Alkuperäinen kirjoittaja ..:
kestoilusta kun puhutaan, niin nauratti kaverin kestoilu...
ihan hyvä sinänsä, selitti et vähentää roskan määrää yms. Mut ku tuli puhe roska-astian koosta ja tyhjennysvälistä, niin meidän perheillä se oli sama... meillä on vain yksi lapsi enemmän. Eli eikös sitä kannattais myös muut asiat tarkistaa, jos kestoilee.... Ja ehdottomasti siis kunnioitan kestoilua, mut tuo vain huvitti.
Ajattelepa, minkäkokoisen astian ne tarttis, jos vielä kaiken muun roskan lisäksi käyttäisivät kertisvaippoja? =)
Mä en ymmärrä sitäkään asennetta, että jos kestoilee, niin sitten on pakko ihan kaikessa muussakin elää kuin parempikin viherpiipertäjä.
Tai jos käyttää kertiksiä, niin on väkisinkin luonnon tuhoaja ja välinpitämätön idiootti.
Eihän se niin mene.
On hirveän hyvä, jos jokainen edes pikkiriikkisen miettii tätä palloa ja tekee asian eteen sen, minkä kokee itselleen sopivaksi tavaksi. Toisille se on kestovaipat, jollekin luomu-, lähi-, ja kasvisruoka, jollekin kompostointi, jollekin autottomuus. Ja jollekin jonkinlainen yhdistelmä näitä kaikkia.
Kukaan tätä palloa yksin ei pelasta, eikä mun mielestä mielenterveyttään kannata uhrata sen takia, että ottaa mielettömän stressin asiasta. Mutta jokaisella kai on joku tai muutama tapa, mikä ei itsestä tunnu rasittavalta ja on askel ekologisempaan päin.
Muoks. Ja mä olen kertistänyt kaikki kolme lastani. Ompelen kuitenkin kummitytön kestovaipat, ekoteko kai se on sekin