No ei kyllä ole tämän perheen viikko tämä, ei

Ensin, eilen jouduimme lopettamaan meille niin rakkaan koiramme, siitä täälläkin jo edellisenä iltana vuodatin :'(

No tänään olin lähdössä hakemaan muksua hoidosta ja putsailin lumia auton päältä, kun huomasin, että ei jumankauta, meidän tallikatoksen katto (semmoinen putkikehikko ja pressut) on romahtanut ja eihän siellä katoksessa ole kuin meidän jenkki-harrasteauto, putket olivat notkahtaneet ja tietty kiinni auton katossa.

Äkkiä sitten miehelle soittamaan, että nyt pikasesti himaan, ennen kuin se rojahtaa kokonaan ja auto on kurtussa. Mies lähtee valumaan kotiin ja minä lähden hakemaan sitä muksua.

Menee reipas minuutti kun soitan miehelle uudestaan, että no ni nyt mä olen puussa.
Mies puhelimessa, että missä puussa (oletti ilmeisesti mun kiivenneen pihalla puuhun) totesin, että no tommoinen reilun säären paksuinen mänty tuossa tönöttää mun auton keulassa, meillä siis oli käynyt lumiaura tiellä ja tehnyt tiestä oikean luistinradan, lunta päälle ja voila, ihan näytti normi lumiselta tieltä ja siinä kunnon alamäessä, kun tie lähtee mutkalle, meni auto suoraan vaikka vauhtia oli vähän, ei auttanut käsijarrun nykimiset, ei jarrut, ei mikään, suoraan puski ja humpsis, onneksi vauhtia ei ollut juurikaan, mäntyyn se sitten pysähtyi.
Autoon ei jälkeäkään, joten auto 1-mänty 0.

Kaiken huipuksi, kun mun autoa sieltä ylös nyittiin, tuli meille loka-auto, joka sitten myöskin jäi siihen saat..nan liukkaaseen mäkeen jumiin :)

Harraste auto muutamien isompien ponnistusten jälkeen saatiin kuin saatiinkin ulos katoksesta, ja jippii, ei jälkeäkään, ihme kyllä.

Mies siinä teki lumilingolla pihahommia ja bensa loppui, laittoi lisää ja nyki vekotinta käymään, niin eikös se saamarin vetonaru mennyt poikki :)

No siihen jäi sitten ne lumityöt.

Minä lähdin muksua kiikuttamaan uimakouluun, ja siinä lasin takana istuin ja katsoin, että ei ole totta, meidän isännällä on kalsarit siellä uikkareiden alla, ei muuta kuin apuohjaajan kanssa takas suihkutiloihin ja kalsarit pois alta.

Melkein kotiin päästiin, niin ihmettelin, että mikä ihmeen ruuhka on meidän tien loppupäässä (juu ja on päättyvä ei mikään suuresti liikennöity), sen karmean mäen juurella, no olipa traktori toista kertaa auraamassa tietä, runsaan lumen tulon vuoksi, mutta niin uskomatonta kuin onkin, jäi sutimaan siihen mäkeen ja notkahti siitä toiset pyörät ojaan.

Meidän tie on niin kapea, ettei siitä mene edes 2 henkilöautoa rinnakkain ohitse, joten ei muuta kuin odotellaan (porukkaa oli jo siellä kaivamassa), samassa jonossa meidän muu porukka tulossa kauppareissulta.

Siinä sitten reipas puolituntia odoteltiin, että tulee toinen traktori ja nykäsee kaverin irti.
Itse jouduin menemään pari sataa metriä takaisin päin, että saan mäkeen kelattua riittävän vauhdin varmalle ylöspääsylle.

Nyt sitten odottaa tuo meidän pyykkinone tuossa, että vedetään pois paikaltaan, kun siellä letkussa on nyt joku tukos, eikä kone tietenkään sen vuoksi lähde pyörittämään ohjelmaa, kun ei saa sitä hyvinkin oleellista osaa pesusta, eli vettä.

Eikö se perjantai 13 pvä ollut viimeviikolla????

No sinänsä hauskaa, kun ei kuitenkaan tullut muita vahinkoja kuin tuo lingon narun katkeaminen ;)
Sorry kirjoitushäröt joita tämä näppis tekee, osan huomaan, mutta en kaikkia :(
 
  • Tykkää
Reactions: piika12

Yhteistyössä