No kysytääs näin: kuinka monella on tällainen mies?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "onnellinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24061584]No just joo. Ei sen vaimonkaan tarvitse olla itsekäs sika. Tasa-arvoinen parisuhde, oletko edes kuullut?[/QUOTE]

Peesi tälle. Vaikka tietää että mies tekisi mitä vaan eikä pyytäisi ikinä itselleen mitään,niin kyllä mä jotenkin haluaisin ehkä yrittää tehdä sen toisenkin olon mahdollisimman hyväksi.

• Tykkää
Reactions: Kurmeli
[QUOTE="vieras";24061624]minäminäminäminunminunminun...Kuulostaa että mies on yhdessä narsistin kanssa...[/QUOTE]

No mä en tiedä millainen narsisti on, mutta myönnettävä on, että mä en oo mikään helpoin puoliso, mutta silti tuo minua rakastaa :)

[QUOTE="aloittaja";24061636]No mä en tiedä millainen narsisti on, mutta myönnettävä on, että mä en oo mikään helpoin puoliso, mutta silti tuo minua rakastaa :)[/QUOTE]

Läheisriippuvainen mies?
Se selittääkin miellyttämisen tarpeen ja ettei tahdo käydä missään ja HUOM; en nyt tarkoita ryyppäämistä tai baareissa juoksentelua, vaan kotona nysväämistä 24/7.

No on taas palstaa parhaimmillaan :D Yritän kehua, miten onnellinen olen ihanasta miehestäni ja tämäkin saatiin käännettyä niin, että nyt sit minussa on oltava joku vika :D

[QUOTE="aloittaja";24061667]No on taas palstaa parhaimmillaan :D Yritän kehua, miten onnellinen olen ihanasta miehestäni ja tämäkin saatiin käännettyä niin, että nyt sit minussa on oltava joku vika :D[/QUOTE]

Mun subjektiivinen näkemys on, että tuollainen mies (tai nainen) ei ole tasapainossa itsensä kansa.

[QUOTE="aloittaja";24061667]No on taas palstaa parhaimmillaan :D Yritän kehua, miten onnellinen olen ihanasta miehestäni ja tämäkin saatiin käännettyä niin, että nyt sit minussa on oltava joku vika :D[/QUOTE]

Ei voi hyväksyä että joillakin menee paremmin! :D

ei ole ihan samanlainen mutta minulle täydellinen :)
Juo silloin tällöin pari kaljaa ja joskus vähän reilummin mutta alkoholin käyttö halussa. Siivoaa aika vähän mutta kotitöitä tekee (pyykit, tiskit yms) Rempat roikkuu välillä kun muut asiat kiinnostaa enempi ja töissä rankkaa mutta mielikseni opettelee koko ajan tekemään asioita vaikka ei koskaan ennen tehnytkään. Rakensi mm. talon. Sängyssä miellyttää minua, halukas kokeilemaan kaikkea uutta. Aika vähän muita naisia katselee :) silmälaput päällä tuntuu kulkevan. Isänä rakastava, suojeleva ja touhuilee lapsen kanssa. Juhlissa hoidetaan molemmat, viikonloppuisin herätään vuorotellen, hiton komea mutta ulkonäkö on sellainen sänkimies look kun itsensä hoitaminen vähän tökkii. Raha-asioista ei kiinnostunut, käyttää rahaa todella vähän, jättää minulle talousasiat ja luottaa minuun. Kiinnostunut enemmänkin tienaamaan rahaa, sopii minulle :D Olen hänen suuri rakkautensa, se huokaa hänestä.

Huh huh, kateelliset ämmät laukoo kommentteja! :D

Odotelkaa vielä muutama tunti niin eiköhän ne teidän äijät niiltä juhannusreissuilta palaa! ;)

Mun mies ainakin on töissä tienaamassa rahaa :)

Ihmiset vaan on erilaisia, ja minusta olisi kamalaa jos mies olisi niin tossukka ja minussa/perheessä kiinni että tekisi kaiken mitä mä sanon eikä ikinä kävisi missään. Ja itse vaan makaisin sillä aikaa perse ruvella sängyssä, oli kyse sitten lasten hoidosta aamuisin, seksistä taikka keittiön rempasta. Ja niin ap antoi ymmärtää ensimmäisessä tekstissään, myöhemmin alkoi sitä korjailemaan.

Kumppanit, jotka luopuvat jostakin toistensa hyväksi, ovat vuorovaikutuksessa. Vain suhteellisen terveet ihmiset kykenevät vuorovaikutussuhteisiin, joihin kuuluu antaminen ja saaminen. Ei ole myöskään vahingollista antaa yksipuolisesti silloin, kun kumppanillasi on vaikeuksia. Tiedät, että kumppanisi antaa takaisin silloin kun tuuli kääntyy. Vuorovaikutus sisältää myös sen, että sinun ei tarvitse antaa niin kovasti, että se sattuu. Läheisriippuvassa suhteessa yksi antaa melkein kaiken, ja toinen ottaa melkein kaiken, melkein koko ajan.

Antamisen avulla läheisriippuvat ihmiset välttävät oikeutuksen synnyttämän epämukavuuden. Antaminen saa heidät kokemaan itsensä hyödyllisiksi ja oikeuttaa heidän olemassaolonsa. Sen sijaan että läheisriippuvat yksinkertaisesti hyväksyisivät itsensä, he täyttävät omanarvontunteensa voittamalla kumppaninsa hyväksynnän. Koska heillä ei juuri ole itsekunnioitusta, heillä on suuria vaikeuksia muiden kunnioituksen vastaanottamisessa. Jotta voisimme ottaa vastaan sen mitä tarjotaan, meidän on koettava olevamme siihen oikeutettuja ja ansainneemme sen.

Mulla lähinnä ehkä eniten pisti silmään tossa se,että sä kerroit vaan mitä mies tekee sun puolesta. Tosta tekstistä saa sen kuvan että mies herää AINA viikonloppuna,hoitaa lapset AINA juhlissa yms. Varmaan ei näin ole,mutta jotenkin toi asia on esitetty niin että tulee semmonen kuva että mies on sun henkilökohtainen palvelija.

Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär;24061685:
ei ole ihan samanlainen mutta minulle täydellinen :)
Juo silloin tällöin pari kaljaa ja joskus vähän reilummin mutta alkoholin käyttö halussa. Siivoaa aika vähän mutta kotitöitä tekee (pyykit, tiskit yms) Rempat roikkuu välillä kun muut asiat kiinnostaa enempi ja töissä rankkaa mutta mielikseni opettelee koko ajan tekemään asioita vaikka ei koskaan ennen tehnytkään. Rakensi mm. talon. Sängyssä miellyttää minua, halukas kokeilemaan kaikkea uutta. Aika vähän muita naisia katselee :) silmälaput päällä tuntuu kulkevan. Isänä rakastava, suojeleva ja touhuilee lapsen kanssa. Juhlissa hoidetaan molemmat, viikonloppuisin herätään vuorotellen, hiton komea mutta ulkonäkö on sellainen sänkimies look kun itsensä hoitaminen vähän tökkii. Raha-asioista ei kiinnostunut, käyttää rahaa todella vähän, jättää minulle talousasiat ja luottaa minuun. Kiinnostunut enemmänkin tienaamaan rahaa, sopii minulle :D Olen hänen suuri rakkautensa, se huokaa hänestä.

Näin meilläkin. Mun mieheni elämäntehtävä ei ole miellyttää minua vaan me eletään tässä yhdessä, molempia huomioiden ja kumpikin vuorollaan ekana tai yhdessä. Ja musta juuri se täydellinen mies mulle! :)

[QUOTE="vieras";24061707]Mulla lähinnä ehkä eniten pisti silmään tossa se,että sä kerroit vaan mitä mies tekee sun puolesta. Tosta tekstistä saa sen kuvan että mies herää AINA viikonloppuna,hoitaa lapset AINA juhlissa yms. Varmaan ei näin ole,mutta jotenkin toi asia on esitetty niin että tulee semmonen kuva että mies on sun henkilökohtainen palvelija.[/QUOTE]

Tuliko mieleen, että syyt voi olla sellaisia, että mun mies on aamuihminen, minä en. Mies ei ole sosiaalinen, minä olen.

Jos mun aloituksen pointti oli kehua MIESTÄ niin miksi mun ois siihen pitänyt pistää, mitä minä teen miehen puolesta? :D

[QUOTE="aloittaja";24061746]Tuliko mieleen, että syyt voi olla sellaisia, että mun mies on aamuihminen, minä en. Mies ei ole sosiaalinen, minä olen.

Jos mun aloituksen pointti oli kehua MIESTÄ niin miksi mun ois siihen pitänyt pistää, mitä minä teen miehen puolesta? :D[/QUOTE]

No ei tullut. Ja en tiedä. Kun et noita asioita aloituksessani kertonut. Luin sen siltä pohjalta että molemmat on suurinpiirtein samantyyppisessä tilanteessa ja luulin että mies herää lasten kanssa sen takia että sä saat nukkua pitkään,vaikka ehkä itseäänkin vielä nukuttaisi. Mä kerroin vaan minkä kuvan mä tosta sain ja tää :D hymiö ei ainakaan poista tuota ylimielistä vaikutelmaa. Kandee siis selventää asioita jos ei halua väärinkäsityksiä.

[QUOTE="onnellinen";24061511]Harvinaisen ihanan miehen olen löytänyt :D Rupesin tossa miettimään, kun luin tota yhtä keskustelua:

Ei juo, siivoaa, ei jätä mitään puolitiehen (remontit sun muut), osaa siis rempata ja laittaa, hyvä sängyssä (minä AINA ensin), ei katsele muita naisia (mun puolesta saisi :D), loistava isä, jos mennään juhliinkin niin minä saan seurustella ja mies hoitaa lapset, herää aina vkonloppuisin lasten kanssa ja minä saan nukkua, pitää huolta ulkonäöstään, on erittäin tarkka rahan suhteen, laittaa aina minun ja lasten tarpeet omiensa edelle, KUUNTELE MINUA (siis ihan oikeasti), tukee ja rakastaa :)

Voi näitä plussapuolia ois yks miljoona :) Ja minä saan käydä missä haluan miten haluan, kun mies kuitenkin viihtyy kotona eikä tule ikinä riitaa menemisistä :D[/QUOTE]

Ne mitkä sinulle ovat ehdottomia plussia, eivät välttämättä ole sitä muille. :)

Minun mieheni juo, onneksi - En haluaisi olla absolutistin kanssa koska kuitenkin joskus juon itsekin saunasiiderin/-lonkeron tai enemmän.

Remonttihommia ei ole vielä tullut vastaan, joten paha sanoa niistä.

Katselee kyllä muitakin naisia - on siis terve eikä ole lopettanut elämistä minun kanssani seurusteluun. :D

Juhliin mennessä - hoidamme lapset yhdessä, sen mukaan kumpi nyt sattuu olemaan juuri siinä. Joskus tietysti sovimme erikseen kumpi lasta vahtii, jos toinen aikoo juoda alkoholia tms.

Viikonloppuisin herää minun pyynnöstäni lapsen kanssa jolloin itse saan nukkua piiitkään.

Pitää huolta ulkonäöstään - kyllä.

On tarkka rahan suhteen - kyllä.

Laittaa perheensä etusijalle, kuuntelee,tukee ja rakastaa - kyllä.

On tuo minunkin mies melkoinen aarre, sitä ei vaan monet ulkopuoliset tiedä. ;)

Mä en oo ikinä ymmärtänyt että miks parisuhteessa pitäisi katsella muita? Mä ymmärsin ton niin että nimenomaan KATSELLA,siis ei niin että näkee kaupassa ihmisen ja katsoo sitä,vaan että istuu vaikka terassilla ja tuijottaa ja pisteyttää mielessään jokaisen naisen pyllyn.

Ei mulla ainakaan oo mitään halua tai tarvetta katsella muita miehiä "sillä silmällä". Ihmisiä tulee vastaan ja mitä sitten,ei oikein silmät kiinnikään voi kulkea :) Mutta emmä oo koskaan kääntynyt jonkun miehen perään katsomaan että wau mikä adonis,onpa upee kroppa,lääh,tuota kun sais. Tää ei vaan aukee mulle =)

[QUOTE="vieras";24061815]Mä en oo ikinä ymmärtänyt että miks parisuhteessa pitäisi katsella muita? Mä ymmärsin ton niin että nimenomaan KATSELLA,siis ei niin että näkee kaupassa ihmisen ja katsoo sitä,vaan että istuu vaikka terassilla ja tuijottaa ja pisteyttää mielessään jokaisen naisen pyllyn.

Ei mulla ainakaan oo mitään halua tai tarvetta katsella muita miehiä "sillä silmällä". Ihmisiä tulee vastaan ja mitä sitten,ei oikein silmät kiinnikään voi kulkea :) Mutta emmä oo koskaan kääntynyt jonkun miehen perään katsomaan että wau mikä adonis,onpa upee kroppa,lääh,tuota kun sais. Tää ei vaan aukee mulle =)[/QUOTE]

Koska se on hauskaa ja tulee joillakin luonnostaan? :)
Minä olen varattu, enkä tietoisesti kyttää kokoajan toisten ihmisten ulkonäköä.
Silti minä huomaan, jos jonkun ulkonäkö ei miellytä kovinkaan tai jos se taas on poikkeuksellinen,niin hyvässä kuin pahassakin.
Silloinkin tosin yleensä katson vain että ompa hyvännäköinen/komea/kaunis ihminen ja thats it,en jää sen enempää kuolaamaan tai hieromaan tuttavuutta koska kiinnostusta siihen ei ole.

No mulla on. Sillä erotuksella, että hänelle on kyllä tärkeää myös omat treenit ja se treeiporukka. (Hän on intohimoinen thaiboxaaja)

Täytyy vähän osata vastaankin kyllä laittaa. Mun kanssa ei pärjää jos ei sano omaa mielipidettään jne. Olemme tasapainossa ja kyllä, kilahdetaan myös joskus toisillemme mutta rakastetaa NIIIN syvästi! <3

Pidän itseäni todella onnekkaana.

[QUOTE="vieras";24061815]Mä en oo ikinä ymmärtänyt että miks parisuhteessa pitäisi katsella muita? Mä ymmärsin ton niin että nimenomaan KATSELLA,siis ei niin että näkee kaupassa ihmisen ja katsoo sitä,vaan että istuu vaikka terassilla ja tuijottaa ja pisteyttää mielessään jokaisen naisen pyllyn.

Ei mulla ainakaan oo mitään halua tai tarvetta katsella muita miehiä "sillä silmällä". Ihmisiä tulee vastaan ja mitä sitten,ei oikein silmät kiinnikään voi kulkea :) Mutta emmä oo koskaan kääntynyt jonkun miehen perään katsomaan että wau mikä adonis,onpa upee kroppa,lääh,tuota kun sais. Tää ei vaan aukee mulle =)[/QUOTE]

No en mä varta vasten mene terassille pisteyttämään miesten perseitä, mutta jos mun ohi kävelee hyvännäköinen uros niin kyllä mä sitä ihan katsomalla katson enkä selittele ettei "silmät kiinnikään voi kulkea". Vaikka mä olen parisuhteessa niin kyllä mä silti vielä erotan kuka on hyvännäköinen ja kuka ei. Ja se on ihan inhimillistä kiinnittää huomio hyvännäköiseen yksilöön. Mutta ei mulla silti ole tarvetta viedä sitä katsomista pidemmälle, koska mulla on myös kotona hyvännäköinen adonis jota rakastan ja jonka kanssa meillä on jo paljon yhteistä. Eli se katsomisen kohde unohtuu yhtä nopeaa kun on näköpiiriin tullutkin.

Samoin mies katsoo hyvännäköisiä naisia, enkä ole ikinä sitä sen kummemmin miettinyt. Jos ollaan yhdessä liikenteessä niin voidaan jopa sanoa toisillemme että menipä tuossa kuuma bööna. Joskus mies leikkii tossukkaa joka kattoo naisia salaa ja minä leikin siitä loukkaantunutta, lopuks nauretaan.

[QUOTE="Ninni";24061871]No en mä varta vasten mene terassille pisteyttämään miesten perseitä, mutta jos mun ohi kävelee hyvännäköinen uros niin kyllä mä sitä ihan katsomalla katson enkä selittele ettei "silmät kiinnikään voi kulkea". Vaikka mä olen parisuhteessa niin kyllä mä silti vielä erotan kuka on hyvännäköinen ja kuka ei. Ja se on ihan inhimillistä kiinnittää huomio hyvännäköiseen yksilöön. Mutta ei mulla silti ole tarvetta viedä sitä katsomista pidemmälle, koska mulla on myös kotona hyvännäköinen adonis jota rakastan ja jonka kanssa meillä on jo paljon yhteistä. Eli se katsomisen kohde unohtuu yhtä nopeaa kun on näköpiiriin tullutkin.

Samoin mies katsoo hyvännäköisiä naisia, enkä ole ikinä sitä sen kummemmin miettinyt. Jos ollaan yhdessä liikenteessä niin voidaan jopa sanoa toisillemme että menipä tuossa kuuma bööna. Joskus mies leikkii tossukkaa joka kattoo naisia salaa ja minä leikin siitä loukkaantunutta, lopuks nauretaan.[/QUOTE]

No enhän mä ole missään sanonut ettenkö enää erota kuka on hyvännäköinen ja kuka ei. Kuten sanoin,niin silmät kiinni ei voi kulkea,mutta en mä katsomalla katso. Tai siis että ei ne herätä mussa minkäänlaisia tunteita. Vähän sama kuin jos kulkisin jossain ostoskeskuksessa ja aivot rekisteröis että punainen paita,sininen paita,vihreä paita,tummat hiukset,vaaleat hiukset,punaset hiukset..ei siis mitään että WAU,onpa tossa penkillä hyvänäkönen mies.

Kirjoitit kyllä vähän siihen tapaan, että siitä on helppo tulkata asiat siten, että mies tekee kaiken ja sä vaan makaat.

Mutta mulla itselläni on siis myös erittäin osallistuva mies joten luulen tietäväni mitä tarkoitat. Munkin mies on lasten kanssa paljon, hoitaa heitä aamuisin, lähes aina nukuttaa lapset ja siivoaa paljon.

Mutta ei se poista sitä, ettenkö mäkin olisi lasten kanssa paljon (8h päivässä mä vastaan lapsista, kun mies duunissa), ettenkö mä nukuttaisi lapsia (päikkäreillä lähes aina minä) ja ettenkö mysö tarttuisi imuriin.

Yhteistyössä