinnä se on epämukavaa ja tokihan se puudutuspiikki hiukan kirpaisi, muttei läheskään niin paljon kun koepalan otto. Puudutuksen jälkeen piti olla aivan liikkumatta kun lääkäri teki toimenpiteen joka kesti ehkä noin pari minuuttia. Minne sairaalaan menet? Itse olin Helsingissä Kättärillä ja aikaa on noin kolme vuotta.

Ihan tosi! Mulle kun tehtiin niin ei tuntunut yhtään missään! Riippuu varmasti kyllä siitäkin millaisella alueella muutokset on.
Puudutuspiikit laitettiin kohdunsuulle, tunnotonta aluetta, ei tuntunut missään ja itse toimenpide kesti muutaman hassun minuutin eikä sekään tuntunut missään. Koepalojen otto oli huomattavasti epämukavampaa! Ja mooooonen viikon verenvuoto loopin jälkeen... Mutta toimenpiden itsessään ihan pala kakkua!

Piti käydä leipomassa pojan kanssa pullia tässä välissä.Mä menen tohon päijät-hämeen keskussairaalaan.Kovin kipuherkkä en ole,koepaloissakaan ei mikään muu tuntunnut kuin se yks jossa ne kaivo jollain putkella oikein syvältä.

Yhteistyössä