no kumman lausuntoon luotan, opettajan vai perheneuvolan

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
tyttö kävi viime keväänä testit perheneuvolassa, koska englanti takkusi. no näiden testien perusteella perheneuvolassa tehtiin päätös, että tyttö laitetaan ylaasteella pien ryhmään. no kevään testitulokset osoitti, että pärjää normaaliluokassa ja mihinkään pienryhmään ei ole tarvetta. myös opettajalta on lausunto, että koulussa on mennyt hienosti, ja englannin, matikan ja fysiikan numerot nousee yhdellä. eli englanti 7 ja matikka ja fysiikka 8. muut numerot onkin sitten jo 7-10 välillä. ja että ei tarvetta erityisopetukseen, eikä erityisluokkaan. mutta perheneuvolan psygoloki on edelleen sitä, mieltä, että kun testit vuosi sitten osoitti että pienryhmä on paikallaan, niin sitten mennään pienryhmään. vaikka keväänkin testit osoitti nyt muuta.

palaveri on ensiviikolla, ja mä olen päättänyt, että tyttö menee normaali luokalle. ei itsekään halua mihinkään pienryhmään ja eroon kavereista. vaihtakoon sitten jos ei pärjää. ja mun päätöstä tukee myös opettaja. ja neuvolassa katsovat pitkin nokkavarttaan, mutta katsokoot

Laittaisin myös normaaliluokalle, kun kerran siellä on mahdollisuus pärjätä. Pienryhmiin kasautuu pahimmat ongelmatapaukset, häiriköt ja kiusaajat, jotka saattavat pahasti haitata muiden opiskelua.

[QUOTE="vieras";23744358]Järkevä päätös, onpa lapsella motivaatiota enemmän kun tietää että tippuu luokasta pois jos ei lukeminen kiinnosta.[/QUOTE]no tästäh¨än tässä alunperinkin on kyse. siitä motivaatiosta, jos hällä olis ollut motivaatiota valmistautua kokeisiin ennen tätä vuotta, ei mitään perheneuvola käyntejä olis edes tullut. mutta kun uskoi vasta sen jälkeen etä kokeisiin on luettava kun näihin testeihin joutui. eli siinä mielessä testeillä oli positiivinen vaikutus. mutta kun nyt perheneuvola tuijottaa vain näihin vanhoin testeihin. kun eivät millään usko, että joku voi petrata noin paljon yhden vuoden aikana. vaikka senkin olen sanonut niille, tuosta kokeisiin lukemisesta.
tuntuu vaan ahdistavalta itselle ja lapselle, kun tuntuu, että perheneuvolasta on suuri painostus siihen, että lapsen pitäisi suostua pienryhmään

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä