No just, joskus jäänyt netanttilan lasku maksamatta niin nyt en saa tilattua sieltä ees niin että maksan heti, tulee vain viesti "

  • Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En minäkään esim. lainaisi rahaa tyypille joka ei ole edellistäkään velkaansa maksanut. Enkä myisi kympin tuotetta kympillä jos aiempi kahdenkympin tavarakin olis edelleen maksamatta. Haloo.
haloo vaan itelles, ei verkkokaupat yleensä toimi noin, ei heillä nettijärjestelmässä pitäis mitään rekisteriä olla että etkä ovat maksaneet ja ketkä eivät. Lasku/osamaksujutut on sitten asia erikseen, mutta tuo ei päästänyt minua edes siihen asti, heti henkilötietojen kohdalla jo herjasi
No eiköhän niillä ole siellä rekisteri niistä, henkilötietojen perusteella, joille on tullut heillä maksuhäiriö, ja jos ottaa yhteyttä asiakaspalveluun ja todentaa että se maksuhäiriö on kuitattu, niin saa tilata.

Onhan se nyt ihan järkevää, että ei myydä uusia tuotteita jos entisetkin on ulosotossa maksamatta. Useammatkin paikat sais ottaa tuollaisen yhteisvastuullisen jutun, että eivät myy ennen kuin heille tulleet ulosottoon menneet on kuitattu, eihän ne velat sieltä ikinä vähene jos niiden vähentämisen sijaan ostellaan vaan uutta. Jos ne luottotietonsa tahtoo puhtaaksi, niin sitten pitää hoitaa asiat niin että maksaa ne sieltä pois, ja sitten tilaa kun on taas varaa tilata.
No enköhän mä mieluummin tilaa sitten vaikka hobbyhallista, kuin jään odottelemaan että luottotiedot ovat kunnossa

 
miikkis
Alkuperäinen kirjoittaja miikkis:
mulla kans kävi kerran nuin ja ihmettelin missä vika. Todennäköisesti oli vain häikkää sivuissa kun seuraavana päivänä toimi ihan ok.
ai sulla lasku ulosotossa, mulla ei oo ollu joten enpä siis osannu auttaa
 
kokemusta on
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
no enpä heiltä ois mitään halunnu tilatakkaan :D
Tilaa miehen nimellä. Tai tilaa omallasi, mutta älä laita syntymäaikaa ym. tietoja, kun niitä ei ole pakko laittaa. Valitse tóimituyksen postiennakolla niin kyllä tulee :).
 
ap
Heh, eli ootte sitä mieltä, että jos on ulosotossa velkaa niin ei saa ostaa MITÄÄN UUTTA???! No hohhoijaa

Tottakai mä jotain uuttakin aina ostan, vaikka ulosotossa velkaa onkin, maksan velkaa pikkuhiljaa ja TODELLAKIN tänä aikana ostan myös kotiimme jotain uutta. Ellei verkkokauppa minulle sellaista myy niin että maksan sen verkkopankissa, niin sitten pitää vain tilata jostain muusta verkkokaupasta, he eivät todellakaan siinä mitään HÄVIÄ, jos minulle myyvät, Hehän siinä sen katteen saavat myymästään tavarasta, eivätkä voi hävitä mitään.

Vaikka mulla onkin luottotiedot menneet, niin luuletteko oikeasti että tungen kaikki saamani rahat ulosottoon? Se velka ei siitä juuri vähene koska sitä on niin paljon, minun tuloillani ei hirmuisia summia sinne maksella...

En voi kun ihmetellä joitain palstalaisia, ettekö LUE viestejä kunnolla, vai ettekö ymmärrä lukemaanne???
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No enköhän mä mieluummin tilaa sitten vaikka hobbyhallista, kuin jään odottelemaan että luottotiedot ovat kunnossa
No ihan oikeasti kyllä kannattais malttaa olla nyt tilailematta, ja hoitaa ne ulosotossa olevat jotka vaan kasvaa siellä koko ajan korkoa. Sitten kun oot ne saanut hoidettua, asiatkin sujuu helpommin. Ja ihan kokemuksesta puhun.
 
jepep
Valitettavasti tollaisia ap:n kaltaisia tolloja on Suomi pullollaan. Ei tajua, että pitäisi vanhat maksaa pois ennen kuin tilaa uutta, ja kokee vielä tulleensa väärin kohdelluksi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No enköhän mä mieluummin tilaa sitten vaikka hobbyhallista, kuin jään odottelemaan että luottotiedot ovat kunnossa
No ihan oikeasti kyllä kannattais malttaa olla nyt tilailematta, ja hoitaa ne ulosotossa olevat jotka vaan kasvaa siellä koko ajan korkoa. Sitten kun oot ne saanut hoidettua, asiatkin sujuu helpommin. Ja ihan kokemuksesta puhun.
Heh, no et kyllä tiedä. Mulla on niin paljon velkaa että ei niitä ihan tuosta vain maksella... Voi että on ihminen yksinkertainen.. Ja KYLLÄ, MINÄ OSTAN KOTIIMME JOTAIN UUTTA, VAIKKA ULOSOTOSSA ONKIN VELKOJA... KOSKA: mä en niillä rahoilla lyhennä velkaani juuri ollenkaan
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Heh, eli ootte sitä mieltä, että jos on ulosotossa velkaa niin ei saa ostaa MITÄÄN UUTTA???! No hohhoijaa

Tottakai mä jotain uuttakin aina ostan, vaikka ulosotossa velkaa onkin, maksan velkaa pikkuhiljaa ja TODELLAKIN tänä aikana ostan myös kotiimme jotain uutta. Ellei verkkokauppa minulle sellaista myy niin että maksan sen verkkopankissa, niin sitten pitää vain tilata jostain muusta verkkokaupasta, he eivät todellakaan siinä mitään HÄVIÄ, jos minulle myyvät, Hehän siinä sen katteen saavat myymästään tavarasta, eivätkä voi hävitä mitään.

Vaikka mulla onkin luottotiedot menneet, niin luuletteko oikeasti että tungen kaikki saamani rahat ulosottoon? Se velka ei siitä juuri vähene koska sitä on niin paljon, minun tuloillani ei hirmuisia summia sinne maksella...

En voi kun ihmetellä joitain palstalaisia, ettekö LUE viestejä kunnolla, vai ettekö ymmärrä lukemaanne???

No jos sulla on ulosotossa velkaa, niin silloin kyllä kannattaa ennemmin tehdä niin että elät jonkin aikaa kukkaronnyörit tiukalla, ja syydät sinne ulosottoon ihan kaiken mikä irtoaa. Et osta mitään ylimääräistä, ostat ruokaa ja vain ihan kaikkein tarpeellisimmat ja edullisimmat vaatteet yms.

Mulla oli ulosotossa velkaa noin 2000-2500 euroa, en tiedä tarkkaan edes että paljonko, ja ne oli sinne kertyneet suhteellisen pienistä laskuita. Monta vuotta niiden kanssa rämmin, ja sitten päätin että jumalauta ne on pakko sieltä maksaa pois, koska kuluja tulee koko ajan vaan enemmän ja enemmän ja se vaikuttaa elämään. Maksoin hoitovapaalla ollessani sinne 200 euroa kuussa, vaikka miehellä oli pienet tulot. Ja aivan kaikki "ylimääräinen" mitä tuli, meni sinne myös. Jos olisin aikaisemmin ne maksanut, niin rahaa olis kulunut satoja, jopa tuhat euroa vähemmän ihan siksi että kuluja ja korkoja olis ollut paljon vähemmän maksettavana.
 
...
Tämän täytyy olla porvoosta peräisin!

Eihän tuollaista olekaan! Ei tietysti tilailla uusia juttuja, ennen kuin vanhat maksettu!

Mutta senhan ap tietää, koska ei ole kovin tosissaan. :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No enköhän mä mieluummin tilaa sitten vaikka hobbyhallista, kuin jään odottelemaan että luottotiedot ovat kunnossa
No ihan oikeasti kyllä kannattais malttaa olla nyt tilailematta, ja hoitaa ne ulosotossa olevat jotka vaan kasvaa siellä koko ajan korkoa. Sitten kun oot ne saanut hoidettua, asiatkin sujuu helpommin. Ja ihan kokemuksesta puhun.
Heh, no et kyllä tiedä. Mulla on niin paljon velkaa että ei niitä ihan tuosta vain maksella... Voi että on ihminen yksinkertainen.. Ja KYLLÄ, MINÄ OSTAN KOTIIMME JOTAIN UUTTA, VAIKKA ULOSOTOSSA ONKIN VELKOJA... KOSKA: mä en niillä rahoilla lyhennä velkaani juuri ollenkaan
No voisin kyllä sanoa ihan samalla tavalla sinulle, että voi olla ihminen yksinkertainen. Tuo asenne, että ei kannata laittaa sinne kaikkea on haitallinen nimenomaan sulle ja sun perheelle, totta kai se velka pienenee koko ajan kun sitä maksaa, ei kaikkea ole aina saada juuri samalla sekunnilla, edes velkaa kuitattua isoja määriä kerralla.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Häh?? Mikset maksa niitä entisiä kerralla pois, jos on kerta fyffeä?

En ymmärrä!

Muutenkin menee kyllä yli hilseen tuollainen luuserointi!
HEHHHEH, eikö oikeasti ihminen voi ymmärtää etten kaikkia velkojani pysty kerrallaan maksamaan vaikka olisi kuinka "fyffeä"

Voi luoja... jos ulosoton mielestä mulla liikaa olisi rahaa niin eiköhän ne tililtäni sen pois ottaisi,.....



 
Jep
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tilaajatietojen kohdalla tulee jo, viittaa henkilötunnukseen ja tulee teksti ota yhteys asiakaspalveluun.. Olen joskus ennenkin yrittänyt tilata ja sama juttu on tullut.. Ulosotossa tuo lasku heille, mutta silti kumma ettei saa tilata vaikka verkkopankissa maksaisin... Toki ymmärrän ettei laskulla saa kerran luottotiedot on menneet eikä vanhaa ole maksettu, mutta edes tavallisella verkkomaksulla ei saa tilata... no heidän menetys se on, ei ois mikään ihan pikkuostos ollut
Helppo ratkaisu: maksa niillä nyt tilaukseesi varaamillasi rahoilla se ulosottolasku, ja tadaa, voit taas tilailla!

Tuollahan yritetään luonnollisesti motivoida maksamaan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Heh, eli ootte sitä mieltä, että jos on ulosotossa velkaa niin ei saa ostaa MITÄÄN UUTTA???! No hohhoijaa

Tottakai mä jotain uuttakin aina ostan, vaikka ulosotossa velkaa onkin, maksan velkaa pikkuhiljaa ja TODELLAKIN tänä aikana ostan myös kotiimme jotain uutta. Ellei verkkokauppa minulle sellaista myy niin että maksan sen verkkopankissa, niin sitten pitää vain tilata jostain muusta verkkokaupasta, he eivät todellakaan siinä mitään HÄVIÄ, jos minulle myyvät, Hehän siinä sen katteen saavat myymästään tavarasta, eivätkä voi hävitä mitään.

Vaikka mulla onkin luottotiedot menneet, niin luuletteko oikeasti että tungen kaikki saamani rahat ulosottoon? Se velka ei siitä juuri vähene koska sitä on niin paljon, minun tuloillani ei hirmuisia summia sinne maksella...

En voi kun ihmetellä joitain palstalaisia, ettekö LUE viestejä kunnolla, vai ettekö ymmärrä lukemaanne???

No jos sulla on ulosotossa velkaa, niin silloin kyllä kannattaa ennemmin tehdä niin että elät jonkin aikaa kukkaronnyörit tiukalla, ja syydät sinne ulosottoon ihan kaiken mikä irtoaa. Et osta mitään ylimääräistä, ostat ruokaa ja vain ihan kaikkein tarpeellisimmat ja edullisimmat vaatteet yms.

Mulla oli ulosotossa velkaa noin 2000-2500 euroa, en tiedä tarkkaan edes että paljonko, ja ne oli sinne kertyneet suhteellisen pienistä laskuita. Monta vuotta niiden kanssa rämmin, ja sitten päätin että jumalauta ne on pakko sieltä maksaa pois, koska kuluja tulee koko ajan vaan enemmän ja enemmän ja se vaikuttaa elämään. Maksoin hoitovapaalla ollessani sinne 200 euroa kuussa, vaikka miehellä oli pienet tulot. Ja aivan kaikki "ylimääräinen" mitä tuli, meni sinne myös. Jos olisin aikaisemmin ne maksanut, niin rahaa olis kulunut satoja, jopa tuhat euroa vähemmän ihan siksi että kuluja ja korkoja olis ollut paljon vähemmän maksettavana.
Mä maksan 150 e kuussa ulosottovelkoja eivätkä ne pienene vuodessa juuri ollenkaan... Kaikilla ei ole ulosotossa paria tuhatta euroa

voi luoja, jos sulla on 2000e ulosotossa niin se ei tarkoita että mulla on sama summa ja samat maksut

vaikka mä maksaisin tonnin kuussa niin saisin silti maksella velkojani tosi kauan

Ja kaikki varmaan ymmärtävät ettei pienituloinen ihminen sitä tonnia kuussa pysty maksamaan, haloo

 
mää
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Häh?? Mikset maksa niitä entisiä kerralla pois, jos on kerta fyffeä?

En ymmärrä!

Muutenkin menee kyllä yli hilseen tuollainen luuserointi!
HEHHHEH, eikö oikeasti ihminen voi ymmärtää etten kaikkia velkojani pysty kerrallaan maksamaan vaikka olisi kuinka "fyffeä"

Voi luoja... jos ulosoton mielestä mulla liikaa olisi rahaa niin eiköhän ne tililtäni sen pois ottaisi,.....
Herrajee paljonko sulla oikee on ulosotossa :eek:
 
vieras
Ai että mitä enemmän velkaa maksamatta, sitä suuremmalla syyllä saa pistää rahaa muuhun kuin lyhennyksiin koska iso velka lyhenee hitaasti? Voi v***u mitä logiikkaa, hei tehdään kaikki miljoonavelat ja jätetään maksamatta ja sen jälkeen käytetään rahaamme ihan muuhun kuin siihen velkaan, eiks juu? :headwall:
 
...
???? Et ole todellinen! Ethän? ;)

Ensinnäkin; Anttila on oikeasti aika kallis kauppa. Oletko tehnyt hintavertailua tuotteista, joita aiot tilailla? Ovatko nämä jutskat, joita kipeästi tarvitset kenties lasten vaatteita tai elintarvikkeita? Jos eivät, niin unohda.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Häh?? Mikset maksa niitä entisiä kerralla pois, jos on kerta fyffeä?

En ymmärrä!

Muutenkin menee kyllä yli hilseen tuollainen luuserointi!
HEHHHEH, eikö oikeasti ihminen voi ymmärtää etten kaikkia velkojani pysty kerrallaan maksamaan vaikka olisi kuinka "fyffeä"

Voi luoja... jos ulosoton mielestä mulla liikaa olisi rahaa niin eiköhän ne tililtäni sen pois ottaisi,.....
 
Joo
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No hobbyhallista sain saman tuotteen tilattua, näin yksinkertaista...
No hyvä, mä jo huolestuin että joudut makseleen niitä vanhoja nettitilauksias, mut onneks pääsit kuitenkin tilaan lisää.

Ei oo rahasta piukkaa kun hobbarin hinnoilla voi tilailla kaikenlaista. Tai no, voihan senkin jättää maksamatta, paskaaks väliä, jonon jatkoks sinne ulosottoon!
 

Yhteistyössä